Scoot leci do Singapuru z Berlina jest szansa na rejs z Warszawy

Scoot leci z Berlina do Singapuru.  Patrzmy uważnie sukces może oznaczać uruchomienie rejsów z Warszawy ?

Tania spółka córka Singapore Airlines właśnie wznawia połączenia z Berlina do Singapuru. To może oznaczać też szansę na rejsy z Warszawy w niedalekiej przyszłości. Mamy też kolejny przykład na latanie żabimi skokami  – czy  LOT pokaże podobne rozwiązania na dalekim dystansie ?

Scoot wznawia loty z Berlina do Singapuru via Ateny

Już 10 sierpnia, czyli całkiem niedługo singapurskiej linie Scoot pojawią się ponownie w Berlinie. To doskonała wiadomość dla szukających dalekich połączeń w dobrych cenach. Zarówno sam Singapur jak i Malezja, Indonezja czy Australia zdobyły w Polsce wielu wiernych fanów. Indonezyjskie Bali było swego czasu liderem wśród zimowych ciepłych kierunków.

Singapurskie linie będą latały do swojej bazy z Berlina via Ateny. Przynajmniej na początku ma być to sposób na poradzenie sobie z rozproszonym przez Covid popytem. Latanie żabimi skokami na dalekich destynacjach,  zapowiedziały już wielkie linie lotnicze jak AF/KLM. LOT na razie robi to tylko w przypadku wybranych rejsów europejskich. Ale nie wykluczone iż za moment zmieni taktykę być może połączenia na Sri Lankę mogą być skutecznie łączone z Malediwami czy Goa.

Scoot skorzysta i uruchomi także Warszawę

Wydaje się iż w niedalekiej przyszłości jest szansa na połączenia do Singapuru z Warszawy by Scoot.  LOT może podchodzić sceptycznie do wznowienia tej najdłuższej i najbardziej wymagającej biznesowo trasy. Nawiązanie współpracy z grupą Singapore, mogłoby być dobrym „wyjściem z twarzą” dla narodowego przewoźnika. Możliwość dowożenia pasażerów do Warszawy jak i sprzedaż grup jest kluczem do takiego udanego mariażu.

Z pewnością o połączenie z Warszawy będzie zabiegał reprezentant Singapore w Polsce Gieret. Ma on w ręku kilka argumentów, teraz doszedł mu jeszcze jeden. Dość blisko współpracuje bowiem z nową firmą byłej dyrektor handlowej LOT Travelmanager. Anna Staszewska dysponuje dużą wiedzą co do azjatyckich rynków i mogłaby wiele pomóc przy uruchamianiu rejsu z Warszawy.

Była dyrektor handlowa LOT doradzi firmom, jak optymalizować podróże służbowe

Moment wydaje się idealny, Scoot mógłby też skorzystać z casus operacji LOT do Hanoi. LOT latając do Wietnamu za prezesa Mikosza, zbudował na wiele lat ciekawy rynek turystyczny. Po opuszczeniu tego połączenie z tych benefitów korzystali inni przewoźnicy. Nie inaczej jest w przypadku Singapuru, została wykonana duża praca w zakresie promocji destynacji , także pod kątem lukratywnego rynku incentive.

Cargo może być kluczem do sukcesu tego połączenia

Prawdopodobnie za szybszym wznowieniem rejsu do Berlina i ewentualnymi planami połączeń z Warszawy stoi też boom na rynku cargo. Ceny frachtu morskiego rosną w sposób szokujący. Wszyscy zdają się szukać alternatyw. Transport lotniczy może w przypadku wielu towarów być wielce konkurencyjny.

Z pewnością mało jest linii, które tak jak Singapore czy Emirates mają świadomość wagi komponentu cargo dla dalekich połączeń. Potrafią doskonale liczyć i z pewnością dokładnie szacują potencjał Berlina i Warszawy.

Czekamy na inauguracje rejsów Scoota z Berlina, udane rejsy ze stolicy Niemiec mogą otworzyć furtkę dla operowania także z Warszawy. Z pewnością ucieszyło by to wielu fanów tanich podróży do Azji Południowo -Wschodniej i Australii. Wywierając dodatkową presje cenową na Emirates i Qatar Airways.