Skania: o ponad 35 proc. więcej polskich turystów
Od stycznia do marca Szwedzki Urząd Statystyczny (SCB) zanotował w Malmö oraz całym regionie Skanii ponad 35,7 proc. wzrost liczby noclegów wykupionych przez gości z Polski, w porównaniu do tego samego okresu zeszłego roku.
Ten ogromny wzrost zainteresowania atrakcjami Malmö, Ystad, Lund, czy Helsingborga sprawił, że Polska znalazła się na piątym miejscu pod względem liczby turystów spędzających co najmniej jedną noc w gościnnym regionie Skanii. Po Sztokholmie, pozostaje on w dalszym ciągu drugim miejscem najchętniej odwiedzanym przez naszych rodaków.
Wśród zagranicznych gości odwiedzających Skanię najwięcej jest Duńczyków (40 984 noclegów), Niemców (17 602), Brytyjczyków (17 125), turystów z Indii ( 11 979) oraz Polaków z 7 752 noclegami. Kolejne miejsca zajmują goście z Norwegii (7 443), Holandii (6 840) i Stanów Zjednoczonych (6 747).
Od stycznia do marca 2017 zagraniczni turyści wykupili w Skanii 204 730 noclegów (wzrost o 11,5 proc.) Największą popularnością wśród Polaków cieszą się rezerwacje w hotelach, gdzie zarezerwowali 5 098 noclegów, co jednocześnie oznacza 34,9 proc. wzrost w porównaniu do roku 2016. Mniejsze ilościowo zainteresowanie odnotowało zakwaterowanie w schroniskach młodzieżowych (1 541 nocy), ale jednocześnie w porównaniu z tym samym okresem 2016 wzrosło ono o 58,9 proc.
Największy przyrost wykupionych noclegów zanotowały firmy wynajmujące domy wakacyjne, tutaj wzrost liczby zainteresowanych tą forma odpoczynku wyniósł aż 170,6 proc. (920 noclegów). Skandynawski Novasol, czołowy oferent domów i apartamentów wakacyjnych w Europie, działający już od 25 lat na polskim rynku, posiada w swoim szwedzkim portfolio 2600 domów i apartamentów na indywidualny urlop, z czego ok. 300 położonych jest w samej Skanii.
Anna Kaźmierczak, dyrektor polskiego oddziału firmy NOVASOL, powiedziała: „Z roku na rok zauważamy wzrost zainteresowania polskich klientów zakwaterowaniem wakacyjnym w całej Szwecji. Jednak najciekawsze są zmiany w charakterystyce preferowanej formy urlopu. Do tej pory większość naszych polskich gości wybierających się do Szwecji, stanowili wędkarze, chcący skorzystać z obfitości szwedzkich łowisk. Z każdym sezonem ten trend się jednak zmienia i obserwujemy wzrost zainteresowania wyjazdami rodzinnymi, szczególnie do regionu Skanii.”
Zauważalnie rosnące zainteresowanie Skandynawią podkreśla również Unity Line działająca na rynku bałtyckich przewozów promowych. Szczecińska spółka eksploatuje promy pasażerskie na linii Świnoujście – Ystad oraz Świnoujście – Trelleborg, goszcząc rocznie około 261 000 pasażerów i ponad 162 000 kierowców ciężarówek. W 2016 roku w porównaniu z 2015 spółka odnotowała ponad sześcioprocentowy wzrost przewozów pasażerskich i 8 proc. w zakresie przewozów samochodów osobowych. Zgodnie z przeprowadzonymi w ubiegłym roku badaniami potwierdza się, że głównymi celami podróży pasażerów jest podjęcie pracy, wyjazdy turystyczne oraz odwiedziny u rodziny czy znajomych.
Katarzyna Antoń z Unity Line, podkreśliła: “Jednym z katalizatorów tego pozytywnego trendu jest regularnie poszerzana oferta turystyczna. Polacy coraz częściej wybierają Skandynawię jako bezpieczny i ciągle nieodkryty kierunek swoich podroży. Szczególną popularnością cieszą się wycieczki do malowniczego Ystad, nowoczesnego Malmö, czy historycznego Lund. Kto zaś chciałby poznać Szwecję od kuchni, niech zdecyduje się na wyjazd do Kivik – czyli krainy jabłka, gdzie spróbuje najlepszego cydru i szarlotki.”
Agnieszka Blandzi, szefowa rządowej organizacji Visit Sweden, dodała: „Przeprowadzone przez nas w latach 2014-2015 badania rynku pod kątem zainteresowania Szwecją i Skanią wykazały, że Polaków najbardziej interesują wycieczki objazdowe. Jednocześnie jesteśmy otwarci na nowe doświadczenia, takie jak odwiedzanie atrakcji turystycznych, miejsc związanych z architekturą i wzornictwem, interesują nas muzea, chcemy wspólnie ze znajomymi i rodziną odkrywać lokalną kuchnię i nowe smaki, kupować tradycyjne wyroby rękodzieła. Dlatego oferty wycieczek śladami wikingów czy innowacyjnej architektury cieszą się rosnącą popularnością.”
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Na konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty
4 października 2024
Tabarka – w poszukiwaniu prawdziwej Tunezji
Położona tuż przy granicy z Algierią Tabarka zachwyca plażami i świetnymi warunkami do…
0 Komentarzy5 Minuty
3 października 2024
Hiszpańskie nowości Rainbow: Costa Blanca i Costa Dorada
Na lato 2025 Rainbow przygotował kilka nowych kierunków w sprawdzonych już przez Polaków…
0 Komentarzy8 Minuty