Ryanair płaci odszkodowania za odwołane loty
Linia lotnicza Ryanair, poinformowała o postępach w procesie związanym z odwołaniem 2100 lotów (ze 103 000) w ciągu najbliższych 6 tygodni.
Wszyscy pasażerowie, których loty zostały odwołane – łącznie 315.000 osób – w poniedziałek 18 września otrzymali pocztą elektroniczną informacje o zmianach. Zaoferowano im loty zastępcze lub odszkodowania zgodnie z rozporządzeniem EU 261. (Liczba osób jest niższa niż pierwotnie zakładana tj. 390 000 z uwagi na fakt obłożenia lotów, które we wrześniu wyniosło 90 proc., natomiast w październiku 70 proc.).
W środę (20 września), do końca dnia, Ryanair zarezerwuje loty zastępcze we własnych samolotach 175.000 osób – ponad 55 proc. wszystkich, których loty anulowano.
W środę (20 września), do końca dnia, rozpocznie się proces wypłaty pierwszych 63.000 odszkodowań (ponad 20 proc. wszystkich, którym loty anulowano).
Ryanair zatrudnił dodatkowych pracowników w Dziale Obsługi Klienta, aby przyspieszyć tempo zamiany lotów i wypłaty odszkodowań.
Do końca tygodnia, a więc w ciągu 6 dni od anulowania lotów, Ryanair przeanalizuje ponad 300 000 połączeń zastępczych i przedstawi je klientom, alternatywnie zaproponuje także wypłatę odszkodowania.
Kenny Jacobs z Ryanaira powiedział: “Przepraszamy każdego z 315 000 osób, których loty zaplanowane na najbliższe 6 tygodni zostały odwołane. Cały czas pracujemy nad rozwiązaniem tej sytuacji. Zatrudniliśmy dodatkowych pracowników do działu Obsługi Klienta, aby przyspieszyć tempo w jakim zakładamy rezerwacje na loty zastępcze oraz przyjmujemy wnioski o wypłatę odszkodowań. Zakładamy, że na większość zapytań o loty zastępcze oraz odszkodowania odpowiemy jeszcze w tym tygodniu.
Zdecydowana większość wszystkich zgłoszeń rozpatrywana jest w trybie online. Nasze linie telefoniczne są często zajęte z uwagi na ilość połączeń, podobnie jest w przypadku komunikatorów internetowych, gdzie nasi pracownicy stale odpowiadają na zgłoszenia. Prosimy wszystkich klientów, których loty odwołano o odrobinę cierpliwośc. Robimy wszystko, aby jak najszybciej odpowiedzieć na pytania oraz rozwiązać problemy, do których sami doprowadziliśmy, za co jeszcze raz szczerze przepraszam.”
POWIĄZANE WPISY
4 listopada 2024
Ryanair ze spadkiem zysków mimo rekordowej liczby pasażerów
Ryanair ogłosił, że zysk netto za pierwszą połowę roku podatkowego wyniósł 1,79 mld euro,…
0 Komentarzy2 Minuty
4 listopada 2024
Kiwi.com: Polacy wybierają ciepłe kraje na jesienny wypoczynek. W czołówce Hiszpania, Włochy i Malta
Kiwi.com przeanalizował tegoroczne trendy podróżnicze Polaków na listopad wskazując…
0 Komentarzy1 Minuty
31 października 2024
Wizz Air zwiększa liczbę połączeń z Rzeszowa do Rzymu: loty trzy razy w tygodniu
Wizz Air zwiększa liczbę lotów do Rzymu z lotniska Rzeszów – Jasionka. Teraz do stolicy…
0 Komentarzy1 Minuty
31 października 2024
Emirates rozszerza współpracę z Vietnam Airlines i VietJet
Linie Emirates podpisały dwa memorandum o porozumieniu z Vietnam Airlines i VietJet.…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2024
Air France uruchomi w maju 2025 połączenie z Paryża do Orlando
Linia Air France uruchamia w maju 2025 roku nowe połączenie z Paryża do Orlando na…
0 Komentarzy1 Minuta
31 października 2024
Lufthansa wraca na lotnisko w Bydgoszczy: loty do Frankfurtu pięć razy w tygodniu
Lufthansa wraca na lotnisko w Bydgoszczy, uruchamiając od kwietnia 2025 roku pięć…
0 Komentarzy3 Minuty
31 października 2024
Lotnisko Chopina gotowe na sezon zimowy
Na lotnisku Chopina w Warszawie odbyła się parada „Akcji Zima” – coroczny przegląd…
0 Komentarzy1 Minuty
31 października 2024
Ryanair połączy Kraków z Mediolanem
Ryanair uruchamia nowy kierunek z lotniska w Krakowie. Pasażerowie będą mogli latać z…
0 Komentarzy1 Minuta
30 października 2024
Ryanair startuje z 48-godzinną promocją. Wybrane loty taniej o 20 proc.
Ryanair uruchomił wyprzedaż błyskawiczną na podróże od 1 listopada do 18 grudnia z cenami…
0 Komentarzy1 Minuty