Szpikowski: możliwe powiązanie Lotniska Chopina z portem w Modlinie
Na swojej pierwszej konferencji prasowej nowy naczelny dyrektor PPL, dyrektor Lotniska Chopina Mariusz Szpikowski, mówił o rozwoju Lotniska Chopina, koncepcji duoportu, bezpieczeństwie.
Szpikowski powiedział m.in. „Możliwe, że trzeba rozważyć koncepcję duoportu, czyli powiązania Lotniska Chopina w Warszawie z portem w Modlinie. Duoport taki powinien być osadzony w sieci dróg i kolei. Mamy konkurencję, dążeniem państwa powinno być to żebyśmy zostali na głównych szlakach komunikacyjnych Europy, świata. Co należy zrobić żeby pozostać na tych głównych szlakach? Musimy mieć właściwy produkt lotniskowy.
Długofalowe działania trzeba rozpocząć już teraz. Być może należy rozważyć to, jakie jest docelowe miejsce Lotniska Chopina w kontekście wszystkich portów w Polsce, jak powinna wyglądać koncepcja np. w powiązaniu z lotniskiem w Modlinie, tak by te dwa lotniska się uzupełniały, tworzyły jeden produkt jako duoport. Może w interesie zarówno Modlina i Lotniska Chopina, ale nie kosztem Chopina czy Modlina, można stworzyć taki model funkcjonowania portu. Połączenie obu portów lotniczych powinno odbyć się w sposób ewolucyjny, a nie rewolucyjny.”
Na konferencji poruszono również temat ochrony Lotniska Chopina. Umowa z firmą Konsalnet obowiązuje do czerwca tego roku i do tego czasu powstanie nowej formacji, która zajmie się ochroną stołecznego portu. Według nowego dyrektora portu należy rozważyć, czy podlegałaby ona bezpośrednio PPL, czy byłaby kontrolowana przez PPL jako firma-córka.
Stworzenie takiej formacji jest szczególnie potrzebne ze względu na to, co się działo na zachodzie i jest związane z zagrożeniem terrorystycznym.
Szpikowski dodał: „Uważam, że tylko firmy, nad którymi mamy sami kontrolę co do jakości, co do procesów szkolenia, co do procedur, zapewnią nam tak naprawdę 100-proc. jakość ochrony”
POWIĄZANE WPISY
17 stycznia 2025
Wizz Air: 71 proc. pasażerów wierzy w potencjał SAF
Wizz Air, Airbus, a także Moeve i lotnisko Charleroi poinformowały o pomyślnym…
0 Komentarzy6 Minuty
16 stycznia 2025
Ryanair uruchamia loty z Lublina do Barcelony
Ryanair poinformował o letnim rozkładzie lotów na sezon 2025, obejmującym pięć kierunków,…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2025
Innowacyjna współpraca Coigdzie i Jakdojade. Nowe partnerstwo ułatwi planowanie czasu
Platforma Coigdzie.pl nawiązała strategiczną współpracę z Jakdojade. Dzięki temu…
0 Komentarzy3 Minuty
16 stycznia 2025
Finnlines podsumowuje dziewięć miesięcy działalności na trasie Świnoujście – Malmö
14 stycznia 2025 na pokładzie statku M/S Finnfellow Finnlines przy Euroterminalu w…
0 Komentarzy3 Minuty
16 stycznia 2025
PLL LOT połączą Kraków z Paryżem. Nowe połączenie od 31 marca
Polskie Linie Lotnicze LOT ogłosiły uruchomienie bezpośrednich rejsów z Krakowa do…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2025
Wizz Air wznawia loty do Tel Awiwu
Od 16 stycznia pasażerowie z Katowic, Krakowa i Warszawy mogą ponownie korzystać z lotów…
0 Komentarzy1 Minuta
16 stycznia 2025
Emirates zwiększają liczbę lotów na Madagaskar. Sześć połączeń tygodniowo od kwietnia
Po inauguracji lotów Emirates na Madagaskar we wrześniu 2024 roku, przewoźnik wprowadza…
0 Komentarzy2 Minuty
15 stycznia 2025
Ryanair uruchamia 48-godzinną promocję. Podróże od 79 zł w styczniu, lutym i marcu
Ryanair uruchomiła dziś (środa, 15 stycznia) 48-godzinną wyprzedaż błyskawiczną z…
0 Komentarzy1 Minuty
14 stycznia 2025
Ryanair ogłasza letni rozkład lotów z Bydgoszczy. Sześć tras i nowy kierunek
Ryanair poinformował o swoim rozkładzie lotów na lato 2025 r. z Bydgoszczy, obejmujący…
0 Komentarzy4 Minuty
brzmi nieźle. Ja bym jeszcze ponownie krytycznie przeanalizował koncepcję rozbudowy terminalu cargo niemal w sercu Warszawy. Przy ograniczeniach związanych z czasem lotów, to krótkowzroczne i bez sensu! Dyr. Kaczmarzyk wyjałowił PPL z fachowców a tzw. myślenie strategiczne uzależnił od firm zewnętrznych, bardzo kosztownych i nie zawsze kompetentnych.
Zbyt dużo tam politykierów z PO…