Słowacy zadowoleni z Air Baltic
Pierwszy sezon bezpośrednich rejsów Air Baltic z Rygi do Poradu skończył się 7 marca. W ciągu 13 przelotów, linia przywiozła pod Tatry 1679 pasażerów.
Ivan Heck z zarządu lotniska powiedział: „Nowa linia szybko okazała się opłacalna. Air Baltic udanie zastąpił czarterowe połączenia dowożące w ubiegłych sezonach gości z Rosji i Ukrainy. Liczba pasażerów korzystających z naszego małego lotniska wzrosła w porównaniu do ubiegłego sezonu o 590 osób. 80 proc. pasażerów przylatujących z Rygi to turyści, których celem był wypoczynek, 20 proc. – biznesmeni.”
Darina Bartková, dyrektor regionalnej organizacji ruchu turystycznego Regionu Liptov, dodała: „Nowa linia to kolejny ruch ożywiający turystykę w regionie. Od 13 grudnia do 7 marca, pasażerowie AirBaltic wykupili 4 500 noclegów w Tatrach Wysokich i na Liptowie. Wierzymy, że jest to dopiero początek długofalowej współpracy. Celem jest stopniowe zwiększenie liczby turystów z krajów nadbałtyckich w naszych ośrodkach, a szczególnie podniesienie stanu wiedzy o Słowacji w tych krajach.”
Samoloty AirBaltic przewiozły w sumie 1 679 pasażerów (podczas 13 rejsów). Średnie obłożenie wyniosło 65 pasazerów na lot. Najwięcej było Łotyszy – 425, Estończyków – 357 i Rosjan – 280. Pzostali to Finowie, Szwedzi, Kazachowie.
Lucia Blašková z ośrodka AquaCity Poprad, skomentowała: „Na razie liczba gości z krajów nadbałtyckich, w porównaniu w ubiegłym sezonem, wzrosłą nieznacznie. Owszem, uruchomienie połączenia lotniczego z Rygą to doskonały ruch, ale brakuje jeszcze marketingu i prezentacji poszczególnych ośrodków na rynku krajów nadbałtyckich. Bez tego niełatwo im dotrzeć do nas.”
Lenka Maťašovská, dyrektor organizacji regionalnej ruchu turystycznego z regionu Vysoke Tatry, oceniła: „Rynek krajów nadbałtyckich to dla nas wciąż wielka niewiadoma. Stopniowo poznajemy zachowania konsumentów stamtąd i musimy ciężko pracować, by Słowacja i Tatry stały się w tych krajach markami. Tak, by na wakacje zimowe chcieli przyjeżdżać właśnie do nas. Ten sezon pokazał, że metody marketingowe i PR, które wprowadziliśmy w życie, zdają egzamin.”
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka zainwestuje ponad 50 mln zł w infrastrukturę i technologie
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka pozyskał ponad 31 mln zł dofinansowania z funduszy…
0 Komentarzy2 Minuty
20 grudnia 2024
PPL i POT będą wspólnie promować polską kulturę i turystykę
PPLS.A. i POT podpisały porozumienie o wspólnej promocji Polski na arenie…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Grupa eSky prezentuje aplikację eSky 3.0. Personalizowane oferty i elastyczne wyszukiwanie w jednym miejscu
Grupa eSky zaprezentowała zaktualizowaną wersję swojej aplikacji mobilnej eSky 3.0…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2024
Wizz Air rozszerza siatkę połączeń z Warszawy. Cztery nowe trasy w 2025 roku
Wizz Air ogłosił dalszy rozwój swojej bazy na warszawskim lotnisku Chopina. W czerwcu…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2024
Linie SAS wracają do Wrocławia. Loty do Kopenhagi w codziennej ofercie
Po kilkuletniej przerwie linie lotnicze SAS wracają do Portu Lotniczego we Wrocławiu,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Rekordowy listopad na lotnisku Rzeszów-Jasionka: ponad 76 tys. obsłużonych pasażerów
Lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce obsłużyło w listopadzie ponad 76 tys. pasażerów, co…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2024
Michael Rousseau nowym przewodniczącym Rady Dyrektorów Generalnych Star Alliance
Michael Rousseau, prezes Air Canada, został nowym przewodniczącym Rady Dyrektorów…
0 Komentarzy2 Minuty
13 grudnia 2024
TAP Air Portugal uruchamia nowe połączenia do Los Angeles i Bostonu
TAP Air Portugal ogłosił nowe kierunki transatlantyckie, które wystartują w maju 2025…
0 Komentarzy2 Minuty
13 grudnia 2024
Lotnisko w Katowicach w listopadzie obsłużyło ponad 350 tys. pasażerów
Lotnisko w Katowicach zamknęło listopad z wynikiem ponad 351 tys. obsłużonych pasażerów.…
0 Komentarzy2 Minuty