Sprzedaż w biurach podróży straciła dynamikę
W pierwszym tygodniu listopada, liczba rezerwacji spadła w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 o minus 18,2 proc., zaś liczba klientów – o minus 20 proc. Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MerlinX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w październiku stanowiły 77,8 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym 16,9 proc. a autokarowe – 5,2 proc. W ostatnim tygodniu, porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, liczba sprzedanych imprez samolotowych spadła o minus 20 proc., z dojazdem własnym zmalały o minus 22,2, autokarowe – o minus 25,6 proc.
Jeśli chodzi o kierunki, które cieszyły się wśród Polaków największym zainteresowaniem, to liderem był Egipt, na pozostałych pozycjach w pierwszej dziesiątce znalazły się: Hiszpania, Grecja, Turcja, Włochy, Maroko, .), Portugalia, Cypr, Tajlandia i Tanzania.
Jeśli chodzi o najczęściej wybierane przez klientów docelowe lotniska, to pierwszą dziesiątkę zdominowały Wyspy Kanaryjskie (cztery lotniska) i Egipt (trzy lotniska). Miejsca na podium zajęły: Hurghada, Teneryfa i Sharm El Sheik..
Najmniej tygodniowe pobyty kosztują w Egipcie – w Hurghadzie (2233 zł) i Sharm El Sheik (2558 zl). Najdrożej jest na Wyspach Kanaryjskich – Gran Canarii (3296 zł) i Fuerteventurze (3264 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży w ostatnich czterech tygodniach, to Raport PZOT pokazuje, że w ostatnich czterech tygodniach spadłą ona o minus 4,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2013.
Od rozpoczęcia sprzedaży Lata 2014 liczba klientów wzrosła zaledwie o 1,8 proc. Wycieczek samolotowych na Lato 2014 sprzedano aż o 60,5 proc. więcej niż rok temu.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które w obecnym sezonie najlepiej się sprzedają i porównanie ich sprzedaży w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się Egipt (w porównaniu z ubiegłym rokiem +12,1 proc.). Dalej zaś: Hiszpania (spadek o minus 11 proc.), Włochy (minus 24,9 proc.), Grecja (+171,5 proc.), Kuba (brak porównania), Turcja (minus 14,5 proc.), Portugalia (+30,6 proc.), Tajlandia (+122,2 proc.), Dominikana (minus 21,4 proc.) i Austria (-43,9 proc.) Zwraca uwagę znajdujący się na 13 pozycji pod względem tegorocznej sprzedaży Meksyk, którego sprzedaż wzrosła w porównaniu z rokiem ubiegłym aż o 299,5 proc.
POWIĄZANE WPISY
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
eTravel z nowym inwestorem. Enterprise Investors obejmuje mniejszościowy pakiet akcji
Enterprise Investors Fund IX wraz z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR) jako…
0 Komentarzy2 Minuty