Rozbudowa sieci biur franczyzowych to priorytet
Budowanie marki nie jest możliwe bez biur franczyzowych – uważa Izabela Łużyńska, manager ds. rozwoju sieci franczyzowej Fostertravel.pl.
Od ponad dwóch lat pełni Pani funkcję managera ds. rozwoju sieci franczyzowej Fostertravel.pl. Wcześniej również związana była Pani z tym biurem. Kiedy rozpoczęła się Pani przygoda z turystyką?
Moja przygoda z branżą turystyczną rozpoczęła się 10 lat temu. Gdy zaczynałam pracę w biurze podróży w moim rodzinnym mieście, jednocześnie studiowałam resocjalizację sądową na jednej z uczelni w Warszawie. Szybko jednak zdałam sobie sprawę, że moje miejsce jest zdecydowanie po tej słonecznej i pozytywnej stronie świata. Rozpoczęłam karierę zawodową jako doradca klienta, następnie jako konsultant w call center, awansowałam na specjalistę ds. turystyki i trenera sprzedaży, a aktualnie dzielę się swoją pasją i doświadczeniem z partnerami naszej sieci jako manager ds. rozwoju sieci franczyzowej.
Dlaczego Fostertravel.pl? Co skłoniło Panią do wyboru tego, a nie innego biura podróży?
O otwartej rekrutacji w Fostertravel.pl dowiedziałam się przypadkiem podczas rozmowy z kierownikiem działu call center – Pawłem Świerczyńskim. Zmotywowana chęcią poszerzenia swojego doświadczenia oraz pragnieniem aktywnego uczestnictwa w innowacyjnych projektach, postanowiłam podjąć wyzwanie i dać sobie szansę rozwoju zawodowego. Fostertravel.pl to miejsce, które pozwala na zdobycie nowych perspektyw, nawiązanie kontaktów zawodowych oraz rozwinięcie się w inspirującym środowisku.
Od jakiegoś czasu Fostertravel.pl wdraża inicjatywę tworzenia sieci partnerskiej franczyzy. Jako manager ds. rozwoju sieci franczyzowej odpowiada Pani za ten zakres działań. Jak wygląda realizacja tej polityki w praktyce?
Budowanie sieci partnerskiej to proces, który wymaga czasu, cierpliwości, zaangażowania i skupienia na wartościach wzajemnych relacji. Skuteczne działania, rozmowy i regularne feedbacki od naszych partnerów to klucz do dostosowania działań partnerskich. Naszych partnerów wspieramy np. w planowaniu i realizacji kampanii reklamowych na poziomie lokalnym, aby zwiększyć ich widoczność i jednocześnie wzmocnić ich pozycję na rynku, pomnożyć grono klientów, którzy zaufają marce Fostertravel.pl
Franczyzobiorcy, którzy z nami współpracują, są wizytówką swoich biur. Ich skłonność do proaktywnego myślenia, poszukiwania nowych możliwości rozwoju skutecznie przyciąga nowych klientów. Zaangażowanie naszych doradców w biurach franczyzowych i kompleksowa obsługa pozwalają klientowi poczuć się docenionym i zadowolonym. I tak zostają stałymi klientami Fostertravel.pl.
Fostertravel.pl to przede wszystkim portal. W jakich proporcjach układa się dziś sprzedaż oferty online w stosunku do biur franczyzowych?
Bez wątpienia sprzedaż online odgrywa ważną rolę w funkcjonowaniu naszej firmy. Naszym głównym celem jest jednak nie tylko aspekt sprzedażowy, ale chęć zwiększenia widoczności i świadomości naszej marki. Nie jest to możliwe bez stale rozwijającej się sieci biur franczyzowych. Wierzymy, że harmonijne połączenie tych dwóch celów przyczyni się do trwałego sukcesu firmy, przyciągając nowych klientów i umacniając naszą pozycję na rynku.
W wypowiedziach z ubiegłych lat pojawiały się zapowiedzi zwiększenia liczby szkoleń i supportu dla salonów franczyzowych. Na czym polega to wsparcie? Na jakie korzyści mogą liczyć osoby, które chciałyby wejść w partnerstwo z Fostertravel.pl?
Dbamy o to, aby nasze salony partnerskie świadczyły wysoką jakość usług – wizualizacyjnych, a przede wszystkim merytorycznych. To wymaga pracy i obopólnego zaangażowania. Cały czas wspieramy rozwój umiejętności naszych partnerów związanych nie tylko z samą sztuką sprzedaży, ale także z budowaniem relacji z klientem, rozwiązywaniem problemów i skutecznym komunikowaniem się. Przekazujemy również wiedzę w zakresie oferowanych produktów czy trendów i nowości branżowych.
