SOIT – start kampanii #OneVoice
Pomysł kampanii #OneVoice kiełkował już w nas od dłuższego czasu. Ostatnie miesiące intensywnych działań udowodniły, że współdziałanie i wymiana doświadczeń w ramach stowarzyszenia są bezcenne. W obliczu kryzysu, jest to ważniejsze, niż kiedykolwiek wcześniej, aby grać w jednej drużynie – powiedziała Olga Krzemińska-Zasadzka, prezes zarządu SOIT.
Olga Krzemińska-Zasadzka dodała: “Od początku kryzysu wspieramy naszych członków, ich firmy, dostarczamy wiedzy, narzędzi, szukamy wspólnie rozwiązań. Mamy jeden cel – wrócić do podróżowania w pełnym wymiarze, dzielenia się wrażeniami i realizacji marzeń o podróżach naszych partnerów, klientów. Możemy to osiągnąć łącząc nasze pomysły i działania. Kryzys pokazał także, jak ważna jest rola organizacji branżowych. Gdyby nie siła przebicia organizacji, bylibyśmy w tej chwili na innym etapie odmrożenia MICE i turystyki.”
Od lutego, SOIT podjął następujące działania:
• Wewnętrzne spotkania informacyjne dla członków w celu identyfikacji problemów i zagrożeń, wymiany doświadczeń i opinii o koronawirusie i sytuacji w różnych regionach świata,
• Monitoring informacji na temat pandemii z wiarygodnych źródeł – WHO, MSZ, GIS,
• Konsultacje prawne dot. interpretacji Art. 47 ust. 4 Ustawy o IT i PUT,
• Przygotowanie stanowisk i komunikatów SOIT dot. sytuacji na rynku incentive w dobie Covid-19,
• Wsparcie członków w rozmowach z liniami lotniczymi, sieciami hoteli na całym świecie promując podejście Goodwill Policy,
• Udział w rozmowach przedstawicieli organizatorów turystyki i ubezpieczycieli na temat gwarancji, ubezpieczeń turystycznych oraz zmiany paragrafu 3 rozporządzenia w sprawie minimalnej wysokości sumy gwarancji bankowej i ubezpieczeniowej wymaganej w związku z działalnością wykonywaną przez organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych,
• Przygotowanie we współpracy z innymi organizacjami pism do Ministerstwa Rozwoju oraz apeli dotyczących sytuacji w przemyśle spotkań oraz koniecznej pomocy sektorowej,
• Szkolenia online dla członków z aspektów prawnych,
• Dostarczanie wiedzy członkom o: programach pomocowych, poszczególnych odsłonach Tarcz Antykryzysowych, abolicji ZUS, dopłatach do wynagrodzeń z urzędów pracy, subwencjach z PRF,
• Zbieranie pytań i identyfikowanie problemów związanych ze składaniem wniosków o subwencje finansowe PFR (weryfikacja wnioskujących rozliczających się w systemie VAT-marża i mieszanym) oraz interwencje w tym zakresie w Polskim Funduszu Rozwoju,
• Aktywność przedstawicieli SOIT w sztabie kryzysowym przy Ministerstwie Rozwoju – udział w konsultacjach z MR na etapie budowania programów pomocowych i tworzenia protokołów odmrożeniowych,
• Aktywność przedstawicieli SOIT w sztabie przemysłu spotkań #TUgether,
• Udział w branżowych spotkaniach sztabowych, LIVE’ach, Porannych Kawach TUgether i w debatach medialnych na temat sytuacji incentive travel, wyjazdów biznesowych i szeroko pojętej turystyki.
Oprócz działań kryzysowych, stowarzyszenie zrealizowało kolejną edycję badania rynku incentive travel Barometr SOIT, w którym wzięło udział 100 proc. członków SOIT oraz zaproszone niezrzeszone agencje. Planowane jest spotkanie z uczestnikami badania, a częściowy raport zostanie udostępniony dla branży, tak jak poprzednia edycja.
Grażyna Woźniczka, członek SOIT, Managing Director, Polka Travel, podkreśliła: „Przynależność do SOIT zawsze była dla nas ważna. Wymiana poglądów, wspólnie podejmowane inicjatywy na rzecz branży. W czasie koronakryzysu doszła jeszcze jedna ważna wartość – wzajemne wsparcie. Od marca spotykaliśmy się regularnie online, by wymieniać doświadczenia na temat tego, jak sobie radzimy, wspieraliśmy się radą, wymienialiśmy informacjami, co więcej, wieczorami śmialiśmy się i wspominaliśmy podróże przy kieliszku wina. Dla mnie i mojej wspólniczki Majki Szura, szczególnie ważnym okresem był czas walki o wsparcie z PFR. Wymiana informacji dotycząca wypełniania wniosków, wspólne szkolenia i przygotowanie odwołań ze względu na brak uwzględnienia deklaracji VAT-marża, na bazie której większość z nas się rozlicza. Pomimo konkurencji, i tego, że każdy z nas walczy o swoją firmę, potrafimy się zjednoczyć i mówić jednym głosem. Zespołowo walczymy o całą branżę i rynek MICE.”
„Dziękujemy wszystkim członkom SOIT za mobilizację i integrację w trudnych czasach. Podziękowania kierujemy także do wszystkich osób i organizacji, z którymi współdziałamy w ramach sztabu kryzysowego i #TUgether za determinację we wspólnych wysiłkach na rzecz naszych branż. Bądźmy dalej #OneVoice. Przed nami kolejne wyzwania.” – skomentowała Olga Krzemińska-Zasadzka.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2024
Zimowe wydarzenia w Trentino: od Pucharu Świata po Tour de Ski
Trentino, region położony w północnych Włoszech w sercu Dolomitów, przygotowuje się na…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
17 grudnia 2024
Hilton w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Nowe hotele w sieci Spark by Hilton w Polsce
Hilton otwiera dwa nowe hotele w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Obiekty te, oferujące…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
13 grudnia 2024
SOIT wesprze dzieci w Sudanie Południowym. Zebrano ponad 58 tys. zł
Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel podczas tegorocznej gali Incentive Day…
0 Komentarzy2 Minuty