Spot promujący Wrocław z nagrodami na festiwalach w Cannes, Belgradzie i Terres
Wrocławski spot promocyjny “Wrocław Miasto Przygody” zdobył nagrody na trzech międzynarodowych festiwalach filmowych. Produkcja, która jest częścią kampanii turystycznej miasta od 2023 roku, została wyróżniona na Cannes Corporate Media & TV Awards we Francji, Terres Travel Festival w Hiszpanii oraz Silafest w Serbii.
W Cannes (Francja) w ramach Cannes Corporate Media & TV Awards spot otrzymał Srebrnego Delfina w kategorii “Filmy turystyczne – Destynacje: Miasta”. To już trzecie wyróżnienie dla tego materiału we wrześniu – wcześniej zdobył nagrody na festiwalu Silafest w Belgradzie (Srebrne odznaczenie Blue Danube i Biała Akacja za dźwięk) oraz Złotą Nagrodę na festiwalu Terres Travel Festival w Hiszpanii w kategorii “Turystyczna Destynacja – Miasto”.
“To ogromne wyróżnienie dla Wrocławia, pokazujące efektowność i efektywność działań promocyjnych naszego miasta. Zaangażowanie pracowników Wydziału Promocji Miasta i Turystyki oraz Wrocławskiej Organizacji Turystycznej przekłada się na wspaniałe rezultaty. Szczególnie dziś, po katastrofalnej w skutkach dla Dolnego Śląska powodzi, zależy nam, aby ruch turystyczny jak najszybciej i w jeszcze większej ilości powrócił do Wrocławia i na Dolny Śląsk. Wszelkie skuteczne działania promocyjne mają dziś dla branży bardzo istotne znaczenie” – mówił Radosław Michalski, dyrektor departamentu marki miasta UM Wrocławia.
Spot “Wrocław Miasto Przygody” zrealizowany został w formie przygodowego zwiastuna, czerpiąc inspiracje z serii o Indiana Jonesie oraz legendy o zaginionym skarbie Piotra Włostowica i Opactwa Ołbińskiego. W filmie możemy podziwiać ujęcia m.in. z wrocławskiego ZOO, Hali Stulecia, Hydropolis, Narodowego Forum Muzyki oraz wrocławskiego rynku. W rolach głównych wystąpili Marianna Zydek, Piotr Nerlewski oraz Daniel Olbrychski.
“Cieszy nas, ale też krępuje ta ilość przyznawanych wyróżnień za Miasto Przygody. Startując do międzynarodowej rywalizacji liczyliśmy, że na którymś z festiwali zostaniemy laureatami – nikt nie spodziewał się jednak takiego sukcesu. To nagroda dla wszystkich, którzy zaangażowali się zarówno w przygotowanie spotu jak i przeprowadzenie całej dwuletniej kampanii turystycznej. Ruch turystyczny we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku musi szybko wrócić na właściwe tory” – powiedział Alfred Wagner, prezes Wrocławskiej Organizacji Turystycznej.
Od czerwca do sierpnia 2024 roku film był intensywnie promowany online w czterech wersjach językowych (angielskiej, niemieckiej, czeskiej i hiszpańskiej), uzyskując imponującą liczbę 17 milionów wyświetleń na różnych platformach. Największe zainteresowanie wzbudził w Hiszpanii (6,3 mln wyświetleń), Czechach (3,5 mln) i Holandii (2 mln). Na YouTube spot miał największy zasięg w Niemczech (900 tys. wyświetleń) i Czechach (500 tys.)
POWIĄZANE WPISY
20 listopada 2024
Ryanair uruchamia promocje na Cyber Week 2024
Od 25 listopada do 2 grudnia Ryanair zaprasza na największą wyprzedaż roku w ramach Cyber…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Katowice Airport: Wizz Air uruchamia loty do Madrytu, Agadiru, Pizy i Kiszyniowa
Wizz Air ogłosił cztery nowe kierunki, które będzie realizował w 2025 roku z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Podróż w rytmie slow – Mołdawia na Targach ITTF Warsaw
Mołdawianie mówią, że gościnność to ich drugie imię, dlatego każdy, kto odwiedzi ten…
0 Komentarzy8 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
19 listopada 2024
Ryanair połączy Bydgoszcz z Alicante
Ryanair uruchamia nowe połączenia z lotniska w Bydgoszczy. Od 31 marca 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
18 listopada 2024
Ryanair uruchamia rozkład lotów na lato 2025
15 listopada linie lotnicze Ryanair poinformowały o uruchomieniu rozkładu lotów na lato…
0 Komentarzy1 Minuta
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
18 listopada 2024
DZT promuje Chemnitz jako Europejską Stolicę Kultury 2025
Niemiecka Centrala Turystyki rozpoczęła międzynarodową kampanię promującą Chemnitz, jako…
0 Komentarzy2 Minuty