Slovenian Workshop: zrównoważony rozwój i promocja ofert turystycznych
Po dwuletniej przerwie Słoweńska Organizacja Turystyczna Feel Slovenia zorganizowała workshop, podczas którego zaprezentowana została aktualna oferta turystyczna tego kraju. Jeszcze do niedawna wiele z tych ofert skupionych było głównie na wycieczkach objazdowych. Obecnie są one rozszerzane o aktywne formy wypoczynku.
Słowenia jest jednym z najbardziej zielonych krajów na świecie. Słynie nie tylko z piękna i różnorodnego krajobrazu, ale także z niezapomnianych przeżyć, których nie można znaleźć nigdzie indziej. Kraj pod względem powierzchni zajmuje mniejszy obszar niż województwo mazowieckie, a uważany jest przez turystów za jeden z atrakcyjniejszych regionów na świecie.
Zielona Słowenia
Słowenia jest krajem, który przywiązuje dużą wagę do dbania o środowisko. Mieszkańcy od wielu pokoleń mają w sobie mocno zakorzenioną troskę o otaczającą ich naturę. Często w ofertach turystycznych i podczas ich promocji podkreślają, że są zielonym sercem Europy. Do tego dochodzi wiele atrakcji, które przyciągają turystów o każdej porze roku. Wśród nich między innymi znajdują się malownicze krajobrazy, Alpy, winnice i miasteczka.
„Słowenia jest bardzo różnorodna, jeśli chodzi o atrakcje. Aby móc je wszystkie zobaczyć wystarczy półtoragodzinna podróż samolotem. Połączenia z prawie całej Polski do Lublany odbywają się pięć razy w tygodniu, więc kraj jest łatwo dostępny dla turystów” – mówi Paweł Kranc, menadżer projektu Visit Slovenia.
Słowenia jako Europejski Region Gastronomiczny
Gastronomia jest jednym z kluczowych elementów ofert turystycznych i ma duży wkład w promocję państwa oraz turystyki. Słowenia też ma się czym pochwalić, ponieważ posiada wiele bogatych tradycji kulinarnych, które obejmują wpływy sąsiednich krajów. Przede wszystkim duży nacisk położony jest na składniki i produkty, które muszą pochodzić od lokalnych dostawców i być wysokiej jakości. W zeszłym roku Słowenia została Europejskim Regionem Gastronomicznym. Projekt ten skupia się między innymi na edukacji w zakresie zdrowego i zrównoważonego stylu życia oraz rozwoju gastronomii.
Workshop odbył się 21 kwietnia w Warszawie. Wydarzenie było okazją do osobistych spotkań z przedstawicielami słoweńskiej branży turystycznej, regionów, hoteli i atrakcji turystycznych. Podczas wydarzenia można było również zapoznać się z najnowszymi i najważniejszymi informacjami związanymi z ofertą turystyczną Słowenii.
POWIĄZANE WPISY
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty
4 października 2024
Tabarka – w poszukiwaniu prawdziwej Tunezji
Położona tuż przy granicy z Algierią Tabarka zachwyca plażami i świetnymi warunkami do…
0 Komentarzy5 Minuty
3 października 2024
Hiszpańskie nowości Rainbow: Costa Blanca i Costa Dorada
Na lato 2025 Rainbow przygotował kilka nowych kierunków w sprawdzonych już przez Polaków…
0 Komentarzy8 Minuty
26 września 2024
Malta – raj dla wielbicieli historii, sportów wodnych i plażowania
Wśród kierunków oferowanych przez Rainbow na sezon letni 2025 wyróżnia się Malta –…
0 Komentarzy5 Minuty
25 września 2024
Ibiza – nowość w ofercie Rainbow na lato 2025
Małe zatoczki otoczone z turkusową wodą i stromymi klifami, niekończące się imprezowe…
0 Komentarzy6 Minuty
19 września 2024
Bułgaria w pierwszej piątce krajów UE o najwyższym wzroście liczby noclegów w drugim kwartale 2024
Według najnowszych danych Eurostatu, Bułgaria znalazła się wśród pięciu wiodących krajów…
0 Komentarzy1 Minuty