Regularnie inwestujemy w utrzymanie otwartej komunikacji z touroperatorami. Wspólnie organizujemy szkolenia produktowe dla naszych partnerów, a także dajemy możliwość uczestnictwa w eventach tematycznych. Aby zapewnić naszym nowym partnerom najwyższy poziom wiedzy i umiejętności, rozpoczynamy współpracę od szkoleń wprowadzających, które są dostosowane do ich doświadczenia. Nowi partnerzy otrzymują od nas dodatkowo autorski podręcznik operacyjny, czyli zbiór najważniejszych zagadnień i narzędzi przydatnych w pracy i funkcjonowaniu w świecie turystyki. Supportujemy także przy wdrażaniu narzędzi i technologii, które wspierają procesy sprzedażowe.
Przedstawiciele naszych salonów franczyzowych mają możliwość uczestniczenia w study tourach, które korzystnie wpływają na umiejętności sprzedażowe i ułatwiają przekonanie klienta do wartości wybranej oferty. W tym roku razem z touroperatorami będziemy realizować dedykowane study toury dla sieci Fostertravel.pl.
Osiągane wyniki i zadowolenie naszych partnerów to najlepsze podsumowanie naszej pracy i motywacja do dalszego rozwoju działu szkoleń.
Czy dobre wyniki Fostertravel.pl za ubiegłe lata można wiązać z rozwojem sieci franczyzowej? W październiku ubiegłego roku wzrost sieci szacowano na 62 proc. Jak wygląda jej rozwój poza największymi miastami?
Bez wątpienia rozwój sieci franczyzowej przyczynił się tak do lepszych wyników finansowych, jak i wizerunkowych. Wierzymy jednak, że każdy z naszych partnerów, niezależnie od tego, czy znajduje się w dużym czy małym mieście, odgrywa kluczową rolę w naszym sukcesie. Cenimy każdego partnera indywidualnie; każda współpraca, niezależnie od skali, ma istotne znaczenie dla naszej firmy, a nasze zaangażowanie w budowanie trwałych relacji jest równie silne we wszystkich przypadkach. Ubiegły rok okazał się dla nas bardzo dobry i wierzymy, że bieżący będzie równie owocny.
Jak będzie wyglądał dalszy rozwój sieci? Jakie są plany i założenia na rok 2024, a może i w dalszej perspektywie?
Oczywiście, w dalszym ciągu angażujemy się w jakościowy rozwój naszej firmy i salonów franczyzowych, ale również zamierzamy kontynuować ilościowy wzrost naszej sieci partnerskiej. Przede wszystkim chciałabym skierować naszą ofertę do doświadczonych specjalistów, pełnych pasji, którzy chcą postawić kolejny krok na swojej ścieżce zawodowej i zrealizować marzenie o własnym biurze podróży. Takie osoby są autentyczne w swoich działaniach i bardzo zaangażowane w działalność.
Chętni i otwarci na zmianę partnerzy mogą liczyć na wsparcie z naszej strony na każdym etapie tworzenia salonu sprzedaży Fostertravel.pl. Rozpoczynając od wspólnego poszukiwania satysfakcjonującego lokalu, pomocy w aranżacji czy też np. w przygotowaniu wniosków o dofinansowanie działalności, pozyskanie środków na start biznesu. Zapewniamy kompleksową pomoc oraz wysoką jakość współpracy. A przystąpienie do sieci Fostertravel.pl jest proste i przejrzyste.
Nieprzerwanie będziemy oferować naszym partnerom pełne wsparcie techniczne, produktowe, pomagając osiągnąć sukces i zdobyć status renomowanego biura podróży na lokalnym rynku. Będziemy także pomagać w działaniach marketingowych i partycypować w kosztach w wizualizacji wymarzonego biura podróży.
Cenimy sobie obopólną współpracę, która będzie procentować w budowaniu silnej marki, jaką jest Fostertravel.pl
Artykuł sponsorowany
POWIĄZANE WPISY
23 grudnia 2024
Właściciel Wakacje.pl przejmuje Travelplanet.pl. Wirtualna Polska zostanie właścicielem Invia Group za 239,7 mln euro
Wirtualna Polska Holding podpisała ramową umowę zakupu 100 proc. akcji Invia Group do…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta