Słowacy zadowoleni z Air Baltic
Pierwszy sezon bezpośrednich rejsów Air Baltic z Rygi do Poradu skończył się 7 marca. W ciągu 13 przelotów, linia przywiozła pod Tatry 1679 pasażerów.
Ivan Heck z zarządu lotniska powiedział: „Nowa linia szybko okazała się opłacalna. Air Baltic udanie zastąpił czarterowe połączenia dowożące w ubiegłych sezonach gości z Rosji i Ukrainy. Liczba pasażerów korzystających z naszego małego lotniska wzrosła w porównaniu do ubiegłego sezonu o 590 osób. 80 proc. pasażerów przylatujących z Rygi to turyści, których celem był wypoczynek, 20 proc. – biznesmeni.”
Darina Bartková, dyrektor regionalnej organizacji ruchu turystycznego Regionu Liptov, dodała: „Nowa linia to kolejny ruch ożywiający turystykę w regionie. Od 13 grudnia do 7 marca, pasażerowie AirBaltic wykupili 4 500 noclegów w Tatrach Wysokich i na Liptowie. Wierzymy, że jest to dopiero początek długofalowej współpracy. Celem jest stopniowe zwiększenie liczby turystów z krajów nadbałtyckich w naszych ośrodkach, a szczególnie podniesienie stanu wiedzy o Słowacji w tych krajach.”
Samoloty AirBaltic przewiozły w sumie 1 679 pasażerów (podczas 13 rejsów). Średnie obłożenie wyniosło 65 pasazerów na lot. Najwięcej było Łotyszy – 425, Estończyków – 357 i Rosjan – 280. Pzostali to Finowie, Szwedzi, Kazachowie.
Lucia Blašková z ośrodka AquaCity Poprad, skomentowała: „Na razie liczba gości z krajów nadbałtyckich, w porównaniu w ubiegłym sezonem, wzrosłą nieznacznie. Owszem, uruchomienie połączenia lotniczego z Rygą to doskonały ruch, ale brakuje jeszcze marketingu i prezentacji poszczególnych ośrodków na rynku krajów nadbałtyckich. Bez tego niełatwo im dotrzeć do nas.”
Lenka Maťašovská, dyrektor organizacji regionalnej ruchu turystycznego z regionu Vysoke Tatry, oceniła: „Rynek krajów nadbałtyckich to dla nas wciąż wielka niewiadoma. Stopniowo poznajemy zachowania konsumentów stamtąd i musimy ciężko pracować, by Słowacja i Tatry stały się w tych krajach markami. Tak, by na wakacje zimowe chcieli przyjeżdżać właśnie do nas. Ten sezon pokazał, że metody marketingowe i PR, które wprowadziliśmy w życie, zdają egzamin.”
POWIĄZANE WPISY
21 stycznia 2025
Ryanair oferuje 20 mln miejsc z Polski w 2025 roku
Ryanair ogłosił rekordowy letni rozkład oferując ponad 20 mln miejsc na ponad 300 trasach…
0 Komentarzy2 Minuty
21 stycznia 2025
Ryanair połączy Katowice z Dubrownikiem
Ryanair uruchomi nowe połączenie z katowickiego lotniska – od 31 marca 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
20 stycznia 2025
PLL LOT wprowadzają nowe rozwiązania dla podróżnych
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają nowe udogodnienia, które ułatwią planowanie…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Enter Air otwiera bazę techniczną w Katowice Airport
Enter Air Services, spółka zależna największego polskiego przewoźnika czarterowego,…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Rekordowy rok na lotnisku w Jasionce. Ponad 1,1 mln pasażerów obsłużonych w 2024
Dokładnie 1 145 257 pasażerów obsłużyło w 2024 roku lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce.…
0 Komentarzy2 Minuty
20 stycznia 2025
Podróżuj teraz, zapłać później. LOT wprowadza płatności odroczone z PayPo
Polskie Linie Lotnicze LOT rozpoczęły współpracę z PayPo. Od teraz podróżujący mogą…
0 Komentarzy3 Minuty
17 stycznia 2025
Wizz Air: 71 proc. pasażerów wierzy w potencjał SAF
Wizz Air, Airbus, a także Moeve i lotnisko Charleroi poinformowały o pomyślnym…
0 Komentarzy6 Minuty
16 stycznia 2025
Ryanair uruchamia loty z Lublina do Barcelony
Ryanair poinformował o letnim rozkładzie lotów na sezon 2025, obejmującym pięć kierunków,…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2025
Innowacyjna współpraca Coigdzie i Jakdojade. Nowe partnerstwo ułatwi planowanie czasu
Platforma Coigdzie.pl nawiązała strategiczną współpracę z Jakdojade. Dzięki temu…
0 Komentarzy3 Minuty