Spot „Wrocław Miasto Przygody” nagrodzony na US International Award

26 czerwca ogłoszono zwycięzców tegorocznej edycji US International Award, znanej również jako US International Film and Video Festival. Wrocławski spot promocyjny „Wrocław Miasto Przygody” zdobył w nim nagrodę, umieszczając stolicę Dolnego Śląska w gronie międzynarodowych laureatów.

To jeden z najstarszych konkursów tego typu – pierwsza edycja odbyła się w 1967 roku. Od 2021 roku konkurs należy do cyklu festiwali organizowanych przez Filmservice International – największego organizatora festiwali filmów korporacyjnych. Nagrody przyznawane są najlepszym filmom dokumentalnym, produkcjom korporacyjnym, online i do mediów społecznościowych. Misją konkursu jest „wyróżnianie wysokiej jakości prac, wykonanych dla przemysłu, stowarzyszeń, rządów i organizacji edukacyjnych, których celem jest informowanie, motywowanie, stymulowanie lub edukowanie odbiorców”.

„Wrocław Miasto Przygody” to spot promocyjny przygotowany przez Wydział Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia, na podstawie którego od ubiegłego roku, we współpracy z Wrocławską Organizacją Turystyczną, realizowana jest kampania turystyczna miasta. Materiał, zrealizowany w formie zwiastuna filmu przygodowego, nawiązuje do stylistyki serii o Indiana Jonesie. Film czerpie z wrocławskiej legendy o zaginionym skarbie Piotra Włostowica i Opactwa Ołbińskiego. W materiale widzimy zdjęcia m.in. z wrocławskiego ZOO, Narodowego Forum Muzyki czy Rynku. W spocie występują utalentowani aktorzy młodego pokolenia – Marianna Zydek i Piotr Nerlewski oraz legenda polskiego kina, Daniel Olbrychski. Producentem filmu jest Grupa MagicLine, a reżyserem Michał Zieliński.

„Otrzymanie tej prestiżowej nagrody to ogromne wyróżnienie i dowód uznania dla naszego zespołu. Wrocław jest miastem pełnym kultury, historii i niezwykłych miejsc, a kampania ‘Wrocław Miasto Przygody’ pokazuje to w sposób atrakcyjny i inspirujący. Jesteśmy dumni, że nasze starania zostały docenione na arenie międzynarodowej” – powiedział Radosław Michalski, dyrektor Departamentu Marki Miasta.

Wrocław miastem przygody i dynamicznej turystyki

Wrocław odnotował blisko 7 proc. wzrost liczby turystów korzystających z bazy noclegowej w porównaniu do roku poprzedniego, niemal zrównując się z wynikami z 2019 roku. Widać tendencję, w której miasto powoli osiąga wyniki sprzed pandemii oraz wojny w Ukrainie.

„Nieprzerwanie dążymy do umacniania swojej pozycji jako kluczowego centrum kultury, nauki i turystyki, nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Wzrost liczby turystów, zwłaszcza w kontekście trudnych ostatnich lat, jest dowodem na atrakcyjność i otwartość naszego miasta. Jesteśmy dumni, że Wrocław cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem i wierzymy, że nadchodzące lata przyniosą kolejne rekordy” – dodawał Radosław Michalski.

Wzrost zainteresowania turystów krajowych i zagranicznych jest wyraźnie widoczny. W 2023 roku Wrocław odwiedziło o wiele więcej turystów niż w 2022. Grudzień okazał się rekordowy, głównie za sprawą Jarmarku Bożonarodzeniowego, przyciągając 115 tys. nocujących gości. Odsetek turystów zagranicznych wzrósł do 26 proc., co jest wynikiem lepszym od średniej krajowej (21 proc.).

„Nasze strategie promocyjne i ciężka praca nad poprawą oferty turystycznej miasta przynoszą efekty. Szczególnie cieszy nas wzrost liczby turystów zagranicznych, co świadczy o międzynarodowym uznaniu dla Wrocławia jako miejsca przyjaznego, pełnego kultury i historii. Nie spoczywamy jednak na laurach i planujemy dalsze działania, które jeszcze bardziej zwiększą atrakcyjność Wrocławia. Kampania „Wrocław Miasto Przygody” jest właśnie przykładem skutecznych działań promujących miasto jako miejsce pełne przygód i atrakcji” – wskazywał Alfred Wagner, prezes Wrocławskiej Organizacji Turystycznej.

Największe atrakcje turystyczne Wrocławia biją rekordy popularności. Wrocławskie ZOO odwiedziło w 2023 roku 1,7 mln osób. Panorama Racławicka doświadczyła 43 proc. wzrostu liczby odwiedzających, a wrocławski Aquapark przyciągnął ponad 2 mln gości. O rosnącej atrakcyjności Wrocławia świadczą również liczby Wrocławskiego Portu Lotniczego. W 2023 roku obsłużył 3,9 mln pasażerów, co jest najlepszym wynikiem od czterech lat.