SITE Poland i TT-Line promują odpowiedzialne podróże

SITE Poland, stowarzyszenie branży turystyki biznesowej zorganizowało pierwsze powakacyjne spotkanie. Wydarzenie we współpracy z TT-Line poświęcono odpowiedzialnej turystyce w regionie Bałtyku i Skandynawii.

To kolejne wydarzenie SITE Poland organizowane w duchu odpowiedzialnego podróżowania, poświęcone wzmacnianiu praktyk zrównoważonej turystyki w biznesie Incentive. Tym razem w centrum uwagi stowarzyszenia znalazł się Bałtyk oraz możliwości realizowania odpowiedzialnej turystyki w regionie bałtyckim i Skandynawii.

Biznesowe śniadanie z członkami SITE oraz organizatorami wyjazdów Incentive odbyło się w restauracji First Floor Restaurant na warszawskiej Woli. Gościem specjalnym wydarzenia był dr inż. Mikołaj Troczyński, biolog środowiskowy, specjalista ds. OZE w Zespole Zrównoważonego Rozwoju Fundacji WWF Polska. Spotkanie, moderowane przez Beatę Koziarską, Prezeskę EMOVEO GROUP, Vice Prezeskę Stowarzyszenia SITE Poland, rozpoczęło się autorską prezentacją dr Troczyńskiego „Czy Bałtyk będzie drugim Morzem Śródziemnym – jak zmienia się nasze morze”.

W dalszej części spotkania skupiono się na morskich eko-podróżach i ofercie promowej, partnera wydarzenia operatora TT-Line. Tę część poprowadziła Edyta Zamelska, dyrektor sprzedaży TT-Line, prezentując zielone promy Green Ships – najbardziej przyjazne dla natury promy do Szwecji. Oferta promów to nie tylko przewóz pasażerów, ale także szerokie możliwości organizacji eko-konferencji i wydarzeń incentive na ich pokładach.

Agnieszka Blandzi, specjalistka od Skandynawii, wieloletnia szefowa VisitDenamrk i VisitSeweden w Polsce, a obecnie marketing consultant w TT-Line przedstawiła ofertę wyjazdów do Danii i Szwecji, dla różnych grup docelowych w prezentacji „Wyjazdy studyjne do Skandynawii. Ekologiczne know-how krajów nordyckich w kontekście organizacji wyjazdów dla firm”.

Agnieszka Blandzi przekazała uczestnikom agencjom MICE i organizatorom podróży, że warto dotrzeć do nowych klientów poprzez przedstawienie możliwości organizacji wyjazdów edukacyjnych skierowanych do wszystkich podmiotów w Polsce, zobowiązanych realizować założenia „Zielonego Ładu”. To również dobra oferta dla szkół, uczelni, organizacji NGO i samorządów.

Dyskusja, moderowana przez Grażynę Grot-Duziak, MICE Expert, doradcę zarzadu SITE Poland, na koniec spotkania przyniosła kilka wniosków: Skandynawia nie musi być droga; program oparty na elementach eko może stać się wyróżnikiem oferty i pierwszym wyborem klienta; firmy coraz częściej będą pytać o propozycje przygotowane w duchu zrównoważonego rozwoju, a Skandynawia ma wiele gotowych i sprawdzonych eko-programów studyjnych.