Ryanair: nasze procedury apelacyjne są prawidłowe
Linia lotnicza Ryanair z zadowoleniem przyjęła orzeczenie Sądu Apelacyjnego podtrzymujące dotychczasową politykę Ryanair w zakresie komunikacji i bezpośredniej wypłaty odszkodowań z tytułu EU261 na rzecz klientów oraz odrzuceniu wniosku firmy Bott & Co Solicitors Ltd o wypłatę wynagrodzeń, których nie mogą uzyskać od klientów, gdyż Ci otrzymali bezpośrednie odszkodowania or Ryanair.
Sędzia Lewison, który przewodniczył w rozprawie sądu apelacyjnego i orzekał wraz z sędziami Simonem i Lindblomem, stwierdził, że procedury reklamacyjne Ryanaira „umożliwiają pasażerom dochodzenie odszkodowań przy minimalnym nakładzie pracy”.
Sąd apelacyjny orzekł więc dokładnie tak samo jak Sąd Najwyższy w Londynie, który w zeszłym roku orzekł, iż “Ryanair stworzył czytelny i łatwy w użyciu system, dzięki któremu pasażerowie mogą wysuwać roszczenia o odszkodowania w związku z opóźnieniem lub anulacją lotu online lub korespondencyjnie bez pomocy osób trzecich.”
Ryanair wzywa wszystkich pasażerów, którzy chcieliby wnieść roszczenia odszkodowawcze z tytułu EU261, do uczynienia tego bezpośrednio w Ryanair i unikania tzw. „łowców reklamacji” jak Bott & Co, Fairplane, Hayward Baker, Sky Legal i Flightright, którzy pobierają prowizję w wysokości ponad 40 proc. z odszkodowania w wysokości 250 funtów. Klienci, którzy zgłoszą roszczenia bezpośrednio w Ryanair otrzymają 100 proc. odszkodowania bez konieczności odliczenia honorarium „łowców reklamacji”.
W zeszłym roku Ryanair utworzył specjalny dział ds. obsługi odszkodowań, który rozpatruje wnioski o odszkodowania w ciągu 10 dni roboczych.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka zainwestuje ponad 50 mln zł w infrastrukturę i technologie
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka pozyskał ponad 31 mln zł dofinansowania z funduszy…
0 Komentarzy2 Minuty
20 grudnia 2024
PPL i POT będą wspólnie promować polską kulturę i turystykę
PPLS.A. i POT podpisały porozumienie o wspólnej promocji Polski na arenie…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Grupa eSky prezentuje aplikację eSky 3.0. Personalizowane oferty i elastyczne wyszukiwanie w jednym miejscu
Grupa eSky zaprezentowała zaktualizowaną wersję swojej aplikacji mobilnej eSky 3.0…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2024
Wizz Air rozszerza siatkę połączeń z Warszawy. Cztery nowe trasy w 2025 roku
Wizz Air ogłosił dalszy rozwój swojej bazy na warszawskim lotnisku Chopina. W czerwcu…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2024
Linie SAS wracają do Wrocławia. Loty do Kopenhagi w codziennej ofercie
Po kilkuletniej przerwie linie lotnicze SAS wracają do Portu Lotniczego we Wrocławiu,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Rekordowy listopad na lotnisku Rzeszów-Jasionka: ponad 76 tys. obsłużonych pasażerów
Lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce obsłużyło w listopadzie ponad 76 tys. pasażerów, co…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2024
Michael Rousseau nowym przewodniczącym Rady Dyrektorów Generalnych Star Alliance
Michael Rousseau, prezes Air Canada, został nowym przewodniczącym Rady Dyrektorów…
0 Komentarzy2 Minuty
13 grudnia 2024
TAP Air Portugal uruchamia nowe połączenia do Los Angeles i Bostonu
TAP Air Portugal ogłosił nowe kierunki transatlantyckie, które wystartują w maju 2025…
0 Komentarzy2 Minuty
13 grudnia 2024
Lotnisko w Katowicach w listopadzie obsłużyło ponad 350 tys. pasażerów
Lotnisko w Katowicach zamknęło listopad z wynikiem ponad 351 tys. obsłużonych pasażerów.…
0 Komentarzy2 Minuty