Stena Line rozpoczyna budowę hybrydowego promu Stena Futura z serii NewMax

fot. Stena Line

Operator promowy Stena Line osiągnął kamień milowy w ramach programu inwestycji w swoją flotę, kładąc stępkę pod pierwszy statek NewMax, który będzie kursował na trasie Belfast – Heysham (Wielka Brytania). Podano również nazwę nowo budowanego promu – „Stena Futura”.

W piątek 28 czerwca w stoczni China Merchants Jinling Shipyard w WeiHai w Chinach odbyła się ceremonia położenia stępki pod pierwszy z dwóch zupełnie nowych statków hybrydowych NewMax, o nazwie Stena Futura. Hybrydowe promy NewMax zostały zaprojektowane
z napędem zasilanym  metanolem. Statki te znacznie zwiększą przepustowość na trasie Belfast-Heysham na Morzu Irlandzkim.

Oprócz napędu na metanol, priorytetem podczas budowy statków będzie zapewnienie technologii, które w przyszłości pozwolą na korzystanie zarówno z napędu akumulatorowego, jak i z zasilania z lądu, gdy będzie ono dostępne.

„Bierzemy na siebie odpowiedzialność za bycie częścią rozwiązania problemu zmian klimatycznych. Inwestowanie w nowe statki, przygotowane do zasilania alternatywnymi paliwami, a także energią elektryczną, jest ważną częścią naszej strategii przechodzenia na nowe zrównoważone paliwa i ustanawiania nowych standardów w naszej branży” – powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor generalny Stena Line.

Położenie stępki to jeden z kamieni milowych w budowie statku i formalne rozpoczęcie jego budowy. Położenie stępki pod drugi ze statków NewMax planowane jest na jesień tego roku, a jego nazwa nie została jeszcze ujawniona. Statki hybrydowe NewMax rozpoczną operacje na Morzu Irlandzkim w 2025 roku.