Skyscanner: więcej optymizmu w badaniu klientów z końca marca
Skyscanner wskazuje kilka optymistycznych wniosków z badania klientów przeprowadzonego na koniec marca. Czy to początek trwałego ożywienia?
Ostatnie badanie Skyscannera przeprowadzone pod koniec marca rzuca sporo światła na to, jak reagują konsumenci na zmiany związane z covid.
Najczęściej wyszukiwane kierunki, sentyment klientów i wpływ decyzji o kwarantannie
Co ważne dla turystyki, dość poważnie zmienia się nastawienie klientów do sytuacji covidowej. Już tylko 20 proc. z nich ocenia, że idzie ona w złym kierunku. Po drugiej stronie jest aż 49 proc. respondentów, czyli blisko połowa użytkowników.
Z ostatnio opublikowanych danych wynika, że wśród najczęściej wyszukiwanych kierunków znajdują się: USA, Hiszpania, Rosja, Turcja i UK.
Nie jest zaskoczeniem, że Skyscanner wychwytuje znaczne wzrosty wyszukiwań destynacji, które zmieniają politykę kwarantannową. Dla przykładu Tajlandia, która skróciła czas kwarantanny, doczekała się w marcu wzrostów o 41 proc.
Zapewne nie jest to koniec pozytywnych niespodzianek dla tego kierunku, niedawno otwarty został wszak Phuket, a Tajska Organizacja Turystyczna wznowiła działania promocyjne m.in. w Polsce.
Tajlandia otwiera się na turystów – wirtualny Travel Day jutro o 10
Za moment podobnym boomem będą mogły się pochwalić luzujące obostrzenia Hiszpania, Tunezja czy Izrael. Szczególnie w przypadku tego pierwszego kraju szybciej zobaczymy konkretne liczby, na Półwysep Iberyjski często latamy bowiem regularnymi liniami. A tych właśnie szukają użytkownicy meta-wyszukiwarek czy OTA. Zresztą boom na Hiszpanię potwierdził niejako już nasz polski gigant eSky.
Podróże wewnątrzkrajowe otworzą się wcześniej
Nie ma też niespodzianki jeżeli chodzi o szybsze wychodzenie z zapaści podróży wewnątrzkrajowych. Skyscanner pokazał dane odnoszące się do USA, gdzie przykładowe odcinki Atlanta Fort Lauderdale, Boston Logan do San Diego czy Los Angeles do Maui Kahulu notowały powyżej 100 proc. wzrostu.
Podobnie było na dużym wewnętrznym rynku, jakim dysponuje Korea Południowa – trasa Daegu Jeju mogła się pochwalić się 44 proc. wzrostem.
Covidowe korytarze będą pierwszymi trwałymi obszarami wznowienia ruchu turystycznego
Kolejnym ciekawym analitycznym przykładem jest ten traktujący o korytarzach. Otwarcie takowego na trasie Australia – Nowa Zelandia zaowocowało od razu wzrostem liczby rezerwacji o 1570 proc.
Nie inaczej było z korytarzem Izrael – Cypr. W dzień ogłoszenia planu, tj. 4 kwietnia, wzrost rezerwacji również wyniósł powyżej 1400 proc. w porównaniu do dnia poprzedzającego decyzje.
Same też rozmowy o otwarciu podróży na linii Wielka Brytania – Izrael doprowadziły do istotnego wzrostu wyszukiwań łączących te dwa kraje tras.
Skyscanner wesprze swoją analityką lotniska i linie lotnicze
Skyscanner już podczas targów ITB chwalił się swoimi analitycznymi narzędziami. Prezentując m.in. przykład swojej długofalowej współpracy z zarządzającą hiszpańskimi lotniskami AENA.
Wydaje się, że jest to naprawdę bardzo pożądany partner, który dzięki zgromadzonemu materiałowi analitycznemu może wspomagać podmioty na rynku transportowym.
Zasadniczą bolączką linii lotniczych, lotnisk czy organizacji turystycznych jest bowiem brak dokładnej analityki. Często dane, którymi dysponują, są tylko cząstkowe i nie obejmują całego badanego potencjału.
Dużym istotnym problemem jest też brak albo ograniczony charakter danych dotyczących przyszłości. A to one przecież są kluczowe dla planowania. Skyscanner jest też bardzo szybki, nie potrzebuje tygodni czy miesięcy na obróbkę i dostarczenie danych.
Oczywiście firma i jej produkt nie jest całościową odpowiedzią czy rozwiązaniem dla innych interesariuszy, może jednak stanowić bardzo istotne uzupełnienie ich wiedzy. Z takiego wniosku musieli wyjść Hiszpanie z Aena decydując się na strategiczną współpracę ze Skyscannerem.
Analityka oferowana przez giganta to też doskonałe narzędzie dla turystycznych organizacji
Dane oferowane przez Skyscanner to także doskonały materiał dla turystycznych organizacji. One także szukają maksymalnego uzupełnienia swojej analitycznej wiedzy. Przykładem takiego działania na polskim podwórku jest sojusz POT z Mastercard.
Analityka oferowana przez takie podmioty jak Mastercard czy Skyscanner może doskonale wspierać działania ośrodków turystycznych, szczególnie gdyby były one poparte zachęceniem podróżnego. Takie odważne działania właśnie ogłosiła Malta. Na razie skierowane jest tylko dla segmentu MICE, ale wkrótce to także może się zmienić.
Malta dofinansuje przyjezdnych z segmentu MICE. Wnioski mogą składać m.in. organizatorzy
Więcej danych i narzędzia pro-sprzedażowe to nadzieja na wyprzedzenie konkurentów w wyścigu o powracających do podróżowania turystów. Można też pokusić się o zmianę tradycyjnych wzorców podróżowania, np. przyciągniecie klientów podczas europejskiego lata przez Tajlandię.
Z pewnością takich prób będzie w najbliższym czasie więcej.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
19 grudnia 2024
Wieczór z Krzysztofem Wielickim w Abu Dhabi w ramach promocji Polski na rynkach arabskich
25 listopada br. w Abu Dhabi zaprezentowano film dokumentalny o życiu i dorobku wybitnego…
0 Komentarzy2 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Rekordowa liczba turystów odwiedziła Bułgarię
Bułgarzy przewidują, że mijający rok okaże się rekordowy pod względem turystyki – kraj…
0 Komentarzy2 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
5 grudnia 2024
Islandia promuje swoje atrakcje na warsztatach w Warszawie
W Warszawie odbyły się warsztaty, w trakcie których islandzcy touroperatorzy…
0 Komentarzy1 Minuty
[…] Skyscanner: więcej optymizmu w badaniu klientów z końca marca […]