Rusza kampania promująca Niemcy obiektami UNESCO
Nowa akcja promocyjna Niemieckiej Centrali Turystyki skoncentrowana na obiektach wpisanych na listę dziedzictwa UNESCO ma trafiać do odbiorcy zainteresowanego turystyką kulturoznawczą – a Niemcy są dla Europejczyków numerem jeden, jeśli chodzi o kierunki podróży kulturalnych.
Kampania prowadzona pod hasłem Historic.Modern.Germany będzie promowała miejsc światowego dziedzictwa UNESCO znajdujące się w Niemczech. Obecnie jest ich 51, z czego 48 to obiekty kulturowe, trzy zaś – przyrodnicze. Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Niemieckiej Centrali Turystyki, 26 proc. wszystkich podróży do Niemiec jest motywowanych względami kulturoznawczymi. Niemcy plasują się na pierwszym miejscu podróży kulturalnych Europejczyków i są jednym z krajów o największym na świecie zagęszczeniu skarbów kultury.
Odpoczywając na wsi turyści i tak chcą zwiedzać
„Osoby wypoczywające w obiektach położonych nawet poza miastami, na obszarach wiejskich, w gospodarstwach agroturystycznych, odpowiadały w naszych badaniach, że jednym z motywów ich podróży jest zwiedzanie atrakcji w miastach. Pokazuje to, że nawet wypoczywając na łonie natury ludzie lubią mieć kontakt z dziedzictwem kulturowym, stąd pomysł kampanii skupionej wokół obiektów UNESCO, które są magnesem dla turystów z całego świata” – tłumaczy Tomasz Pędzik, dyrektor biura Niemieckiej Centrali Turystyki w Polsce.
W roku 2021 Niemcy wzbogaciły się o pięć nowych obiektów UNESCO. Na listę dziedzictwa wpisane zostały: Kolonia Artystów (Wzgórze Matyldy w Darmstadt), SchUM – Żydowskie dziedzictwo w Spirze, Wormacji i Moguncji, Limes Dunajski i Dolnogermański – granice Imperium Rzymskiego oraz uzdrowiska Bad Ems, Baden-Baden, Bad Kissingen. Pierwszym niemieckim zabytkiem, który trafił na listę, jest katedra w Akwizgranie. Stało się to w 1978 roku.
Osiem szlaków tematycznych z obiektami UNESCO
„Fakt, że w Niemczech znajduje się aż 51 obiektów światowego dziedzictwa UNESCO świadczy o wysokim standardzie jakości ochrony zabytków w tym kraju. Zwiedzanie Niemiec ich śladami przychodzi turystom naturalnie, ponieważ wiele spośród tych obiektów znajduje się na atrakcyjnych trasach turystycznych. Zabytki UNESCO w Niemczech są też łatwo dostępne środkami transportu publicznego” – dodaje Tomasz Pędzik.
Jak zaznacza, kampania promująca obiekty UNESCO wspiera cele zrównoważonego rozwoju. Promuje zrównoważone oferty na obszarach miejskich i wiejskich, wpływa na wydłużenie pobytu, wspiera zrównoważoną mobilność i slow travel.
W ramach kampanii na stronie internetowej Niemieckiej Centrali Turystyki ruszyła podstrona, na której można znaleźć propozycje ośmiu szlaków tematycznych związanych z obiektami UNESCO. Są to szlaki: kultury przemysłowej, dla aktywnych, dla rodzin, wzdłuż wybrzeża, kultury, dobre samopoczucie, podróż do przeszłości i religijny. Wyprodukowano też osiem filmów promocyjnych na temat wybranych miejsc w Niemczech.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
19 grudnia 2024
Wieczór z Krzysztofem Wielickim w Abu Dhabi w ramach promocji Polski na rynkach arabskich
25 listopada br. w Abu Dhabi zaprezentowano film dokumentalny o życiu i dorobku wybitnego…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2024
Rekordowa liczba turystów odwiedziła Bułgarię
Bułgarzy przewidują, że mijający rok okaże się rekordowy pod względem turystyki – kraj…
0 Komentarzy2 Minuty
5 grudnia 2024
Islandia promuje swoje atrakcje na warsztatach w Warszawie
W Warszawie odbyły się warsztaty, w trakcie których islandzcy touroperatorzy…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2024
LOT wystartował z zimowym połączeniem do Innsbrucka
Od 1 grudnia br. do stolicy Tyrolu dolecimy bezpośrednio z Polskimi Liniami Lotniczymi…
0 Komentarzy4 Minuty
4 grudnia 2024
Film ,,Pielgrzym nadziei” w Instytucie Cervantesa
Instytut Cervantesa w Warszawie zaprezentował film dokumentalny TVP o Camino de Santiago…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2024
Filoksenia w nowoczesnym wydaniu – rozmowa z Costasem Giakoumis, dyrektorem handlowym sieci Atrium Hotels and Resorts
Od marzeń o idealnym obiekcie po sieć luksusowych hoteli na Rodos – Atrium Hotels and…
0 Komentarzy5 Minuty
21 listopada 2024
Zamek, ścieżki rowerowe i teatr. Południowe Czechy zapraszają turystów
Południowe Czechy, region słynący z bogatej historii, malowniczej przyrody i unikalnej…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty