Sprawny proces zakupowy poprzez wdrożenie systemu sprzedaży online

Szeroko pojęta branża e-commerce prężnie się rozwija i z każdym rokiem coraz więcej użytkowników preferuje zakupy online niż stacjonarnie. Ten trend także rozprzestrzenia się na branżę turystyczną i rozrywkową – nawet najmniejsze atrakcje przenoszą się do sieci, aby być bliżej swoich klientów. Poznajcie szczegóły i dołączcie do setek polskich obiektów turystycznych.

Szybka adaptacja do dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości

Popularność branży e-commerce ciągle rośnie – jeszcze mocniej jest to odczuwalne po pandemii Covid-19 oraz social distancingu. Dzięki nowoczesnym technologiom aby dokonać szybkich i bezdotykowych zakupów, wystarczy mieć dostęp do sieci.

Pandemia jest jednym z głównych aspektów, które wpłynęły na przyspieszenie rozwoju segmentu e-commerce, zmieniając podejście konsumentów do procesu zakupowego. Nie chodzi tu tylko o zachowanie podczas lockdownu, ale też po jego zakończeniu. Według badań z 2021 roku, po zniesieniu pandemicznych ograniczeń, aż 27% osób planowało skorzystać z oferty parku rozrywki, a kolejne 24% chciało spróbować sportów ekstremalnych. Zmiana perspektywy zapewnia, że konsumenci coraz większą część swojego dochodu przeznaczają na nowe doświadczenia i emocje.

Przy planowaniu oferty atrakcji i jej promocji nie wolno zapominać o specyfice odbiorców różnych grup wiekowych. Obecnie największym segmentem konsumentów są osoby z dwóch pokoleń: pokolenie Y (Millenialsi) i Z. Życie przedstawicieli tych dwóch generacji jest ściśle związane z technologią. Do życia Millenialsów wkraczała ona w czasach szkolnych lub studenckich, a Gen Z „urodziło się z telefonem w ręku”.

Co warto uwzględnić przy dopasowaniu obiektów do potrzeb Z i Y? Młodsze pokolenia preferują asynchroniczny kontakt – czat, a nie telefon. Ważna jest też dla nich możliwość rezerwacji i zakupów przez Internet bez potrzeby odwiedzania obiektu z wyprzedzeniem czy kontaktu synchronicznego.

Sprzedaż online w branży turystycznej

Konsument nowoczesny nie boi się technologii, a nawet w wielu przypadkach ją preferuje. W przypadku branży doświadczeń dotarcie do klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych czy strony internetowej nie jest niczym nowym, ale wciąż sporo atrakcji nie posiada możliwości sprzedaży online. Możliwość rezerwacji biletów online to już nie tylko dodatkowy kanał sprzedaży, a sposób na dotarcie do znacznie szerszego grona klientów, w tym tych z zagranicy.

Jak wybrać system do sprzedaży online, aby skutecznie sprzedawać usługi turystyczne?

Obecnie na rynku jest mnóstwo systemów e-commerce, ale warto zwrócić uwagę na fakt, że zdecydowana większość z nich jest zaprojektowana z myślą o sprzedaży fizycznych towarów, a nie usług. Projektując swój system, zespół Droplabs postanowił zapełnić tę lukę – stworzyć narzędzie, które uwzględnia szczegóły specyfiki branży turystycznej.

Poznajcie Droplabs

System do rezerwacji i sprzedaży biletów online Droplabs umożliwia organizację sprzedaży online usług atrakcji z poziomu jednego wygodnego panelu. Wybór platformy, zarządzanie obłożeniem, a nawet prowadzenie działań marketingowych poprzez sklep internetowy i social media w jednym miejscu – komfortowo i kompleksowo.

Wygodna sprzedaż i większa konwersja

Sprzedaż biletów online dla odwiedzających to przede wszystkim wygoda. Dzięki Droplabs transakcje online można dokonać z poziomu telefonu w zaledwie minutę, bez potrzeby stania w kolejce. W ten właśnie sposób klienci, zwłaszcza z innych miast i krajów, mogą zaplanować wycieczkę dla siebie i swoich bliskich.

