Sprzedaż oferty letniej maleje, ale wciąż jest wyższa niż przed rokiem

AG

W ostatnim tygodniu, liczba rezerwacji wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 tylko o 10,65 proc., zaś liczba klientów – 9,54 proc.

Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MerlinX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w tym tygodniu stanowiły 94,5 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 2,3 proc. a autokarowe – 3 proc.
Jeśli chodzi o kierunki, które cieszyły się wśród Polaków największym zainteresowaniem, to liderem kolejny już tydzień jest Grecja, której udział w sprzedaży wyniósł 25,9 proc., na pozostałych pozycjach – w pierwszej dziesiątce zwraca uwagę, drugi tydzień Cypru na szóstej pozycji i pojawienie się w pierwszej dziesiątki Czech. Miejsca od drugiego do dziesiątego zajęły: Turcja (18,4 proc.), Egipt (17,1 proc.), Hiszpania (12,4 proc.), Tunezja (9,2 proc.), Cypr (2,3 proc.), Maroko (1,6 proc.), Włochy (1,4 proc.), Chorwacja (0,5 proc.) oraz Czechy (0,4 proc.).
Jeśli chodzi o najczęściej wybierane przez klientów docelowe lotniska, to znowu pierwszą dziesiątkę zdominowały Grecja (cztery lotniska) i Turcja (trzy lotniska). Miejsca na podium zajęły : turecka Antalya oraz tunezyjski Monastyr i egipska Hurghada.
Najmniej tygodniowe pobyty kosztują w Tunezji – Monastyr (1663 zł) i Turcji – Dalaman (1731 zł). Najdrożej jest w Egipcie – Hurghada (2103 zł) i Skarm El Sheik (2119 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży w ostatnich czterech tygodniach, to Raport PZOT pokazuje, że w ostatnich czterech tygodniach wzrosła ona o 16,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2013.
Od rozpoczęcia sprzedaży Lata 2014 liczba klientów wzrosła o 27,2 proc. Wycieczek samolotowych na Lato 2014 sprzedano aż o 90,2 proc. więcej niż rok temu.
Jeśli chodzi o porównanie najpopularniejszych krajów i kierunków w obecnym sezonie od rozpoczęcia sprzedaży, sytuacja taka sama, jak tydzień wcześniej – na pierwszym miejscu wciąż jest Grecja (24,8 proc. udziału w rynku). Dalej zaś: Turcja (15,1 proc.), Egipt (13,2 proc.), Hiszpania (10,9 proc.), Tunezja (5,1 proc.), Bułgaria (4,9 proc.), Włochy (3,3 proc.), Maroko (1,6 proc.), Chorwacja (1,6 proc.) i Portugalia (1,5 proc.).