Stena Line wprowadzi dwa nowoczesne promy na linię Gdynia-Karlskrona

Stena Line informuje, że w 2022 roku planuje wprowadzić dwa nowoczesne promy Stena Scandica i Stena Baltica o długości 222 metrów na linię Gdynia-Karlskrona. Dla klientów frachtowych Stena Line oznacza to wzrost przepustowości o 30 proc.
Stena Line obsługuje linię promową między Gdynią a Karlskroną w Szwecji od ponad 26 lat. W tym czasie statki z charakterystycznym czerwonym kominem przewiozły ponad 10 milionów pasażerów i blisko 2 miliony ciężarówek.
Połączenie ma status Autostrady Morskiej i jest dziś ważną częścią europejskiej sieci logistycznej a także ma znaczenie dla turystyki w Polsce i Szwecji.
W ciągu ostatnich dziesięciu lat wzrosty przewozów na tej linii sięgnęły 60 proc.. Trasa jest dziś jednym z najważniejszych połączeń promowych w sieci Stena Line z prawie 2000 rejsów między Gdynią a Karlskroną rocznie.
Inwestycje w portach
Rozwinięcie zdolności przewozowych połączenia wiąże się również z inwestycjami w infrastrukturę dwóch portów w Gdyni i w Karlskronie. W Porcie Gdynia właśnie zakończono budowę nowego terminala promowego, który dysponuje nabrzeżem o długości 240 m, dzięki czemu wprowadzenie nowych większych statków stało się możliwe. Stena Line planuje pierwsze wypłynięcie z nowego terminala już 1 stycznia 2022.
Bliskość infrastruktury intermodalnej i dostępność torów w sąsiedztwie nowego terminala w Gdyni pozwoli też w przyszłości na rozwinięcie oferty intermodalnej w relacji pociąg-prom. Taką infrastrukturę już w tej chwili ma port w Karlskronie, gdzie w najbliższych miesiącach przewidziano inwestycje pod przyszły rozwój, min. modernizację rampy załadunkowej.
Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska, powiedział: „Obecna pojemność frachtowa naszej linii jest niewystarczająca w stosunku do popytu, więc cieszymy się, że dzięki zbliżającej się wymianie tonażu będziemy oferować nawet o 30% więcej powierzchni ładunkowej. Nowy terminal umożliwia też wdrożenie nowoczesnych pomysłów Stena Line usprawniających operacje portowe, jak na przykład bramy inteligentne Smart Gate, czy idee „zielonego portu”, a wśród nich zasilanie z lądu podczas postoju statków. Nie zapominajmy także, że nowy terminal jest bliżej centrum miasta. Mamy nadzieję, że to też zwiększy zainteresowanie przyszłych pasażerów, po obu stronach morza.”
Ciągły wzrost
Stena Line wierzy w ciągły wzrost popytu na transport morski, zarówno towarów, jak i pasażerów. Teraz armator zapowiada kolejny krok w rozszerzaniu swojej działalności na Bałtyku i w 2022 roku planuje wprowadzić promy Stena Scandica i Stena Baltica o długości 222 metrów na linię Gdynia-Karlskrona. Każdy z promów może pomieścić 970 pasażerów i dysponuje 2875 metrami ładunkowymi przeznaczonymi na ciężarówki i samochody osobowe, co oznacza wzrost pojemności przewozowej na linii o aż 30 proc. i nowe wrażenia z podróży dla pasażerów.
Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line, skomentował: „Rozwijamy się razem z naszymi klientami i partnerami zarówno w Karlskronie, jak i Gdyni. Wzrasta popyt na przewozy towarów i pasażerów, w perspektywie końca pandemii. Nowe promy, które teraz wprowadzamy, są ważną częścią ciągłej modernizacji naszej floty i rozwoju w kierunku bardziej zrównoważonego transportu morskiego.”
Duże i nowoczesne promy
Stena Line planuje wprowadzić dwa nowe promy Stena Scandica i Stena Baltica na trasę Gdynia- Karlskrona latem i późną jesienią 2022 roku. Podczas przebudowy w zeszłym roku oba promy zostały przedłużone o 36-metrową sekcję środkową, dzięki czemu zyskały 30 procent dodatkowej ładowności i łącznie 88 nowych kabin na pokładzie. Statki zostały również zmodyfikowane pod kątem wydajnego załadunku i rozładunku, dzięki czemu można skrócić czas ich postojów w porcie. Wnętrze zostało wykończone zgodnie z nowoczesnym, jasnym, skandynawskim wzornictwem typowym dla Stena Line, który ma zapewnić pasażerom nową jakość podróży.
Strategia zrównoważonego rozwoju Stena Line jest wyraźnie zaznaczona – oba promy są wyposażone w technologie mające na celu zwiększenie wydajności paliwowej oraz w nowe systemy oczyszczania wody balastowej. Większy tonaż oznacza również niższe emisje w przeliczeniu na transportowaną jednostkę.
Stena Line – sztuczna inteligencja ograniczy emisję CO2 z promu
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2025
Costa Cruises stawia na partnerów. Polskie biura podróży wśród nagrodzonych
Costa Cruises zorganizowała dwa wydarzenia skierowane do partnerów i przedstawicieli…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2025
KLM rozszerza europejską siatkę połączeń. Nowe trasy do Jersey, Santiago de Compostela i Oviedo
KLM zapowiedział uruchomienie trzech nowych połączeń w sezonie letnim 2026. W ofercie…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2025
GTS Poland uruchamia nowe zimowe połączenie z Warszawy do Monastyru
GTS Poland poszerza ofertę czarterów do Tunezji i od 25 grudnia 2025 roku uruchamia nowe…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2025
Polskie Linie Lotnicze LOT połączą Warszawę z Bangkokiem
Polskie Linie Lotnicze LOT poszerzają swoją siatkę połączeń dalekodystansowych o nową…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2025
PLL LOT ogłaszają nabór do 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Dyplomową
PLL LOT zapraszają studentów do udziału w 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Wystartował program Future Professionals dla młodych talentów branży MICE
Wystartował program mentoringowy Future Professionals dla młodych talentów branży MICE. W…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Rankomat: Większość Polaków przywita Nowy Rok w domowym gronie
Większość Polaków planuje powitać Nowy Rok w domowym zaciszu – wynika z badania…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Travelist: Wysokie zainteresowanie feriami 2026. Ceny nieznacznie wzrosły
Rynek wyjazdów na ferie zimowe 2026 pozostaje stabilny – wynika z analizy Travelist.pl.…
0 Komentarzy4 Minuty










