Ryanair: 1,37 mld euro zysku za pierwsze półrocze i rekordowa liczba pasażerów w II kwartale

fot. archiwum Ryanair

Ryanair Holdings poinformował dziś (7 listopada) o wysokim półrocznym zysku w wysokości 1,37 mld euro, w porównaniu z zyskiem za I półrocze przed pandemią (1,15 mld euro). Przewoźnik odnotował również rekordową liczbie pasażerów w II kwartale 2022 roku.

30 wrz 202130 wrz 2022zmiana
Pasażerowie39.1 mln95,1 mln+143 proc.
Obłożenie79 proc.94 proc.+15 pkt.
Przychody2,15 mld euro6,62 mld euro+207 proc.
Koszty operacyjne2,20 mld euro4,98 mld euro+126 proc.
Strata48 mln euro1,371 mln euron/m
EPS0,04 euro1,11 euron/m

W pierwszym półroczu ruch letni uległ wyraźnemu ożywieniu do 95,1 mln pasażerów z 39,1 mln pasażerów (+11 proc. w stosunku do czasu przed pandemią – 85,7 mln w roku fiskalnym 2020). Opłaty za przeloty w I półroczu wzrosły o 7 proc w porównaniu z poziomem sprzed inwazji na Ukrainę (II kwartał: +14 proc.). Ryanair otworzył także 15 nowych baz i 770 nowych tras w pierwszej połowie roku.

„Kontynuujemy intensywne inwestycje w wydajne paliwowo, przyjazne dla środowiska nowe technologie samolotów.  Pasażerowie, którzy przesiadają się do Ryanair (z wysokokosztowych linii lotniczych z UE) mogą zmniejszyć emisję spalin nawet o 50 proc. na jeden lot, co dowodzi, że z Ryanair wzrost turystyki może być realizowany w bardziej zrównoważony sposób.  W tym sezonie eksploatowaliśmy 73 nowe samoloty B737 „Gamechanger”, które zapewniają o 4 proc. więcej miejsc na jeden lot, a jednocześnie spalają o 16 proc. mniej paliwa i zmniejszają emisję hałasu nawet o 40 proc.” – powiedział Michael O’Leary, prezes Ryanair.

Jak pokazuje wzrost ruchu i udziału w rynku w pierwszej połowie roku, miliony pasażerów wybierają Ryanair ze względu na niższe ceny oraz bardziej ekologiczne i wydajne pod względem zużycia paliwa samoloty.

Skłonność konsumentów do podróżowania pozostaje w Europie na wysokim poziomie dzięki wysokiemu wskaźnikowi zatrudnienia, rosnącym płacom oraz dwuletniemu okresowi spiętrzonego popytu i zgromadzonym oszczędnościom, gdy ludzie byli zamknięci podczas pandemii.

Przewoźnik spodziewa się, że te wskaźniki będą nadal stanowić podporę dla silnego ruchu i wzrostu cen biletów przez co najmniej następne 18 miesięcy, a Ryanair będzie głównym beneficjentem tych trendów, o ile nie wystąpią kolejne negatywne wydarzenia tej zimy, takie jak m.in. nowe warianty wirusa Covid-19.