Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. – Fostertravel.pl może uznać rok 2023 za udany.
Fostertravel.pl to portal turystyczny i sieć partnerskich biur podróży. Firma działa od 1998 roku, oferując wyjazdy wakacyjne, hotele, bilety lotnicze czy ubezpieczenia lub wynajęcie samochodu. Na gali podsumowującej rok 2023 (za okres od listopada 2022 do końca października 2023) wręczono nagrody dla franczyzobiorców i pracowników sieci oraz podsumowano kolejny udany dla firmy rok.
Fostertravel.pl skupia obecnie 40 biur franczyzowych w 14 województwach. Ich liczba w porównaniu z rokiem ubiegłym zwiększyła się o 15, co daje wzrost na poziomie 62 proc. Natomiast obroty firmy wzrosły w tym okresie o 128 proc. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników naszej sieci franczyz turystycznych. Udało nam się wdrożyć większość z założeń z zeszłego rok. Nasze salony odnotowały wzrost obrotów i zysków, a także zwiększyły swoją bazę stałych klientów. Dziękujemy naszym partnerom i pracownikom za ich zaangażowanie i profesjonalizm” – komentował wyniki wiceprezes Fostertravel.pl Michał Kijewski.
Ulubione kierunki klientów Fostertravel.pl
W ofercie Fostertravel.pl dominowały tradycyjnie wyjazdy wypoczynkowe. Do najbardziej popularnych kierunków należały: Turcja – 29 proc. udziału (z niewielkim wzrostem w porównaniu do roku 2022), Grecja i Egipt – po 16 proc. (tu zaobserwować można było wyraźny skok Egiptu, dorównał w tym roku Grecji), Hiszpania (7 proc.) i Tunezja (4 proc.). Klienci sieci wybierali także Bułgarię, Cypr, Włochy, Albanię, Dominikanę, 17 proc. udziałów stanowiły pozostałe kierunki. Najlepiej radziła sobie Tunezja – w Fostertravel.pl ten kierunek zanotował spektakularny wzrost 281 proc., równie dobrze wypadł Egipt – tu dynamikę szacuje się na 197 proc. Wzrost sprzedaży widoczny był przez cały rok, choć szczyt zakupowy przypadał jak zwykle na miesiące letnie. Lekki spadek w marcu 2022 był wynikiem wybuchu wojny w Ukrainie.
Ceny średnio o 9 proc. w górę
Mimo zagrożenia inflacją ceny wyjazdów wzrosły jedynie o 9 proc. i w porównaniu z rokiem ubiegłym ich poziom na przestrzeni kolejnych miesięcy był bardziej stabilny. Średnia cena za pax w omawianym okresie wynosiła 3371 zł. Najwięcej zdrożały wakacje w Grecji – średnio o 9 proc., Turcja o 3 proc., ceny za wyjazdy do Egiptu kształtowały się na podobnym poziomie co w roku ubiegłym.
Właściciele patrzą w przyszłość z optymizmem. „Mamy dużo planów na przyszłość i kontynuujemy wdrażanie poszczególnych elementów naszej strategii rozwoju. Wierzymy, że nasza sieć franczyz turystycznych ma duży potencjał i jest gotowa na kolejne wyzwania” – mówił wiceprezes Fostertravel.pl Michał Kijewski. A Przemysław Jackiewicz dodawał: „W dalszym ciągu planujemy skupiać się na rozwoju sieci, zarówno ilościowym, jak i przede wszystkim dalej, konsekwentnie rozwijać jakość obsługi w naszych salonach. W tym celu wzmacniamy nacisk na szkolenia i ciągłe poszerzanie kompetencji. Jesteśmy dumni z tegorocznych wyników, tego ile udało się otworzyć salonów oraz jak doskonale na przestrzeni roku rozwinęły się salony już istniejące”.
POWIĄZANE WPISY
2 stycznia 2025
Patryk Niewiadomski nowym dyrektorem sprzedaży i rozwoju w Anex Tour
Od stycznia do zespołu Anex Tour dołączył Patryk Niewiadomski. Dyrektor z długoletnim…
0 Komentarzy2 Minuty
23 grudnia 2024
Właściciel Wakacje.pl przejmuje Travelplanet.pl. Wirtualna Polska zostanie właścicielem Invia Group za 239,7 mln euro
Wirtualna Polska Holding podpisała ramową umowę zakupu 100 proc. akcji Invia Group do…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty