Świętokrzyskie planuje kampanię postpandemiczną

Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego chce przeprowadzić wielką kampanię promocyjną w telewizji, radio, internecie, prasie, na bilbordach.
W ramach planowanych działań, zostaną zamieszczone różne formy reklamy w internecie, wyemitowane spoty telewizyjne, wyprodukowane i wyemitowane felietony w najbardziej oglądanych telewizjach śniadaniowych, wyprodukowane i wyemitowane spoty w ogólnopolskich stacjach radiowych. ROT chce także wybrać ambasadora marki, przygotować nowe wydawnictwa, a przy najbardziej ruchliwych polskich drogach znów postawić wielkie billboardy promocyjne. Kampania będzie pełna innowacyjnych i zaskakujących pomysłów.
ROT planuje na przykład nagrać piosenkę, już nazwaną hymnem turystycznym województwa, która w sposób zabawny ma zachęcać do jego odwiedzin. Organizacja liczy, że piosenka stanie się internetowym hitem i zostanie nagrana przez artystów pochodzących z naszego regionu.
Marcin Piętak, prezes Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa świętokrzyskiego, powiedział: „Jesteśmy zdeterminowani przeprowadzić taką kampanię promocyjną. Chcemy aplikować o 3 miliony z Regionalnego Programu Operacyjnego, żeby dzięki tym pieniądzom, przekierować strumień turystów do naszego regionu. To dla nas historyczna szansa. Wiele osób nie zdecyduje się na wyjazd zagranicę. Będzie on utrudniony i być może bardzo drogi, biorąc pod uwagę choćby rygory wprowadzone przez linie lotnicze. Czas masowej turystyki, skupionej wokół krajów basenu Morza Śródziemnego przynajmniej w tym sezonie raczej się skończył. Już widać nowe trendy w turystyce. To chęć kontaktu z naturą, z dala od wielkich zurbanizowanych przestrzeni z dala od molochów turystycznych. Rozkwit przeżyje turystyka aktywna, atrakcje trochę mnie znane, odkrywane na nowo. I to jest dla naszego regionu prawdziwa szansa.
Jesteśmy na te wszystkie wyzwania przygotowani. Co więcej, bez specjalnego przystosowywania, spełniamy niemal wszystkie kryteria nowych trendów. Trzeba tylko poinformować potencjalnego turystę, że czekamy i zapraszamy – dodaje prezes Piętak, który podkreśla, że świętokrzyska ROT jako pierwsza przygotowała projekt profesjonalnej kampanii promocyjnej o wartości 3 milionów złotych, skierowanej do turystów z Polski. Ma ona poinformować potencjalnych turystów o tym, iż wypoczynek w województwie świętokrzyskim jest bezpieczny i mimo gasnącej dopiero pandemii już możliwy. Nastąpi również poszerzenie oferty turystycznej.
Oczywiście nie zapominamy o higienie i bezpieczeństwie. Dlatego w ramach kampanii, o ile uda się na nią pozyskać pieniądze unijne, zostaną przygotowane także pakiety ANTY – COVID, składające się z obrandowanych maseczek oraz również obrandowanych stojaków na płyny dezynfekcyjne, które przekażemy członkom ROT.
W planowanej kampanii promocyjnej istotną rolę będzie odgrywać stolica regionu, czyli Kielce, które już rozpoczęły akcję „Weekend pozytywnych emocji”, jaką zaplanowano dniach 11- 14 czerwca. Miasto dołączyło także do akcji #citywillwait.
Piętak dodał: „Liczymy, że to dobry prognostyk do dalszych wspólnych działań z miastem Kielce, które jest jednym z najbardziej znaczących członków naszej organizacji. Oczywiście w ramach kampanii promocyjnej będziemy także promować stolicę regionu, bo jest ona swego rodzaju bramą do innych atrakcji. Kielce z powodzeniem realizują politykę miejsca przyjaznego do uprawiania aktywnej turystyki, mają doskonała bazę noclegową, będą więc stanowić jeden z filarów naszych działań.”
Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego na razie walczy o pieniądze. Do realizacji unijnego projektu będzie potrzebna także wkład własny. Według ROT, tu przyda się finansowa pomoc w postaci zwiększonej składki z Urzędu Marszałkowskiego oraz Urzędu Miasta, dla którego ROT WŚ prowadzi także Regionalne Centrum Informacji Turystycznej przy placu Artystów.
Przedstawiciele ROT WŚ przez wiele ostatnich tygodni konsultowali swoje plany promocji z samorządami oraz przedsiębiorcami działającymi w branży turystycznej. Wszyscy zgodzili się na taką kampanię i teraz już od komisji oceniającej oraz chęci zwiększenia składki dla ROT przez marszałka województwa oraz prezydenta Kielc będzie zależeć powodzenie całego przedsięwzięcia.
POWIĄZANE WPISY
19 grudnia 2025
2. edycja Dolnośląskiego Forum Turystyki Zrównoważonej: dziedzictwo i tożsamość regionu w centrum uwagi
Blisko 100 uczestników spotkało się 15 grudnia w Świeradowie Zdroju podczas 2. edycji…
0 Komentarzy5 Minuty
19 grudnia 2025
Stworzono cyfrowe archiwum polskiej turystyki. Instytut Turystyki udostępnia 80 tys. zdigitalizowanych materiałów
Stowarzyszenie na Rzecz Badania, Rozwoju i Promocji Turystyki wraz z Instytutem Turystyki…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2025
Voucher na prywatne lekcje tańca z gwiazdami TVN na licytacji charytatywnej Gali Waszej Turystyki 2026
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku,…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2025
CzechTourism Polska: Polacy coraz chętniej odwiedzają Czechy. Liczba pobytów wzrosła o 14,9 proc.
Rok 2025 przynosi zwiększoną aktywność polskich turystów w Czechach. Po trzech kwartałach…
0 Komentarzy2 Minuty
19 grudnia 2025
Mazury Zachodnie zimą – spokojna alternatywa dla zatłoczonych górskich kurortów
Mazury Zachodnie kojarzone są przede wszystkim z letnim wypoczynkiem nad jeziorami. Zimą…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2025
Costa Cruises stawia na partnerów. Polskie biura podróży wśród nagrodzonych
Costa Cruises zorganizowała dwa wydarzenia skierowane do partnerów i przedstawicieli…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2025
Turystyka bliska naturze. Lubuskie pasieki otwierają się na turystów
Turystyka ewoluuje w kierunku doświadczeń bliższych naturze i lokalnym tradycjom. Jednym…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2025
GTS Poland uruchamia nowe zimowe połączenie z Warszawy do Monastyru
GTS Poland poszerza ofertę czarterów do Tunezji i od 25 grudnia 2025 roku uruchamia nowe…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2025
Egzotyczny obraz Zosi Markowskiej na licytacji charytatywnej Gali Waszej Turystyki 2026
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku,…
0 Komentarzy1 Minuty










