Start-up Stery z pomocą eSky – buduje nowe narzędzie do samodzielnej rezerwacji naśladując najlepszych w branży – będzie regionalny sukces ?

Jakie innowacje planują wnieść na rynek podróży służbowych Stery ? Jaka jest rola eSky w tym projekcie? Czy wzorem jest Travel Perk?

Całkiem niedawno dotarła na rynek podróży służbowych elektryzująca informacja. Dynamiczny start up Stery z grupy Daftcode bierze się za budowanie innowacyjnego narzędzia do samodzielnej rezerwacji(Self Booking Tool). W Polsce mamy już kilka działających rozwiązań tego typu.

Narzędzia do samodzielnej rezerwacji podróży służbowych teraz także dla małych i średnich firm

Naśladując liderów by uzyskać wartość dodaną

Niewątpliwie Stery muszą się ostro postarać, by wygenerować dodatkowe funkcjonalności które „kupi” rynek. Z pewnością dokładnie przyglądają się liderom segmentu. Za wzór może uchodzić przede wszystkim Travel Perk, którego biura zbliżają się już do Polski( Berlin). Zaoferował on kilka innowacji m.in. integracje z AirBnB a także unikalną opcje mechanizmu gwarancji  (prawie)pełnego zwrotu.

Zarządzający Sterami wstępnie wskazał obszary którymi chcą się one wyróżnić , jest to m.in. incentywizacja pracowników korzystających z narzędzia. System małych bonusów ma ich przekonywać do generowania dodatkowych oszczędności dla pracodawców. Innowacją była by też zaimplementowana opcja Bleisure pozwalająca m.in. przedłużać podróże służbowe na weekend czy do-rezerwować partnera.

Łatwo wskazać też kilka innych obszarów gdzie możliwe są dalsze innowacje. Przede wszystkim monitoring ofert pod kontem partnerów kontraktowych czy wskazywanie możliwości negocjacyjnych firmom.  Stery mogłyby  np. generować powiadomienia push przy osiągnięciu pewnego poziomu obrotu, pozwalającego na negocjacje dodatkowych upustów.

Wielki eSky wspiera Stery

Nie bez znaczenia w całej układance jest zaangażowanie eSky.pl największego polskiego OTA. Mimo iż eSky posiada własne rozwiązanie do samodzielnej rezerwacji to zdecydował się wesprzeć nowy projekt. Zapewne asumptem do takiej decyzji były głównie dwa argumenty, zdobyte przez Stery solidne średnioterminowe finansowanie i brak strategicznej wagi segmentu służbowego dla firmy z Katowic.

Do tego mariażu eSky może jednak wnieść bardzo dużo cennej wiedzy. Przede wszystkim możliwości pozycjonowania partnerów lotniczych i hotelowych. Wiedze z zakresu integracji linii lotniczych (w tym NDC) jak i tych hotelowych. Na koniec kolejowe integracje największego polskiego OTA. Dołóżmy do tego silną pozycje w Europie Wschodniej/Centralnej która pozwalała by potencjalnie korzystać nowemu start-upowi z biznesowych leadów na całym tym obszarze. Synergii jest dużo więcej. eSky zapowiada iż wkrótce przedstawi dokładniej swoją rolę w tym projekcie.

A może otwarte narzędzie by sprzedawać je też do agentów i dla potrzeb przetargów publicznych

Kusząca pozostaje też perspektywa by zbudować otwarte narzędzie do którego mogli by wpinać się poszczególni zainteresowani agenci. Stery zarabiały by na licencji i bieżącej obsłudze, mogły by też otrzymać część prowizji/ benefitów od dostawców. Arcyciekawym obszarem do zagospodarowania mógłby by być też przetargi publiczne, gdyby instytucje państwowe zadecydowały się na automatyzacje ich obsługi. Co z pewnością w perspektywie kilku lat ma szanse nastąpić.

Na koniec wisienka na torcie w postaci potencjalnego zaangażowania eSky w projekt nowych programów lojalnościowych/strategiczną współpracę z  LOT. W tym przypadku można by używać dodatkowych punktów w programach lojalnościowych dla potrzeb promocji narzędzi do samodzielnej rezerwacji. Tak jak to kiedyś miało miejsce w przypadku implementacji biletu elektronicznego. Współpraca z LOT to też szansa dla LOT Travel by otrzymać profesjonalne narzędzie do samodzielnej rezerwacji którego dziś de facto nie ma w ogóle do dyspozycji.

LOT+Intercity+PHH+eSKY nowy program lojalnościowy by uwolnić się od Miles&More?

Czekamy na dalsze informacje od eSky i Stery, z pewnością będzie to kolejny impuls dla innowacji branży podróży służbowych w Polsce.

Tylko ta nazwa 🙂 słabo kojarzy się z podróżą służbową, w googlu będzie z pewnością budziła konfuzje , ale i tu pod ręką jest mistrz marketingu członek zarządu eSky Łukasz Neska 🙂

 

Andrzej Kawałek

Ekspert ds. podróży służbowych


POWIĄZANE WPISY

Privacy Preference Center