Spot „Wrocław Miasto Przygody” nagrodzony na US International Award
26 czerwca ogłoszono zwycięzców tegorocznej edycji US International Award, znanej również jako US International Film and Video Festival. Wrocławski spot promocyjny „Wrocław Miasto Przygody” zdobył w nim nagrodę, umieszczając stolicę Dolnego Śląska w gronie międzynarodowych laureatów.
To jeden z najstarszych konkursów tego typu – pierwsza edycja odbyła się w 1967 roku. Od 2021 roku konkurs należy do cyklu festiwali organizowanych przez Filmservice International – największego organizatora festiwali filmów korporacyjnych. Nagrody przyznawane są najlepszym filmom dokumentalnym, produkcjom korporacyjnym, online i do mediów społecznościowych. Misją konkursu jest „wyróżnianie wysokiej jakości prac, wykonanych dla przemysłu, stowarzyszeń, rządów i organizacji edukacyjnych, których celem jest informowanie, motywowanie, stymulowanie lub edukowanie odbiorców”.
„Wrocław Miasto Przygody” to spot promocyjny przygotowany przez Wydział Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia, na podstawie którego od ubiegłego roku, we współpracy z Wrocławską Organizacją Turystyczną, realizowana jest kampania turystyczna miasta. Materiał, zrealizowany w formie zwiastuna filmu przygodowego, nawiązuje do stylistyki serii o Indiana Jonesie. Film czerpie z wrocławskiej legendy o zaginionym skarbie Piotra Włostowica i Opactwa Ołbińskiego. W materiale widzimy zdjęcia m.in. z wrocławskiego ZOO, Narodowego Forum Muzyki czy Rynku. W spocie występują utalentowani aktorzy młodego pokolenia – Marianna Zydek i Piotr Nerlewski oraz legenda polskiego kina, Daniel Olbrychski. Producentem filmu jest Grupa MagicLine, a reżyserem Michał Zieliński.
„Otrzymanie tej prestiżowej nagrody to ogromne wyróżnienie i dowód uznania dla naszego zespołu. Wrocław jest miastem pełnym kultury, historii i niezwykłych miejsc, a kampania ‘Wrocław Miasto Przygody’ pokazuje to w sposób atrakcyjny i inspirujący. Jesteśmy dumni, że nasze starania zostały docenione na arenie międzynarodowej” – powiedział Radosław Michalski, dyrektor Departamentu Marki Miasta.
Wrocław miastem przygody i dynamicznej turystyki
Wrocław odnotował blisko 7 proc. wzrost liczby turystów korzystających z bazy noclegowej w porównaniu do roku poprzedniego, niemal zrównując się z wynikami z 2019 roku. Widać tendencję, w której miasto powoli osiąga wyniki sprzed pandemii oraz wojny w Ukrainie.
„Nieprzerwanie dążymy do umacniania swojej pozycji jako kluczowego centrum kultury, nauki i turystyki, nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Wzrost liczby turystów, zwłaszcza w kontekście trudnych ostatnich lat, jest dowodem na atrakcyjność i otwartość naszego miasta. Jesteśmy dumni, że Wrocław cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem i wierzymy, że nadchodzące lata przyniosą kolejne rekordy” – dodawał Radosław Michalski.
Wzrost zainteresowania turystów krajowych i zagranicznych jest wyraźnie widoczny. W 2023 roku Wrocław odwiedziło o wiele więcej turystów niż w 2022. Grudzień okazał się rekordowy, głównie za sprawą Jarmarku Bożonarodzeniowego, przyciągając 115 tys. nocujących gości. Odsetek turystów zagranicznych wzrósł do 26 proc., co jest wynikiem lepszym od średniej krajowej (21 proc.).
„Nasze strategie promocyjne i ciężka praca nad poprawą oferty turystycznej miasta przynoszą efekty. Szczególnie cieszy nas wzrost liczby turystów zagranicznych, co świadczy o międzynarodowym uznaniu dla Wrocławia jako miejsca przyjaznego, pełnego kultury i historii. Nie spoczywamy jednak na laurach i planujemy dalsze działania, które jeszcze bardziej zwiększą atrakcyjność Wrocławia. Kampania „Wrocław Miasto Przygody” jest właśnie przykładem skutecznych działań promujących miasto jako miejsce pełne przygód i atrakcji” – wskazywał Alfred Wagner, prezes Wrocławskiej Organizacji Turystycznej.
Największe atrakcje turystyczne Wrocławia biją rekordy popularności. Wrocławskie ZOO odwiedziło w 2023 roku 1,7 mln osób. Panorama Racławicka doświadczyła 43 proc. wzrostu liczby odwiedzających, a wrocławski Aquapark przyciągnął ponad 2 mln gości. O rosnącej atrakcyjności Wrocławia świadczą również liczby Wrocławskiego Portu Lotniczego. W 2023 roku obsłużył 3,9 mln pasażerów, co jest najlepszym wynikiem od czterech lat.
POWIĄZANE WPISY
3 lipca 2024
Ryanair wraca z 20 proc. zniżką na loty. Oferta ważna przez 48 godzin
Ryanair od dzisiaj przez 48 godzin umożliwia pasażerom skorzystanie z 20 proc. zniżki na…
0 Komentarzy1 Minuty
27 czerwca 2024
Bogata oferta turystyki silver na Mazowszu
Wiek to jedynie stan umysłu. A skoro tak, to nic nie stoi na przeszkodzie, by skorzystać…
0 Komentarzy10 Minuty
24 czerwca 2024
Mazowsze – dzieci nie będą się tu nudzić!
Mazowsze to kraina, która zachwyca swoją różnorodnością – znajdziemy w niej zarówno…
0 Komentarzy7 Minuty
20 czerwca 2024
Travel Concierge świętował 13. urodziny
Miał być okrągły dziesiąty jubileusz, ale stanęła mu na drodze pandemia. W zamian 13…
0 Komentarzy2 Minuty
18 czerwca 2024
Decyzja Prezesa UOKiK dotycząca Travelist. Kto odpowiada za sprzedaż na platformie?
Od półtora roku unijna dyrektywa Omnibus zwiększa ochronę konsumentów w cyfrowym świecie,…
0 Komentarzy3 Minuty
12 czerwca 2024
Video Podcast Waszej Turystyki: Wiola Samborska o zielonych wydarzeniach w miejskiej oazie
Hydropolis, Centrum Edukacji Ekologicznej we Wrocławiu, zaprasza na zielone eventy, które…
0 Komentarzy1 Minuty
10 czerwca 2024
Emirates: nowe bezpośrednie połączenie z Dubaju do Antananarywy
3 września tego roku Emirates rozpocznie loty do Madagaskaru, oferując pasażerom większy…
0 Komentarzy3 Minuty
4 czerwca 2024
Piknik nad Odrą: 70 tys. odwiedzających i świetna rozrywka
W dniach 11 i 12 maja br. Festiwal Podróży i Czasu Wolnego Piknik nad Odrą świętował na…
0 Komentarzy7 Minuty
3 czerwca 2024
Kraków Airport w maju: ponad milion pasażerów i wzrost o 20 proc. rok do roku
W maju z usług Kraków Airport skorzystało 1 006 407 pasażerów, czyli o 34 więcej niż w…
0 Komentarzy1 Minuty