Taras widokowy najwyższego budynku świata coraz popularniejszy

archiwum Burj Khalifa

Najwyżej położony na świecie taras widokowy, na wieżowcu Burj Khalifa, był w ubiegłym roku jedną z najpopularniejszych atrakcji turystycznych w Dubaju odwiedziło go 1,87 mln osób.

To wzrost o 13 proc. w stosunku do roku 2012,kiedy turystów na 124 poziomie ikony Dubaju odnotowano 1,66 mln.
Ponad 50 proc. z nich stanowili turyści zagraniczni. Wśród nich najwięcej było Niemców (23 proc.), potem turystów z Wielkiej Brytanii (15 proc.), Rosji i Indii (po 11 proc.), Stanów Zjednoczonych (10 proc.) Arabii Saudyjskiej (7 proc.), Australii, Włoch i Chin (po 5 proc.) i Francji i Holandii (po 4 proc.).

Ahmad Al Falasi, dyrektor wykonawczy firmy zarządzającej nieruchomościami Emaar Properties PJSC, powiedział: „Szczyt Burj Khalifa jest kluczowym uczestnikiem sektora turystycznego. Jest nie tylko atrakcyjny dla gości z zagranicy, ale i dla mieszkańców Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Widok, który się rozpościera z tarasu, każe większości z nich marzyć, by tu powrócić.”