Nie jest to jednak tylko kwestia wygody. Wprowadzenie możliwości zakupu biletów online dla atrakcji turystycznej jest także sposobem na zapewnienie wysokiej konwersji. W obecnych czasach przed dokonaniem zakupu użytkownicy szukają informacji w Internecie i podczas przeglądania strony obiektu podejmują decyzję zakupową. Możliwość zakupu online jest skutecznym sposobem na potwierdzenie tej decyzji i zapewnia, że klient nie rozmyśli się po zamknięciu serwisu.

Dodatkowo, średni miesięczny poziom konwersji na stronach atrakcji, które korzystają z systemu Droplabs, w ciągu ostatniego roku wyniósł 8,04%. Co to znaczy? Ze 100 osób, które odwiedzą Twoją stronę, aż 8 z nich dokona zakupu. Dla porównania, średni poziom konwersji tradycyjnych sklepów internetowych, czyli tych, które sprzedają dobra fizyczne, wyniósł w zeszłym roku zaledwie 2,58%.

Budowa szczegółowej oferty

Droplabs został zaprojektowany z myślą o branży, w której oferowanym dobrem jest usługa: dobrze spędzony czas i wspomnienia, a nie fizyczny produkt. Poprzez system można tworzyć i edytować bilety, karnety, a nawet vouchery podarunkowe. Bez problemu można zdefiniować zakresy cenowe w zależności od obłożenia w konkretnych dniach czy nawet godzinach, a zmiany mogą być wprowadzane do oferty na bieżąco. Droplabs maksymalizuje zyski!

Zapomnijcie o kolejkach

Zalety zakupu przez Internet nie kończą się jedynie na skróceniu czasu transakcji i zwiększeniu przychodu (poprzez dodanie nowego kanału sprzedaży). Skraca się także czas obsługi każdego klienta na miejscu. Wszystko to za sprawą systemu kontroli dostępu. Wystarczy zeskanować bilet w formie elektronicznej i tyle – kolejka znika. Dla odwiedzających skutkuje to jeszcze milej spędzonym czasem, a obiekt potrzebuje mniejszej liczby pracowników na zmianie do obsługi kas tradycyjnych.

Intuicyjny system i prosta integracja

Twórcy zadbali o to, aby instalacja systemu Droplabs w ramach witryny była jak najszybsza i nie wymagała specjalistycznej wiedzy. Wykorzystane technologie zapewniają możliwość bezpłatnego wdrożenia systemu sprzedaży online atrakcji w 1 dzień!

Decydując się na Droplabs, klient otrzymuje pełne wsparcie techniczne ze strony zespołu, a także doradztwo – jak wykorzystać w pełni potencjał oferowanych narzędzi.

Jedno narzędzie – wiele kanałów sprzedaży i promocji

Droplabs to narzędzie, które zapewnia, że strona atrakcji staje się sklepem internetowym, a także dzięki użyciu funkcji Channel Manager umożliwia dodanie kolejnej platformy sprzedażowej. Przykładem jest sprzedaż przez social media, dzięki której odwiedzający profil z łatwością stają się klientami.

Nadążaj za konkurencją

Firmie Droplabs zaufały setki polskich atrakcji turystycznych, jak np. Tatrzański Park Narodowy, Park Wodny w Krakowie, Chochołowskie Termy, Kopalnia Soli Bochnia, Aquapark Zakopane, Aquapark Sopot, Zatorland, Aquapark Reda, Dinolandia, Rabkoland oraz Termy Szaflary.

Zainteresowani? Porozmawiajmy

Droplabs to kompleksowe narzędzie dla nowoczesnych przedsiębiorców myślących o przyszłości. Nie spoczywamy na laurach i w oparciu o opinie i sugestie naszych klientów ciągle się rozwijamy. Przekonaj się, jakie korzyści może przynieść system Droplabs dla Twojego obiektu – umów się na bezpłatną prezentację naszego systemu – https://droplabs.pl/sprzedaz-online-dla-atrakcji-turystycznych.