Senat: poprawki dla turystyki do “tarczy 6.0” bez rozstrzygnięcia
Senat omówił „tarczę antykryzysową” na sali plenarnej. Nie rozmawiano jednak o konktretnych poprawkach, których senatorowie zgłosili ponad 300. Projekt wraca na komisję.
„Tarcza branżowa” uchwalona we wrześniu zostanie uzupełniona o świadczenia dla pilotów i przewodników. Nie ma zgody strony rządowej na przedłużenie pomocy na listopad dla hotelarzy, firmy transportowe, agentów turystycznych i organizatorów turystyki. Na obradach plenarnych Senatu omówiono dziś poprawki do ustawy zwanej „tarczą antykryzysową” 6.0.
Komisja senacka zgłosiła poprawki uwzględniające niektóre kategorie firm turystycznych w kolejnej miesięcznej “turze” zwolenienia z ZUS i postojowego.
„Tarcza turystyczna uchwalona pod koniec lata, nadal obowiązuje i dla wybranych branż przewiduje zwolnienie z ZUS i postojowe. Teraz mamy narzędzie do tego, żeby pomoc była kontynuowana, również dla branży turystycznej. A premier Morawiecki mówił o uruchomieniu tarczy PFR. Wśród branż będących adresatami tej pomocy jest szeroki zakres PKD właśnie z branży turystycznej” – przekonywał podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii.
„Tarcza 6.0” wzbudziła szereg wątpliwości wśród senatorów opozycji. Zgłosili do niej ponad 300 poprawek, dlatego projekt wróci na komisję. Strona rządowa ma wtedy odnieść się do poszczególnych propozycji.
„Nie jest to doskonałe rozwiązanie. Określone instrumenty pomocy trzeba znowu uchwalać ustawami, stosując kolejne numery tarcz – mamy już do czynienia z szóstą wersją. Zakłada ona, że Rada Ministrów może przedłużać pomoc rozporządzeniami. Będzie jednak mogła to narzędzie stosować dowolnie i uznaniowo” – mówił senator Adam Szejnfeld prezentując założenia ustawy.
Według Adama Szejnfelda, „formalistyczne podejście poprzez PKD nie jest obiektywne, dużo lepszy byłoby kryterium spadku dochodów, a nie administracyjne, dotyczące samego kodu. Będą setki poprawek, których gro będzie dotyczyło uzupełnianie katalogu o inne potrzebne a nieuwzględnione PKD. Gdyby chodziło tylko o poziom dochodów, to nie byłoby konieczne.”
„Dodatkowe jednorazowe postojowe, możliwość skorzystania ze składek na ubezpieczenia społeczne – to najważniejsze instrumenty nowej wersji „tarczy antykryzysowej 6.0”. Pomoc nie uwzględnia jednak firm zatrudniających pracowników na innych zasadach niż stosunek pracy: pomija tych, którzy pracują na zleceniach i umowach agencyjnych. Skutek jest taki, że część firm nie może dostać pomocy i pracownicy zostają na lodzie. Nie mogą dostać postojowego ani innej formy pomocy, bo nie są przedsiębiorcami. Przez to mamy wiele dramatów i tragedii” – komentował.
Głosowanie nad projektem ma odbyć się jutro pod koniec tej sesji obrad Senatu.
“Tarcza” 6.0 na komisji senackiej. Wśród poprawek dalsza pomoc dla turystyki
POWIĄZANE WPISY
31 października 2024
Przerwa w czasie lotu w Warszawie? Poznaj atrakcje niedaleko Okęcia!
Warszawa to miasto, które warto poznać, nawet jeśli masz jedynie krótką przerwę między…
0 Komentarzy2 Minuty
24 października 2024
XV Forum Promocji Turystycznej: jak będzie wyglądała turystyka w Polsce za 30 lat?
Już tylko pięć dni dzieli nas od XV Forum Promocji Turystycznej. Jednym z punktów…
0 Komentarzy2 Minuty
21 października 2024
Jak skutecznie wytłumaczyć klientowi, że powinien kupić odpowiednie ubezpieczenie turystyczne?
Już 29 października 2024 r. podczas XV Forum Promocji Turystycznej odbędzie się dyskusja…
0 Komentarzy1 Minuty
18 października 2024
Miasto Stołeczne Warszawa − Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej
Warszawa została oficjalnym Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej, które odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
17 października 2024
Arche Fabryka Samolotów Mielno świętuje rok działalności
Na początku października Arche Fabryka Samolotów Mielno obchodził swoje pierwsze…
0 Komentarzy1 Minuty
17 października 2024
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami. Jak dostosować obiekty do potrzeb wszystkich?
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami to kolejny temat, który będzie…
0 Komentarzy2 Minuty
16 października 2024
O tym jak tworzyć kampanie, które przyciągają klientów porozmawiamy na XV Forum Promocji Turystycznej
Neuromarketing to metoda, która pozwala firmom lepiej zrozumieć decyzje konsumentów i…
0 Komentarzy2 Minuty
15 października 2024
Synergia kluczem do sukcesu. Jak Polska może zyskać na światowej mapie dzięki Convention Bureau?
W kontekście globalnej rywalizacji o uwagę turystów i organizatorów wydarzeń biznesowych,…
0 Komentarzy1 Minuty
14 października 2024
Pomorskie w gronie Partnerów XV Forum Promocji Turystycznej
XV Forum Promocji Turystycznej odbędzie się 29 października 2024 w Warszawie. Jednym z…
0 Komentarzy11 Minuty