Ryanair zainwestuje 40 mld dolarów w 300 Boeingów 737 MAX-10

fot. materiały prasowe

Ryanair Holdings plc wczoraj (9 maja 2023 roku) złożył zamówienie na 300 nowych samolotów Boeing 737-MAX-10 (150 zamówień potwierdzonych i 150 opcjonalnych), które zostaną dostarczone w latach 2027-2033. Po sfinalizowaniu zamówienia, wartość transakcji wyniesie 40 mld dolarów amerykańskich. Będzie to największe zamówienie w historii irlandzkiej spółki na amerykańskie produkty. Ze względu na skalę i rozmiar zamówienia, będzie ono podlegać zatwierdzeniu przez akcjonariuszy podczas nadzwyczajnego walnego zgromadzenia Ryanaira, które odbędzie się 14 września.

Nowe, paliwooszczędne samoloty Boeinga B737-MAX-10 mają 228 miejsc (21 proc. więcej niż B737NG), a stopniowe dostawy w latach 2027-2033 umożliwią Ryanairowi stworzenie ponad 10 tys. nowych, wysoko płatnych miejsc pracy dla pilotów, personelu pokładowego i inżynierów, wspierając stabilny wzrost ruchu lotniczego o 80 proc. z 168 mln na koniec marca 2023 roku do 300 mln rocznie do marca 2034 roku.  Ryanair oczekuje, że 50 proc. z tych dostaw zastąpi starsze samoloty B737NG.

„Partnerstwo Boeing-Ryanair jest jednym z najbardziej produktywnych w historii lotnictwa komercyjnego. Umożliwia obu firmom osiągnięcie sukcesu i rozszerzenie przystępnych cenowo podróży na setki milionów ludzi.  Prawie ćwierć wieku po tym, jak nasze firmy podpisały umowę na pierwszy bezpośredni zakup samolotu, ta przełomowa umowa jeszcze bardziej wzmocni nasze partnerstwo” – powiedział Dave Calhoun, prezes i dyrektor generalny Boeing.

„Ryanair jest zadowolony z podpisania tego rekordowego zamówienia na samoloty 300 MAX-10 z naszym partnerem lotniczym, Boeingiem. Nowe, paliwooszczędne, ekologiczne technologicznie samoloty oferują 21 proc. więcej miejsc, spalają 20 proc. mniej paliwa i są o 50 proc. cichsze niż nasze B737-NG. To zamówienie, w połączeniu z naszymi pozostałymi dostawami Gamechangerów, stworzy 10 tys. nowych miejsc pracy dla wysoko opłacanych specjalistów z branży lotniczej w ciągu następnej dekady, a miejsca te będą zlokalizowane we wszystkich głównych gospodarkach Europy” – mówi Michael O’Leary, CEO grupy Ryanair.

Oprócz zwiększenia liczby miejsc i poprawy wydajności, linia lotnicza oczekuje, że nowe samoloty przyniosą również oszczędności, które przełożą się na niższe ceny biletów dla pasażerów.

„Oprócz zapewnienia znacznego wzrostu przychodów i ruchu lotniczego w całej Europie, oczekujemy, że te nowe, większe, bardziej wydajne i ekologiczne samoloty przyniosą dalsze oszczędności kosztów jednostkowych, które zostaną przeniesione na pasażerów w postaci niższych cen biletów lotniczych. Dodatkowe miejsca, niższe spalanie paliwa i bardziej konkurencyjne ceny samolotów, wspierane przez nasz silny bilans, poszerzą lukę kosztową pomiędzy Ryanair a konkurencyjnymi liniami lotniczymi w UE na wiele lat w przyszłości, co sprawia, że Boeing MAX-10 jest idealnym zamówieniem na samolot wzrostowy dla Ryanair, naszych pasażerów, naszych pracowników i naszych akcjonariuszy” – dodaje Michael O’Leary.

Ryanair i Repsol podpisują umowę w sprawie zrównoważonego paliwa. Przewoźnik zyska dostęp do 155 tys. ton SAF

Weronika Szabelewska

Zastępczyni Redaktorki Naczelnej


POWIĄZANE WPISY

Privacy Preference Center