Śląska Organizacja Turystyczna wspiera finansowo swoich członków

Śląska Organizacja Turystyczna wesprze członków organizacji w trudnej sytuacji sumą 640 tysięcy złotych. Po raz pierwszy w 16-letniej historii działania organizacji Zarząd Śląskiej Organizacji Turystycznej podjął decyzję o wyasygnowaniu aż tak wysokich środków finansowych na wsparcie działań swoich członków w roku 2021.

Wsparcie obejmie:

Działania członków ŚOT ukierunkowane na tworzenie i promocję produktów turystycznych o znaczeniu regionalnym w dwóch priorytetach:

• priorytet 1: wsparcie działalności wydawniczej i promocyjnej – 40 000 zł,
• priorytet 2: wsparcie ukierunkowane na rozwój i promocję regionalnych marek turystycznych województwa śląskiego (Beskidy, Śląsk Cieszyński, Jura Krakowsko-Częstochowska, Kraina Górnej Odry) oraz obiektów wpisanych na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO – 200 000 zł.
• Działania rozwijające i doskonalące oferty i produkty poprzez infrastrukturę turystyczną w regionie, ze szczególnym uwzględnieniem regionalnych marek turystycznych oraz obiektów Światowego Dziedzictwa UNESCO – 400 000 zł.

Agnieszka Sikorska, dyrektor biura Śląskiej Organizacji Turystycznej, powiedziała: „Chcemy wspomóc naszych członków w ich działaniach, dając im możliwość zaplanowania działań promocyjnych oraz rozwojowych, służących polepszeniu ich oferty turystycznej, pomimo trudności, z jakimi teraz się borykają. Mamy nadzieję, że niebawem ograniczenia w naszej branży zostaną zniesione, bo potrzeba podróżowania i korzystania z obiektów turystycznych – atrakcji, noclegów, gastronomii – jest ogromna. Chcemy, aby w takim momencie oferta turystyczna członków naszej organizacji była dobrze przygotowana, zachęcająca oraz przyjemnie zaskoczyła turystów i osoby odwiedzające nasz region.”

Adam Wawoczny – prezes zarządu Śląskiej Organizacji Turystycznej podkreślił: „Każda pomoc dla branży turystycznej jest potrzebna i dodaje: „Jako zarząd ŚOT uznaliśmy, że w takiej sytuacji z jaką mierzą się obecnie członkowie naszej organizacji, musimy znaleźć sposób, aby wesprzeć ich w działaniach, na ile jest to możliwe. Postanowiliśmy, że nasze wsparcie przeznaczymy na działania członków związane w znacznej mierze z rozwojem regionalnych marek turystycznych, ponieważ rozwój i promocja marki, służy wielu podmiotom działającym w branży turystycznej.”

Wsparcie Śląskiej Organizacji Turystycznej zakłada wysoki procentowy poziom dofinansowania wybranych projektów: 60 proc. wartości dla projektów promocyjnych z priorytetu 1 oraz 75 proc. wartości projektów z priorytetu 2; na wsparcie projektów związanych z rozwojem infrastruktury założono dofinansowanie na poziomie 85 proc. wartości projektu.

Chętni na dofinansowanie w ramach Priorytetu 2. (sześć podmiotów) mogą składać projekty działań, które będą oceniane przez komisję. Każdy podmiot z Priorytetu 2. może liczyć na maksymalne wsparcie w wysokości 120 tysięcy (80 tys. na działania rozwijające i doskonalące oferty i produkty poprzez infrastrukturę turystyczną rozwój oraz 40 tys. promocję regionalnych marek turystycznych.)

To nie jedyne działania ŚOT wspierające branżę w sytuacji związanej z pandemią. Podjęto również decyzję o zwolnieniu w 2021 roku, członków Szlaku Kulinarnego „Śląskie Smaki”® ze składek członkowskich. To łączna kwota 30 000 zł, które pozostaną w branży gastronomicznej, ale jednocześnie nie zasilą budżetu ŚOT.

Adam Wawoczny dodał: „Chcemy być solidarni z branżą turystyczną i naszymi członkami. Jedziemy na tym samym wózku. Musimy się wspierać.”

Śląska Organizacja Turystyczna stawia na turystykę zdrowotną

 

Adam Gąsior

Redaktor naczelny portalu branżowego WaszaTurystyka.pl


POWIĄZANE WPISY

Privacy Preference Center