Szansę w biznesowych relacjach Polska -Tajlandia da bezpośredni LOT do Bangkoku

Tajlandia to już nie tylko turystyka. Czy jednak boom w gospodarczych relacjach z tym krajem pomoże w uruchomieniu nowego rejsu? Są na to realne szanse.

Do tej pory Tajlandia kojarzyła się Polakom właściwie tylko i wyłącznie z turystyką. Taki obraz powoli zaczyna się zmieniać, dzięki międzynarodowym umowom i otwarciu na inwestorów wkrótce zobaczymy więcej polskich firm zainteresowanych inwestycjami w tym pięknym kraju. To z pewnością przełoży się na wzrost turystyki. W tym nowych jej gałęzi związanych m.in. z workation(vide long stayowe oferty pracy zdalnej).

Strefy wolnego handlu i strategia UE dla Indopacyfiku pomogą biznesowi

Warto odnotować szereg pozytywnych zmian ,które mają miejsce w regionie Azji Południowo Wschodniej. Rada Unii Europejskiej upubliczniła niedawno, bo w kwietniu konkluzje ,co do współpracy na Indopacyfiku. Umowę o wolnym handlu podpisało zaś jeszcze w listopadzie 2020 15 państw regionu. Szczegółowej strategii odnośnie konkretnych działań Unii Europejskiej należy spodziewać się jeszcze jesienią 2021 roku. W odpowiedzi na to pozytywne otwarcie regionu także polski biznes szuka (skutecznie) bliższych relacji z Azją Południowo Wschodnią, w tym właśnie głównie z Tajlandią czy Wietnamem.

Webinar Thailand – Poland new gateway for trade opportunities – już w piątek 14 maja.

Izba gospodarcza Polska Azja przy współpracy z Ambasadą Tajlandii, a także PAIH chce wykorzystać ten pozytywny trend, by opowiedzieć polskiemu biznesowi o możliwościach rozwoju obopólnie korzystnych relacji handlowo-inwestycyjnych.

Podczas webinaru będziemy mogli posłuchać m.in. o tym, jak Tajlandia chce wspierać zagranicznych inwestorów. A także o potencjale kraju w zakresie obszarów IT, e -commerce ,w tym tak popularnego w Polsce e-grocery, a także istotnych postępów odnotowanych w  zielonych technologiach.

Nie zabraknie też konkretnych przykładów polskich firm, które odniosły  sukcesy na tajskim rynku. Naturalnie mimo, że Tajlandia pragnie nieco odczarować się, jako tylko i wyłącznie kraj kojarzony z turystyką, to turystycznych akcentów podczas webinaru nie może zabraknąć.

Polskie firmy, kilka wielkich sukcesów otworzy drzwi naśladowcom?

Możemy wymienić co najmniej kilka firm ,które odniosły sukces na tajskim rynku, i które z pewnością zwiążą się z nim i regionem na dużo dłużej. Krakowski Mercator producent rękawiczek medycznych/przemysłowych, jest jednym z największych beneficjantów coronavirusowego kryzysu. Potężne zyski wygenerowane przez firmę już są reinwestowane w Tajlandii, w najbliższych tygodniach należy spodziewać się szczegółów nowej strategii, która będzie zawierała wejście w nowe synergiczne z obecnymi obszary działalności.

Nie mniej pouczający jest sukces polskiego fintechu, Verestro, który poinformował właśnie o pierwszym sukcesie na tajskim rynku. Kolejne wdrożenia na dynamicznie rosnącym tajskim rynku e-commerce wydają się kwestią czasu. Firma jest w przededniu skokowego wzrostu biznesu w Azji Południowo Wschodniej. Wzrost ten będzie realizowany właśnie  w oparciu o biura w Tajlandii i Singapurze.

Podczas webinaru będzie można też na żywo posłuchać o doświadczeniach innej firmy, która osiągnęła sukces na tamtejszym rynku czyli De Care. Opowie o nich współwłaściciel firmy Maciej Szała.

Nowe szanse dla turystyki m.in. workation, ale to biznes może dać impuls dla bezpośredniego rejsu

Tajlandia stara się wracać na światowy rynek turystyczny. Dość niedawno odbył się m.in. pierwszy workshop dla polskich biur podróży organizowany po dość długiej przerwie. Powrót z pewnością nie będzie łatwy, tym bardziej, że inne destynacje, jak Dubaj, Meksyk czy Malediwy zyskały znacząco w ostatnim czasie. Tajlandia z pewnością ma jednak swoje atuty i jeżeli uda się zadziałać agresywnie, choćby tak jak zrobiła to m.in. Malta, to z pewnością jest szansa na sukces.

Powrotowi polskich turystów może też sprzyjać rosnąca moda na workation tj prace zdalną z odległych egzotycznych miejsc. Szczególnie w polskim okresie zimowym. Widać znaczne zainteresowanie tego typu ofertami, rosnący rynek zatrudnianych na elastycznych umowach Gigerów z pewnością będzie sprzyjał adopcji tego produktu. Tajlandia ma tu istotne pole do popisu.

Rozwój biznesowych relacji między dwoma krajami niezwykle cieszy także w kontekście szans na bezpośrednie połączenie lotnicze. Tajlandia od zawsze cierpiała na stereotypie tylko i wyłącznie taniej turystycznej destynacji. Rozwój biznesowych relacji, a także wzrost obrotów handlowych i wolumenów cargo powinien w sposób istotny przekonać LOT do podjęcia próby uruchomienia choćby sezonowego (na początek) rejsowego połączenia Warszawy z Bangkokiem.

Chętnych do zapoznania się z możliwościami biznesowymi w Tajlandii zapraszamy na webinar już w najbliższy piątek 14 maja.