Spanish Event 2025: ponad 360 agentów, 15 regionów, 11 sieci hotelowych

fot. materiały prasowe

W dniach 7–10 kwietnia 2025 roku odbyła się kolejna edycja Spanish Event – prestiżowego wydarzenia turystycznego organizowanego przez Nekerę we współpracy z Turespaña. Tegoroczna edycja miała miejsce w trzech miastach: Katowicach, Poznaniu i Warszawie. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele 15 regionów turystycznych Hiszpanii oraz 11 sieci hotelowych. 

Uroczystego otwarcia wydarzenia dokonali: Ambasador Hiszpanii w Polsce Ramiro Fernández Bachiller, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Piotr Borys oraz Claudio Andrade Lucena, radca ds. turystyki Ambasady Hiszpanii w Polsce.

fot. materiały prasowe

Podczas eventu Turespaña przekazała ważne i interesujące informacje o polskim rynku w Hiszpanii. Nekera natomiast zaprezentowała swoją szeroką ofertę produktową na lata 2025 i 2026, która obejmuje m.in. 15 hiszpańskich kierunków wakacyjnych, dostępnych w ramach 168 rejsów samolotowych tygodniowo. W workshopie wzięło udział ponad 360 najlepszych sprzedawców oferty Nekery z biur agencyjnych z całej Polski.

„Kolejna, tegoroczna 4-dniowa edycja Spanish Event wpisuje się już na stałe w kalendarium ważnych wydarzeń branżowych sektora turystycznego w Polsce. Zasięg imprezy wykracza już poza polski rynek i jest szeroko komentowany również w mediach zagranicznych” – powiedział prezes Nekery Maciej Nykiel.

Wśród gości, którzy wzięli udział, znajdują się m.in. przedstawiciele regionów turystycznych, takich jak: Andaluzja, Katalonia, Bilbao, Wspólnota Walencka, Costa Blanca, Costa Cálida, Gran Canaria, Lanzarote, Fuerteventura, Teneryfa, Lloret de Mar, Salou, Benidorm, Kadyks, Calpe i inni. Podczas wydarzenia byli obecni także Sales Managerowie sieci hotelowych m.in. Abba Hotel, Almirante Hotel, AR Hotels, Climia, Ilunion Hotels, Landmar, Meliá, Mercure Hotels, Poseidón, Zenith Hotels i inni.

fot. materiały prasowe

Ponad 90 mln turystów w Hiszpanii. Polska w czołówce wzrostu

Hiszpania ustanowiła nowy rekord turystyczny. W 2024 roku odwiedziło ją ponad 90 mln zagranicznych turystów, czyli o 3,8 mln więcej niż rok wcześniej. Polska, jako 10. rynek przyjazdowy, odnotowała najszybszy wzrost w Europie – latem liczba polskich turystów wzrosła o 30 proc., a zimą aż o 40 proc.

fot. materiały prasowe

Partnerem strategicznym tegorocznej edycji wydarzenia Spanish Event 2025 było Turismo Bilbao. Polski rynek turystyczny pozostaje dla miasta istotnym obszarem rozwoju. Wynika to m.in. z dynamicznego wzrostu liczby turystów z Polski oraz rosnącego zainteresowania mniej oczywistymi kierunkami podróży. Dodatkowym atutem są coraz lepsze połączenia lotnicze oraz silna atrakcyjność kulturowa i kulinarna, będąca znakiem rozpoznawczym Bilbao. Partnerami medialnymi wydarzenia były redakcje Wasza Turystyka, Wiadomości Turystyczne oraz Turistico.pl, natomiast partnerem technologicznym – firma MerlinX.