Śląskie – Mazury – bliskie z natury, czyli jak dwa ROT-y współpracują
W wyniku podpisanego we wrześniu 2021 roku w Lidzbarku Warmińskim listu intencyjnego pomiędzy Warmińsko-Mazurską Regionalną Organizacją Turystyczną, a Śląską Organizacją Turystyczną, powstało hasło promocyjne Śląskie – Mazury – bliskie z natury. Oba regiony zadeklarowały tym samym współpracę w zakresie promocji turystycznej atrakcji turystycznych województw – śląskiego oraz warmińsko-mazurskiego.
Od początku 2022 roku realizowane są wspólne działania obydwu regionalnych organizacji turystycznych poprzez wzajemną promocję regionalnych portali turystycznych www.mazury.travel i www.slaskie.travel w mediach społecznościowych oraz wydanie wspólnego magazynu LOVE WM/LOVE ŚLĄSKIE, w którym zaprezentowane zostały atrakcje turystyczne obu regionów.
Kolejnym działaniem mającym na celu popularyzację oferty turystycznej obu regionów, był udział w eventach plenerowych. W czerwcu Warmia i Mazury promowały się podczas Festiwalu Górnej Odry, a w sierpniu Śląska Organizacja Turystyczna wraz ze swoimi markami turystycznymi – Beskidami, Śląskiem Cieszyńskim, Jurą Krakowsko – Częstochowską oraz Krainą Górnej Odry zachęcały mieszkańców i turystów odwiedzających Krainę Wielkich Jezior Mazurskich (Giżycko i Mikołajki) do zwiedzania atrakcji turystycznych województwa śląskiego.
Adam Wawoczny, prezes zarządu Śląskiej Organizacji Turystycznej, powiedział: „Targi turystyczne w dotychczasowej formule, czyli organizowane w centrach targowych i targowo- wystawienniczych tracą na swojej popularności, zarówno u odwiedzających, jak
i wśród wystawców. Myślę, że dużo lepszą formą dotarcia z ofertą regionów do klienta indywidualnego są różnego rodzaju imprezy plenerowe odbywające się w miejscach dużej recepcji ludzi. W tym roku wykorzystaliśmy zatem odbywające się po raz 22. Mazury AirShow w Giżycku (w dniach 6-7 sierpnia) oraz długi weekend sierpniowy w Mikołajkach (12-15 sierpnia), które w tym okresie są w swoim szczycie sezonu. Promocja marek turystycznych z województwa śląskiego na Mazurach to nie tylko dotarcie do mieszkańców tamtego regionu, ale przede wszystkim do turystów przybywających tam z całej Polski, to zatem potencjalnie szerszy obszar oddziaływania niż targi tylko w jednym mieście, które odwiedzają głównie mieszkańcy tego miasta.”
W ramach podpisanego porozumienia Regionalne Organizacje Turystyczne współpracują również w zakresie wzbogacania i rozwoju oferty turystycznej regionów, zmierzającej do wydłużania sezonu turystycznego. Taką formą wydłużenia sezonu turystycznego jest turystyka zdrowotna i medyczna.
Obydwa regiony mają w tym względzie ogromy potencjał (śląskie w zakresie specjalistycznych placówek medycznych, zaś Warmia i Mazury w zakresie oferty prozdrowotnej oraz wellness i spa oferowanej przez hotele w okresie po wysokim sezonie).
Jarosław Klimczak, prezes zarządu Warmińsko-Mazurskiej Regionalnej Organizacji Turystyczne, podkreślił: „W regionie warmińsko-mazurskim powstają nowe miejscowości uzdrowiskowe wyposażone w najnowocześniejsze technologie do rehabilitacji w ramach turystyki zdrowotnej. W głównych ośrodkach, gdzie zlokalizowane są hotele i obiekty turystyczne tworzone są centra medyczne obsługujące na najwyższym poziomie turnusy prozdrowotne skierowane do turystów krajowych i zagranicznych. Region przygotowuje także specjalną ofertę w zakresie turystyki zdrowotnej skierowaną do mieszkańców województwa śląskiego.”
POWIĄZANE WPISY
21 stycznia 2025
„Turystyka – Bez Barier” na Dolnym Śląsku wspiera dzieci i seniorów
W grudniu ubiegłego roku, Polska Izba Turystyki zrealizowała projekt pod nazwą „Turystyka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 stycznia 2025
Plany promocyjne Warszawy na 2025 rok
W nadchodzącym roku promocja Warszawy będzie skoncentrowana przede wszystkim na…
0 Komentarzy5 Minuty
17 stycznia 2025
Aleksandra Prędka nową dyrektorką regionalną IGHP w woj. łódzkim
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego ma nową przedstawicielkę w centralnej Polsce.…
0 Komentarzy2 Minuty
17 stycznia 2025
13. Dzień Turystyki bez Barier 5 marca na ITB
5 marca 2025 roku w City Cube na terenie Targów Berlińskich (Messe Berlin) odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2025
Co drugi Polak wyjedzie na ferie – ceny rosną, ale chętnych nie brakuje
Rozpoczynające się ferie zimowe będą dla Polaków czasem nie tylko wypoczynku, ale także…
0 Komentarzy8 Minuty
15 stycznia 2025
Jan Wróblewski odznaczony za zasługi dla polskiej turystyki
Podczas Balu Hotelarza 11 stycznia 2025 r. organizowanego przez Fundację Polskie Hotele…
0 Komentarzy1 Minuty
15 stycznia 2025
Lodowi rzeźbiarze będą rywalizować na Hrebienku
Najlepsi lodowi rzeźbiarze spotkają się w Tatrach Wysokich. W weekend 18–19 stycznia 2025…
0 Komentarzy2 Minuty
15 stycznia 2025
Tribe debiutuje w Polsce. Trwa nabór do zespołu nowego hotelu
Tribe designerska i lifestylowa marka hotelarska grupy Accor przygotowuje swój debiut w…
0 Komentarzy1 Minuty
15 stycznia 2025
Anastazja Szerkus nową prezeską Site Poland
Tradycyjne noworoczne spotkanie członków stowarzyszenia, które odbyło się w hotelu Grand…
0 Komentarzy3 Minuty