Śląskie rozwija branżę spotkań. Silesia Convention Bureau podsumowało pierwszy rok działalności
Śląskie to region w branży spotkań nadal nieodkryty. Dlatego w pierwszym roku działalności Silesia Convention Bureau wykonało szereg działań, aby przybliżyć organizatorom wydarzeń potencjał miejsca w zakresie turystyki biznesowej. Pierwsze efekty już widać.
Najskuteczniejsza droga do poznania biegnie przez doświadczenie. Stąd decyzja, by zapraszać do regionu czołowych przedstawicieli branży, by mogli osobiście doświadczyć specyfiki tego miejsca. Trzy wizyty studyjne zorganizowane przez Silesia Convention Bureau pozwoliły zaprezentować walory regionu w bardzo nieoczywisty i łamiący stereotypy sposób. Dwie z nich skierowane były do krajowej branży spotkań, a jedna do międzynarodowej. Większość gości w regionie była po raz pierwszy.
Różnorodność wrażeń i doznań była cechą charakterystyczną każdego przedsięwzięcia. Wspinaczka skałkowa i lunch w jaskini, turbogolf 320 metrów pod ziemią, night spa w pocysterskich stodołach przemianowanych na luksusowy hotel, floating, czyli podziemne dryfowanie w pokopalnianej sztolni, degustacja wina w jurajskiej winnicy, off road w kamieniołomie, spływ kajakowy po rzece Rudzie – to tylko część atrakcji, która czekała na uczestników study tourów. Za każdym razem goście docenili autorski program, który umożliwił poznanie nieznanego.
„Silesia Convention Bureau zdecydowanie wie, jak wybierać miejsca, które nie tylko oferują wyjątkowe udogodnienia, ale także charakteryzują się fascynującą historią i kulturą. Każde odwiedzone miejsce pozostawiło niezapomniane wrażenie, pozwalając nam zanurzyć się w unikalnej atmosferze regionu. Cieszymy się, że mieliśmy niepowtarzalną okazję uczestniczyć w wyjeździe studyjnym zorganizowanym przez Silesia Convention Bureau. To było nie tylko “podróżowanie”, ale przede wszystkim prawdziwe doświadczenie pełne inspiracji, które zaowocuje organizacją niezapomnianego eventu dla naszego klienta w czerwcu 2024 roku” – mówi Joanna Krakós – Góralska, dyrektor kreatywna w agencji eventowej The Hive.
Integracja branży
Prezentacja regionu to jedno, ale wśród celów działalności biura jest także integracja środowiska, czyli podmiotów z województwa śląskiego organizujących wydarzenia biznesowe w regionie. Integracja branży umożliwi wypracowanie spójnej i kompletnej oferty przemysłu spotkań. Aby Silesia Convention Bureau stało się promotorem współpracy powstała autorska koncepcja wydarzenia branżowego Silesia Meeting Day. To cykl spotkań dla członków konsorcjum produktowego Silesia Convention Bureau, ale dzięki półotwartej formule zapraszane są podmioty spoza konsorcjum.
Silesia Meeting Day ma za sobą cztery edycje. Inicjatywa cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony branży i doskonale wpisuje się w formułę konsorcjum, które ma działać w partnerstwie na krajowym i międzynarodowym rynku spotkań. Można to osiągnąć poprzez wzajemne poznawanie się podmiotów działających na rynku spotkań w regionie, budowanie wzajemnych relacji oraz zdobywanie nowej branżowej wiedzy. Efektem działań są wspólne projekty, które pojawiają się wśród konsorcjantów.
„Szczególnie cieszymy się ze współpracy promocyjnej w ramach jubileuszowych obchodów 70-lecia istnienia Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk” im. Stanisława Hadyny oraz należącej do naszej spółki – Kolei Linowej Szyndzielnia. Efektem jest wspólna sesja zdjęciowa oraz nagranie spotu, które przyczyniły się do wyjątkowego charakteru tych wydarzeń. Obecnie prowadzimy zaawansowane rozmowy, które w nadchodzącym roku zamierzamy sfinalizować w postaci nowych, ekscytujących projektów” – mówi Zbigniew Hendzel, kierownik marketingu w ZIAD Bielsko-Biała S.A.
Udział w wydarzeniach krajowych i zagranicznych
Poza organizacją spotkań branżowych Silesia Convention Bureau również uczestniczy w wielu wydarzeniach w kraju i zagranicą. Jednym z nich były targi turystyki biznesowej IMEX w Frankfurcie nad Menem. To największe wydarzenie poświęcone branży spotkań w Europie. Wśród kilkunastu wystawców na Polskim Stoisku Narodowym znalazło się także Silesia Convention Bureau, które zadebiutowało na tym wydarzeniu. Podobnie było jesienią w Barcelonie podczas targów IBTM World. Podczas dwudziestu spotkań z zagranicznymi organizatorami wydarzeń zaprezentowano potencjał województwa śląskiego i jego ofertę w zakresie turystyki biznesowej.
„W ciągu niespełna 12 miesięcy udało się nam skutecznie postawić pierwsze kroki w turystyce biznesowej – zaznaczyć swoją obecność w branży oraz rozeznać, które z działań są najskuteczniejsze w promocji regionu w branży spotkań. Kręgosłupa naszej działalności w turystyce MICE upatrujemy w dziale incentive travel, bo region daje nam do tego świetne warunki” – dodaje Agnieszka Sikorska, dyrektorka biura Śląskiej Organizacji Turystycznej – Silesia Convention Bureau.
POWIĄZANE WPISY
20 listopada 2024
Ryanair uruchamia promocje na Cyber Week 2024
Od 25 listopada do 2 grudnia Ryanair zaprasza na największą wyprzedaż roku w ramach Cyber…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Katowice Airport: Wizz Air uruchamia loty do Madrytu, Agadiru, Pizy i Kiszyniowa
Wizz Air ogłosił cztery nowe kierunki, które będzie realizował w 2025 roku z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Kulturalne Mazowsze – co warto zobaczyć jesienią
Jesienna aura nie zawsze sprzyja wędrówkom na świeżym powietrzu i eksplorowaniu uroków…
0 Komentarzy8 Minuty
19 listopada 2024
Z Gniezna do Warszawy. Nowa wystawa „1025. Narodziny Królestwa” już otwarta
W nowoczesnym gmachu Muzeum Historii Polski w Warszawie 14 listopada odbył się uroczysty…
0 Komentarzy1 Minuta
19 listopada 2024
Podróż w rytmie slow – Mołdawia na Targach ITTF Warsaw
Mołdawianie mówią, że gościnność to ich drugie imię, dlatego każdy, kto odwiedzi ten…
0 Komentarzy8 Minuty
19 listopada 2024
MROT kontynuuje akcję promocyjną #PamięćiHistoria
Listopad, miesiąc zadumy i refleksji nad historią oraz pamięcią narodową, stał się…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
19 listopada 2024
Ryanair połączy Bydgoszcz z Alicante
Ryanair uruchamia nowe połączenia z lotniska w Bydgoszczy. Od 31 marca 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty