Ruszyły prace nad stworzeniem Turystycznej Marki Polesie
9 października 2024 roku w Starostwie Powiatowym w Łęcznej odbyła się konferencja inaugurująca prace nad Turystyczną Marką Polesie, mającą na celu promocję jednego z jeszcze nieodkrytych regionów Polski. Wydarzenie, zorganizowane przez Lubelską Regionalną Organizację Turystyczną oraz lokalne samorządy, zgromadziło przedstawicieli instytucji publicznych, przedsiębiorców oraz ekspertów z dziedziny turystyki, którzy wspólnie podpisali deklarację o współpracy na rzecz rozwoju subregionu.
Turystyczna Marka Polesie to projekt mający na celu promocję jednego z najbardziej malowniczych i jeszcze nieodkrytych subregionów Polski. Inicjatorem rozpoczęcia prac jest dr hab. Marcin Szewczak, prof. KUL, będący obecnie Członkiem Zarządu Województwa Lubelskiego. Podczas konferencji uczestnicy poznali główne założenia projektu. Zaprezentowano potencjał turystyczny regionu, omawiano zasady zrównoważonego rozwoju, a także wskazano, korzyści dla lokalnej społeczności i przedsiębiorców.
Wydarzenie zostało zorganizowane przez Lubelską Regionalną Organizację Turystyczną, Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, Starostwo Powiatowe w Łęcznej, Gminę Łęczna oraz Instytut Rozwoju Samorządu Terytorialnego Województwa Lubelskiego.
W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele samorządów, instytucji publicznych, lokalnych przedsiębiorców oraz ekspertów w dziedzinie turystyki, Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, Starostwa Powiatowego w Parczewie, Urzędu Gminy Cyców, Urzędu Gminy Urszulin, Urząd Gminy Puchaczów, Urzędu Gminy Siemień, Starostwo Powiatowe we Włodawie, Urząd Gminy Ludwin, LGD Polesie, Urząd Gminy Spiczyn, LGD Stowarzyszenie Poleska Dolina Bugu, Muzeum Ziemi Chełmskiej im. W. Ambroziewicza w Chełmie, Poleski Park Narodowy, Zespół Lubelskich Parków Krajobrazowych, Starostwo Powiatowe w Łęcznej, LGD Jagiellońska Przystań, Urząd Miasta we Włodawie, Urząd Miejski w Parczewie, Urząd Gminy Sosnowica, Urząd Miasta w Łęcznej, Urząd Gminy Wierzbica, Kraina Rumianku, Urząd Gminy w Hańsku, Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej UMCS, Sejmik Województwa Lubelskiego, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, Urząd Gminy Dębowa Kłoda.
Doceniając wspólny potencjał turystyczny Polesia oraz mając na uwadze konieczność zrównoważonego rozwoju i promocji regionu, uczestnicy konferencji podpisali deklarację o współpracy na rzecz stworzenia Turystycznej Marki Polesie.
POWIĄZANE WPISY
15 października 2024
Synergia kluczem do sukcesu. Jak Polska może zyskać na światowej mapie dzięki Convention Bureau?
W kontekście globalnej rywalizacji o uwagę turystów i organizatorów wydarzeń biznesowych,…
0 Komentarzy1 Minuty
14 października 2024
Pomorskie w gronie Partnerów XV Forum Promocji Turystycznej
XV Forum Promocji Turystycznej odbędzie się 29 października 2024 w Warszawie. Jednym z…
0 Komentarzy11 Minuty
14 października 2024
Poznajcie Olsztyn – partnera XV Forum Promocji Turystycznej
Miasto reklamuje się jako miejsce, które urzekło Kopernika. Dziś może się pochwalić…
0 Komentarzy7 Minuty
14 października 2024
Mazowsze Partnerem Strategicznym XV Forum Promocji Turystycznej
Mazowieckie zostało Partnerem Strategicznym XV edycji Forum Promocji Turystycznej, które…
0 Komentarzy4 Minuty
11 października 2024
Debata ekspertów na XV Forum Promocji Turystycznej: rewolucja w zorganizowanej turystyce wyjazdowej
Rynek zorganizowanej turystyki wyjazdowej stale się rozwija. Zmiany rynkowe oraz…
0 Komentarzy2 Minuty
11 października 2024
Dolny Śląsk wybrał Najlepsze Produkty Turystyczne. Zamek Książ na czele
Podczas gali z okazji Światowego Dnia Turystyki we Wrocławiu ogłoszono laureatów…
0 Komentarzy3 Minuty
10 października 2024
Wielkie dane, wielkie możliwości, czyli jak wykorzystać big data w turystyce?
Już 29 października 2024 roku w Muzeum Historii Polski w Warszawie odbędzie się XV Forum…
0 Komentarzy1 Minuty
9 października 2024
Jaskinia Raj – 60 lat na mapie turystycznej Polski
W najbliższy czwartek 10 października odbędzie się konferencja popularno-naukowa z okazji…
0 Komentarzy1 Minuty
8 października 2024
Promocja turystyczna na miarę budżetu. Jak wyróżnić się w social media?
Jednym z punktów programu XV Forum Promocji Turystycznej będzie prelekcja Kacpra…
0 Komentarzy1 Minuty