Singapore Airlines najbardziej przyjazną linią
Punktualność, jakość i obsługa pasażera oraz rozpatrywanie wniosków o odszkodowanie – te trzy kryteria były podstawą do opracowania AirHelp Score, czyli rankingu najbardziej przyjaznych linii lotniczych na świecie. Najpopularnijesze w Polsce linie – LOT, Wizz Air i Ryanair zajęły bardzo dalekie miejsca.
Najbardziej przyjazną pasażerom linią lotniczą na świecie okazało się Singapore Airlines. Drugie miejsce zajęły Etihad Airways. Podium zamyka najwyżej sklasyfikowane wśród obecnych na polskim niebie linii lotniczych Qatar Airways – zwycięzca poprzedniej odsłony zestawienia.
Spośród przewoźników, którzy latają do Polski, wysoko oceniono również: Austrian Airlines (4 m.), British Airways (7 m.), Aer Lingus ( 9 m.), KLM (11 m.), Air France (12 m.) i Emirates (15 m.).
Natalia Gębska, Country Manager w AirHelp, powiedziała: “Dobra podróż to nie tylko dotarcie na miejsce docelowe na czas, ale także odpowiednia jakość obsługi oraz pewność, że w momencie wystąpienia jakichkolwiek problemów przewoźnik szybko je rozwiąże. Dlatego też dopiero przeanalizowanie tych trzech czynników pozwala wybrać linię najbardziej przyjazną pasażerom. To właśnie wyróżnia AirHelp Score na tle pozostałych rankingów, które zazwyczaj szeregują linie tylko według jednego kryterium.”
Najpopularniejsze wśród Polaków linie nie świecą przykładem. Z trójki liderów najwyżej uplasował się LOT – zajął 41 miejsce. Swoją pozycję zawdzięcza stosunkowo wysokiej ocenie procesu rozpatrywania reklamacji pasażerów. Nieco niżej, na 49 pozycji znalazł się Wizz Air, który wśród popularnych przewoźników w Polsce został najwyżej oceniony za punktualność. Także Ryanair i LOT otrzymały wiele punktów za przybywanie na czas. Pomimo tego Ryanair trafił dopiero na 83 lokatę ze względu na niewystarczająco sprawne rozpatrywanie reklamacji.
To już druga edycja rankingu AirHelp Score. Zestawienie linii lotniczych przygotowywane jest na podstawie trzech kryteriów. Ocena w kategorii „punktualność” pochodzi z przeprowadzonej przez AirHelp analizy danych z wielu źródeł. Punkty za „jakość i obsługę pasażerów” przyznano bazując na raporcie niezależnej firmy badawczej Skytrax Research, obejmującym m.in. obsługę na lotnisku, loże, siedzenia lotnicze, posiłki, rozrywkę na pokładzie, obsługę w kabinie, komfort podróży. Wskaźnik „rozpatrywanie reklamacji” oznacza natomiast procent odrzuconych roszczeń, czas ich obsługi i oczekiwania na zapłatę. W zestawieniu znalazło się 87 przewoźników, w tym także ci obecni na polskich lotniskach. Rozpatrywane dane dotyczą sezonu zimowego 2016/2017.
Ranking dostępny jest na www.airhelp.pl.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka zainwestuje ponad 50 mln zł w infrastrukturę i technologie
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka pozyskał ponad 31 mln zł dofinansowania z funduszy…
0 Komentarzy2 Minuty
20 grudnia 2024
PPL i POT będą wspólnie promować polską kulturę i turystykę
PPLS.A. i POT podpisały porozumienie o wspólnej promocji Polski na arenie…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Grupa eSky prezentuje aplikację eSky 3.0. Personalizowane oferty i elastyczne wyszukiwanie w jednym miejscu
Grupa eSky zaprezentowała zaktualizowaną wersję swojej aplikacji mobilnej eSky 3.0…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2024
Wizz Air rozszerza siatkę połączeń z Warszawy. Cztery nowe trasy w 2025 roku
Wizz Air ogłosił dalszy rozwój swojej bazy na warszawskim lotnisku Chopina. W czerwcu…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2024
Linie SAS wracają do Wrocławia. Loty do Kopenhagi w codziennej ofercie
Po kilkuletniej przerwie linie lotnicze SAS wracają do Portu Lotniczego we Wrocławiu,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Rekordowy listopad na lotnisku Rzeszów-Jasionka: ponad 76 tys. obsłużonych pasażerów
Lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce obsłużyło w listopadzie ponad 76 tys. pasażerów, co…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2024
Michael Rousseau nowym przewodniczącym Rady Dyrektorów Generalnych Star Alliance
Michael Rousseau, prezes Air Canada, został nowym przewodniczącym Rady Dyrektorów…
0 Komentarzy2 Minuty
13 grudnia 2024
TAP Air Portugal uruchamia nowe połączenia do Los Angeles i Bostonu
TAP Air Portugal ogłosił nowe kierunki transatlantyckie, które wystartują w maju 2025…
0 Komentarzy2 Minuty
13 grudnia 2024
Lotnisko w Katowicach w listopadzie obsłużyło ponad 350 tys. pasażerów
Lotnisko w Katowicach zamknęło listopad z wynikiem ponad 351 tys. obsłużonych pasażerów.…
0 Komentarzy2 Minuty