Sun & Snow: rośnie konkurencja na rynku wynajmu apartamentów
Wraz ze wzrostem liczby apartamentów wypoczynkowych w polskich kurortach konkurencja będzie się zwiększała, zarówno między właścicielami tych lokali, jak i firmami zarządzającymi. Jak przewiduje Sun & Snow oprócz jakości obsługi i wyposażenia samego apartamentu, ważną rolę będą odgrywały nowe technologie, skuteczność systemów rezerwacyjnych czy też oferta usług dodatkowych.
Sun & Snow w 2023 roku firma ugościła ponad 67 tys. turystów. Oprócz własnego systemu rezerwacyjnego firma współpracuje także z ponad 60 zewnętrznymi kanałami dystrybucji.
„Przez ostatnie 15 lat obserwowaliśmy, jak zmienia się rynek, ale także byliśmy częścią tych zmian dzięki fantastycznemu zespołowi ludzi pracujących z pasją. Obecnie w popularnych kurortach nasycenie apartamentami wypoczynkowymi jest już bardzo duże i będzie nadal rosło. Jest to spore wyzwanie, ale jednocześnie szansa, aby podejmować nowe, innowacyjne projekty. Spośród wielu czynników, które wpłynęły na rozwój spółki, zasadniczą rolę odgrywają nowe technologie, które dają ogromne możliwości dla rozwoju biznesu. Śledzimy na bieżąco trendy, analizujemy najlepsze rozwiązania i sukcesywnie je wdrażamy. Oczywiście cały czas zwracamy dużą uwagę na dostosowanie się do oczekiwań turystów, np. poprzez tworzenie dodatkowych segmentów w ofercie. Myślę, że połączenie innowacyjności z równoczesnym uwzględnieniem potrzeb klientów może znacznie przyczynić się do jeszcze większej rozpoznawalności i rozwoju marki Sun & Snow” – mówi Marcin Dumania, prezes zarządu Sun & Snow.
„Liczba miejsc noclegowych (na przykład w Szklarskiej Porębie) w ostatnich latach podwoiła się, a nawet potroiła. Wciąż oczywiście w cenie są apartamenty gwarantujące piękne widoki, ale także np. takie, które są położone blisko restauracji i posiadają dodatkową infrastrukturę, taką jak siłownie czy baseny. To dziś niemal konieczność na coraz bardziej konkurencyjnym rynku” – dodaje Witold Góralski, od kilkunastu lat współpracujący z Sun & Snow jako właściciel apartamentu.
Jak podkreślają przedstawiciele Sun & Snow od samego początku działalności – kluczowe było zapewnienie apartamentom optymalnego obłożenia – zwłaszcza w trakcie wysokiego sezonu.
„Codziennie dbamy o to, by poszczególne apartamenty były jak najlepiej widoczne dla potencjalnych gości. Dużo uwagi poświęcamy działaniom z zakresu e-commerce, SEO i UX. Naszym priorytetem jest przede wszystkim dostosowanie strony internetowej do stale rosnących oczekiwań klientów, tak, aby była jak najbardziej przyjazna i funkcjonalna. Powstał również program lojalnościowy, który cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród naszych użytkowników. Wraz z początkiem nowego roku rozpoczęliśmy kolejny projekt, który poszerzy nasze możliwości, a jednocześnie wyjdzie naprzeciw oczekiwaniom klientów” – mówi Regina Chrząszcz, e-commerce manager w Sun & Snow, która z firmą związana jest od ponad 11 lat.
Sun & Snow w 2023 roku pozyskało ponad 400 nowych apartamentów do swojej oferty, co w dużej mierze jest zasługą biur lokalnych operatora. Właścicieli apartamentów w codziennych wyzwaniach wspierają specjalne rozwiązania on-line, ale także dedykowani opiekunowie dostępni centralnie i lokalnie.
„Dbamy o bliską współpracę z właścicielami apartamentów, dzieląc się naszą wiedzą dotyczącą rynku turystycznego. W ramach panelu właściciela otrzymują oni od Sun & Snow szereg narzędzi dających możliwość wspólnego decydowania o zmianach dotyczących promocji poszczególnych lokali i rozwoju naszego „wspólnego” biznesu. Istotnym wsparciem okazali się również dedykowani opiekunowie, pozostający w stałym kontakcie z właścicielami. Trzeba pamiętać, że właściciele apartamentów zwykle nie mieszkają na stałe tam, gdzie posiadają nieruchomość, dlatego to biuro lokalne jest dla nich oparciem we wszystkich codziennych kwestiach związanych z wynajmem” – podsumowuje Michał Mydlarz, dyrektor regionalny Polska Południowo-Zachodnia, który z Sun & Snow związany jest od 10 lat.
POWIĄZANE WPISY
23 stycznia 2025
Zimowe wyjazdy Polaków: siedem na 10 osób preferuje płatności bezgotówkowe
Nowe badanie Visa pokazuje, że prawie połowa Polaków planuje spędzić zimą urlop w górach.…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
OLX: Zakopane liderem wśród ulubionych kierunków Polaków
Podczas ferii zimowych 2025 większość Polaków wybierze wypoczynek w górach. Tak wynika z…
0 Komentarzy3 Minuty
17 stycznia 2025
Chorwacja: Polacy na czwartym miejscu wśród turystów w 2024 roku
Według danych systemu eVisitor od 1 stycznia do 31 grudnia 2024 roku, do Chorwacji…
0 Komentarzy5 Minuty
16 stycznia 2025
Innowacyjna współpraca Coigdzie i Jakdojade. Nowe partnerstwo ułatwi planowanie czasu
Platforma Coigdzie.pl nawiązała strategiczną współpracę z Jakdojade. Dzięki temu…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Anastazja Szerkus nową prezeską Site Poland
Tradycyjne noworoczne spotkanie członków stowarzyszenia, które odbyło się w hotelu Grand…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
20 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka zainwestuje ponad 50 mln zł w infrastrukturę i technologie
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka pozyskał ponad 31 mln zł dofinansowania z funduszy…
0 Komentarzy2 Minuty
20 grudnia 2024
PPL i POT będą wspólnie promować polską kulturę i turystykę
PPLS.A. i POT podpisały porozumienie o wspólnej promocji Polski na arenie…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Grupa eSky prezentuje aplikację eSky 3.0. Personalizowane oferty i elastyczne wyszukiwanie w jednym miejscu
Grupa eSky zaprezentowała zaktualizowaną wersję swojej aplikacji mobilnej eSky 3.0…
0 Komentarzy1 Minuty