Talony turystyczne coraz modniejszym prezentem
Według statystyk Travelplanet.pl, już do końca listopada jego klienci – głównie firmy – kupili o blisko 8 proc. talonów turystycznych więcej niż w całym 2014 roku. Gdyby porównać sprzedaż do końca listopada 2014 i końca listopada 2015 roku, ten wzrost wynosi ponad 15 proc. Bony kupują osoby prywatne, by sprawić radość swym najbliższym, ale przede wszystkim kupują je firmy, najczęściej w okolicach Bożego Narodzenia, Wielkanocy, ale także przed szczytem letniego sezonu turystycznego. To miły prezent, który buduje w ten sposób pozytywny wizerunek firmy, jest elementem tzw. społecznej odpowiedzialności biznesu. Bon, wykorzystywany na krajowy lub zagraniczny wyjazd to prezent z górnej półki potrzeb, jakie zdradzają Polacy w różnego rodzaju badaniach, według których oszczędzanie na zagraniczny wyjazd jest jednym z ważniejszych celów po gromadzeniu pieniędzy na mieszkanie czy edukację dzieci.
Obecnie firmy inwestuja przeciętnie jest to 770 zł w wypoczynek pracowników. W 2014 roku było to niecałe 600 zł. Ten 30-procentowy wzrost jest dziesięciokrotnie większy od średniego wzrostu wydatków turystów na zagraniczny wypoczynek z biurami podróży. W lecie 2015 były one wyższe o 3 proc. w porównaniu z wydatkami na letnie wakacje w 2014.
Beneficjenci bonów podarunkowych na podróże wydają je przede wszystkim na wypoczynek w Grecji (26 proc.) Hiszpanii (16 proc.), Turcji (11 proc.) Egipcie (8 proc.) i Polsce (5 proc.).
Radosław Damasiewicz dyrektor marketingu i e-commerceTravelplanet.pl powiedział: „Bony na podróż to de facto zakup prezentu często znacznie odłożonego w czasie. Dla firm bardzo ważna jest gwarancja 100 proc. możliwości realizacji wycieczki przez pracownika bez jakichkolwiek perturbacji, kładących się cieniem na samym darczyńcy. Wprowadzona w tym roku przez Travelplanet.pl bezpłatne ubezpieczenie od upadłości organizatora wyjazdu eliminuje to niebezpieczeństwo bo prezent można go zrealizować spokojnie zawczasu a nie na ostatnią chwilę by nie drżeć że przepadnie razem z wakacjami zakończonymi na lotnisku wylotowym.”
POWIĄZANE WPISY
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty
27 listopada 2024
Grzegorz Bosowski sprzedał udziały we Fly.pl inwestorowi spoza branży, pozostaje prezesem
Po 18 latach istnienia internetowe biuro podróży Fly.pl zostało sprzedane prywatnemu…
0 Komentarzy3 Minuty