Sri Lanka odbudowuje turystykę po kwietniowych zamachach

MM

Pierwsza outdoorowa akcja promocyjna skierowana do konsumenta zorganizowana przez Biuro Promocji Turystycznej Sri Lanki odbywa się na warszawskich bulwarach wiślanych. Choć pomysł na wydarzenie pojawił się już pięć miesięcy temu, to wpisuje się w wysiłki nad poprawą wizerunku kraju po serii zamachów, do których doszło w Wielkanoc.

W weekend 31 maja – 2 czerwca 2019 roku bulwary Jana Karskiego opanowali goście ze Sri Lanki. Można skosztować specjałów, poddać się zabiegom wellness (ajurweda), obejrzeć tradycyjne stroje, podziwiać występy taneczne. Nie braknie też atrakcji i konkursów dla dzieci. W sumie na estetycznie zorganizowanych stoiskach swoje wyroby i ofertę prezentuje ośmiu wystawców ze Sri Lanki.

Wzrost przyjazdów z Polski

Po roadshow dla branży, który Sri Lanka Tourism Promotion Bureau zorganizowało w zeszłym roku, przyszedł czas na działania skierowane bezpośrednio do konsumentów. Polski rynek jest obiecujący: w 2018 roku ok. 20 tys. turystów z Polski wybrało się na Sri Lankę, a w 2019 do kwietnia – już 10 tys.

„Myślę, że świadomość marki Sri Lanka zaistniała już wśród polskich przedsiębiorców turystycznych, dlatego w tym roku postanowiliśmy wyjść z promocją do samego klienta. Polski rynek jest jednym z najbardziej rozwojowych i choć nie ma jeszcze dominującego udziału w naszej turystyce przyjazdowej, to przywiązujemy do niego dużą wagę. Widzimy już, że dynamika wzrostu liczby odwiedzających z Polski wzrosła w pierwszym kwartale tego roku” – powiedziała nam Madubhani Perera, dyrektor marketingu w Sri Lanka Tourism Promotion Bureau.

Po zamachach spadek o dwie trzecie

Zapytana o sytuację w turystyce po kwietniowej serii zamachów przyznaje, że w ciągu miesiąca od zdarzenia ok. 60-70 proc. rezerwacji wycieczek zostało anulowanych. W sumie w tym okresie Sri Lankę liczba turystów, którzy odwiedzili Sri Lankę spadła o 2/3 w stosunku do tego, ilu spodziewało się biuro.

„Ministerstwa spraw zagranicznych części krajów, będących dla nas ważnymi rynkami, wydały ostrzeżenia przed wylotami na naszą wyspę. Dobrą dla nas informację stanowi fakt, że niektóre z nich zostały już złagodzone i radzą tylko, by zachować wzmożoną ostrożność, a nie aby w ogóle powstrzymać się od wyjazdu. Dla nas to okazja, by znowu wyjść z przekazem promocyjnym” – wyjaśnia Madubhani Perera.

Odbudować turystykę

W jej przekonaniu sytuacja w turystyce na Sri Lance szybko wróci do stanu sprzed zamachów. Rząd stara się w okresie zapaści wesprzeć przedsiębiorców turystycznych, dając ulgi podatkowe (obniżka VAT), zapewniając wsparcie firmom, które nie były ubezpieczone. Środki poszły też na kampanie promocyjne prowadzone na najważniejszych rynkach oraz wyjazdy studyjne dla dziennikarzy. Część z nich zwiedziła wyspę, by zapoznać się z nowymi procedurami bezpieczeństwa wdrożonymi po zamachach.