Singapore Airlines najbardziej przyjazną linią
Punktualność, jakość i obsługa pasażera oraz rozpatrywanie wniosków o odszkodowanie – te trzy kryteria były podstawą do opracowania AirHelp Score, czyli rankingu najbardziej przyjaznych linii lotniczych na świecie. Najpopularnijesze w Polsce linie – LOT, Wizz Air i Ryanair zajęły bardzo dalekie miejsca.
Najbardziej przyjazną pasażerom linią lotniczą na świecie okazało się Singapore Airlines. Drugie miejsce zajęły Etihad Airways. Podium zamyka najwyżej sklasyfikowane wśród obecnych na polskim niebie linii lotniczych Qatar Airways – zwycięzca poprzedniej odsłony zestawienia.
Spośród przewoźników, którzy latają do Polski, wysoko oceniono również: Austrian Airlines (4 m.), British Airways (7 m.), Aer Lingus ( 9 m.), KLM (11 m.), Air France (12 m.) i Emirates (15 m.).
Natalia Gębska, Country Manager w AirHelp, powiedziała: “Dobra podróż to nie tylko dotarcie na miejsce docelowe na czas, ale także odpowiednia jakość obsługi oraz pewność, że w momencie wystąpienia jakichkolwiek problemów przewoźnik szybko je rozwiąże. Dlatego też dopiero przeanalizowanie tych trzech czynników pozwala wybrać linię najbardziej przyjazną pasażerom. To właśnie wyróżnia AirHelp Score na tle pozostałych rankingów, które zazwyczaj szeregują linie tylko według jednego kryterium.”
Najpopularniejsze wśród Polaków linie nie świecą przykładem. Z trójki liderów najwyżej uplasował się LOT – zajął 41 miejsce. Swoją pozycję zawdzięcza stosunkowo wysokiej ocenie procesu rozpatrywania reklamacji pasażerów. Nieco niżej, na 49 pozycji znalazł się Wizz Air, który wśród popularnych przewoźników w Polsce został najwyżej oceniony za punktualność. Także Ryanair i LOT otrzymały wiele punktów za przybywanie na czas. Pomimo tego Ryanair trafił dopiero na 83 lokatę ze względu na niewystarczająco sprawne rozpatrywanie reklamacji.
To już druga edycja rankingu AirHelp Score. Zestawienie linii lotniczych przygotowywane jest na podstawie trzech kryteriów. Ocena w kategorii „punktualność” pochodzi z przeprowadzonej przez AirHelp analizy danych z wielu źródeł. Punkty za „jakość i obsługę pasażerów” przyznano bazując na raporcie niezależnej firmy badawczej Skytrax Research, obejmującym m.in. obsługę na lotnisku, loże, siedzenia lotnicze, posiłki, rozrywkę na pokładzie, obsługę w kabinie, komfort podróży. Wskaźnik „rozpatrywanie reklamacji” oznacza natomiast procent odrzuconych roszczeń, czas ich obsługi i oczekiwania na zapłatę. W zestawieniu znalazło się 87 przewoźników, w tym także ci obecni na polskich lotniskach. Rozpatrywane dane dotyczą sezonu zimowego 2016/2017.
Ranking dostępny jest na www.airhelp.pl.
POWIĄZANE WPISY
11 marca 2025
KLM rozszerza ofertę na lato 2025. Do wyboru 161 kierunków
Królewskie Holenderskie Linie lotnicze KLM ogłosiły swoje plany na zbliżający się sezon.…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rekordowy luty na lotnisku w Jasionce. Ponad 68 tys. pasażerów
Ponad 68 tys. pasażerów obsłużył port lotniczy w podrzeszowskiej Jasionce w ubiegłym…
0 Komentarzy1 Minuty
10 marca 2025
FlixBus startuje z promocją. Tańsze bilety na krajowe i międzynarodowe trasy
FlixBus ogłosił promocję na bilety. Klienci, którzy zarezerwują swój przejazd z co…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Rekordowy początek roku w Katowice Airport. 713 tys. pasażerów w dwa miesiące
W trakcie drugiego miesiąca bieżącego roku linie lotnicze obsłużyły w ramach katowickiej…
0 Komentarzy2 Minuty
5 marca 2025
Corendon Airlines: 37,5 mln pasażerów w ciągu 20 lat
Corendon Airlines obchodzi 20-lecie działalności. Przewoźnik posiada cztery bazy…
0 Komentarzy2 Minuty
13 marca 2025
Air France poleci do Arabii Saudyjskiej
Air France rozbudowuje swoją siatkę lotów dalekiego zasięgu o nowy kierunek na Bliskim…
0 Komentarzy1 Minuty
12 marca 2025
Rekordowy luty na Lotnisku Chopina. Ponad 1,5 mln pasażerów w lutym
0 Komentarzy2 Minuty
12 marca 2025
TT-Line wprowadza zasilanie z lądu
11 marca 2025 r. na Terminalu Promowym w Świnoujściu z sukcesem przeprowadzono…
0 Komentarzy2 Minuty
12 marca 2025
Ryanair połączy Katowice z Budapesztem
Linia lotnicza Ryanair zapowiedziała, że w czwartek 3 lipca 2025 r. wykona pierwszy rejs…
0 Komentarzy2 Minuty
11 marca 2025
KLM rozszerza ofertę na lato 2025. Do wyboru 161 kierunków
Królewskie Holenderskie Linie lotnicze KLM ogłosiły swoje plany na zbliżający się sezon.…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rekordowy luty na lotnisku w Jasionce. Ponad 68 tys. pasażerów
Ponad 68 tys. pasażerów obsłużył port lotniczy w podrzeszowskiej Jasionce w ubiegłym…
0 Komentarzy1 Minuty
10 marca 2025
FlixBus startuje z promocją. Tańsze bilety na krajowe i międzynarodowe trasy
FlixBus ogłosił promocję na bilety. Klienci, którzy zarezerwują swój przejazd z co…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Rekordowy początek roku w Katowice Airport. 713 tys. pasażerów w dwa miesiące
W trakcie drugiego miesiąca bieżącego roku linie lotnicze obsłużyły w ramach katowickiej…
0 Komentarzy2 Minuty
5 marca 2025
Corendon Airlines: 37,5 mln pasażerów w ciągu 20 lat
Corendon Airlines obchodzi 20-lecie działalności. Przewoźnik posiada cztery bazy…
0 Komentarzy2 Minuty
13 marca 2025
Air France poleci do Arabii Saudyjskiej
Air France rozbudowuje swoją siatkę lotów dalekiego zasięgu o nowy kierunek na Bliskim…
0 Komentarzy1 Minuty
12 marca 2025
Rekordowy luty na Lotnisku Chopina. Ponad 1,5 mln pasażerów w lutym
0 Komentarzy2 Minuty
12 marca 2025
TT-Line wprowadza zasilanie z lądu
11 marca 2025 r. na Terminalu Promowym w Świnoujściu z sukcesem przeprowadzono…
0 Komentarzy2 Minuty
12 marca 2025
Ryanair połączy Katowice z Budapesztem
Linia lotnicza Ryanair zapowiedziała, że w czwartek 3 lipca 2025 r. wykona pierwszy rejs…
0 Komentarzy2 Minuty
11 marca 2025
KLM rozszerza ofertę na lato 2025. Do wyboru 161 kierunków
Królewskie Holenderskie Linie lotnicze KLM ogłosiły swoje plany na zbliżający się sezon.…
0 Komentarzy4 Minuty