Ryanair zakupił 500 ton zrównoważonego paliwa lotniczego

Umowa Ryanair z OMV dotycząca zakupu ekologicznego paliwa
Umowa Ryanair z OMV dotycząca zakupu ekologicznego paliwa / fot. materiały prasowe

Ryanair zakupiła 19 października 500 ton zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) od OMV, międzynarodowej firmy zajmującej się ropą naftową, gazem i chemikaliami. Umowa ta pozwoli zaoszczędzić ponad 1250 ton emisji CO2 (co odpowiada około 100 lotom Ryanair z Dublina do Wiednia).

Zakup ten jest następstwem zeszłorocznego porozumienia między firmami, które gwarantuje Ryanairowi dostęp do zakupu do 160 tys. ton metrycznych SAF od OMV do 2030 roku.

Celem przewoźnika jest stosowanie SAF w 12.5 proc. lotów do 2030 roku, zaś do 2050 roku osiągnięcie zerowej emisji CO2. Ryanair współpracuje z Trinity College w Dublinie w celu otwarcia Ryanair Sustainable Aviation Research Centre, zainwestował 22 mld dol we flotę „Gamechanger”, która zmniejsza emisję CO2 o 16 proc., a także inwestując kolejne 40 mld dol w 300 samolotów Boeing 737 MAX-10, które zmniejszają emisję CO2 o 20 proc., przewożąc jednocześnie o 21 proc. więcej pasażerów.

Partner Ryanaira w Austrii, Niemczech i Rumunii

„SAF odgrywa kluczową rolę w naszej strategii dekarbonizacji, Pathway to Net Zero, w której zobowiązaliśmy się do zwiększenia wykorzystania SAF w nadchodzących latach. Umowa z OMV jest kolejnym krokiem realizacji tego zobowiązania. OMV jest kluczowym partnerem Ryanair w Austrii, Niemczech i Rumunii i z niecierpliwością czekamy na rozwój tego partnerstwa jako największej grupy lotniczej w Europie” – komentuje Steven Fitzgerald, head of sustainability w Ryanair.

„Budujemy rozwijającą się działalność w zakresie zrównoważonego paliwa lotniczego, aby wspierać podróż branży w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości. Jesteśmy dumni z naszego partnerstwa z Ryanair, które pozwala obu firmom wykorzystać swoją wiedzę w promowaniu stosowania SAF. Ułatwia to przejście do stosowania bardziej zrównoważonych form energii i pomaga zmniejszyć wpływ lotnictwa na klimat” – dodaje Martijn van Koten, wiceprezes OMV ds. paliw i surowców.