Świat MICE w Warszawie

MM

Pierwsza w tym roku edycja Meet the Bidder przyciągnęła wystawców z czterech kontynentów. Zainteresowanie Polską jako kierunkiem dla branży incentive stale rośnie.

Ponad 100 przedstawicieli polskich agencji incentive odbywało spotkania biznesowe przy trzydziestu ośmiu stolikach. 13 marca w warszawskim hotelu Sound Garden odbyła się 21. już edycja „Meet the Bidder”, czyli workshopu dla branży spotkań. Marcowa edycja organizowana jest przeważnie niedługo po targach ITB, tak aby wystawcy z najdalszych zakątków świata mogli połączyć przyjazd do Niemiec z wizytą w Polsce.

Przygotowani wystawcy

 W tym roku organizatorom wydarzenia, czyli firmie Travel Bidder, udało się zaprosić wystawców m.in. z: Afryki, Ameryki Południowej i Azji, ale także z tych bliższych: Słowacji, Czech, Węgier.  Zwiększyła się też liczba stałych partnerów Travel Biddera, który jest oficjalnym reprezentantem kilku zagranicznych firm DMC (Destination Management Companies) w Polsce. Wśród partnerów znajdują się: Asian Trails, Travco,, Acercar Viajes, ECT events & meetings z Dominikany oraz Special Interest Travel z Malty.

Głównym partnerem wydarzenia jest SITE Poland, którego udział polega przede wszystkim na przygotowaniu zagranicznych wystawców do rozmów z polskimi agencjami. Podczas prezentacji poprzedzającej workshop eksperci z SITE Poland wyjaśniają, na czym polega specyfika polskiego rynku i czego oczekuje polski klient korzystający z usług typu MICE.

Kreatywne podejście do klienta

„Zainteresowanie polskim rynkiem branży spotkań jest coraz większe. Mamy kreatywnych organizatorów, którzy trzymają wysoki poziom usług. Ulubionym kierunkiem polskich klientów pozostaje Hiszpania, ze względu na gwarancję pogody i szeroką ofertę. Klienci ciągle szukają nowych doświadczeń, przeżyć. Popularnością cieszą się wydarzenia związane z kulinariami, gotowaniem, wydarzenia kreatywne, niecodzienne. Klienci chcą mieć kontakt z lokalną społecznością, doświadczyć czegoś głębszego, nietypowego.” – komentuje Katarzyna Kałuża-Nawrot, business development director w Travel Bidderze.

„Każdy rynek ma swoją specyfikę, staramy się przekazać naszym partnerom wiedzę o polskim kliencie. Dla nas np. lunch w ogrodzie pomarańczowym będzie ciekawym, fajnym przeżyciem, dla Greków i Hiszpanów to codzienność i coś zwyczajnego. Dlatego tak ważne są spotkania i prezentacje, które pozwalają zdobyć wiedzę o kliencie” – dodaje.

Jak szacuje Travel Bidder, obecnie na polskim rynku działa ok. 110 agenci incentive i ponad 150 agencji robiących wyjazdy szyte na miarę.