Targi TT Warsaw z ofertą dla branży
Podczas tegorocznej edycji TT Warsaw Pałac Kultury i Nauki przedstawiciele branży turystycznej, oprócz spotkań na stoiskach, będą mieli okazję wziąć udział w licznych wydarzeniach dedykowanych profesjonalistom – konferencjach, seminariach, prezentacjach, panelach dyskusyjnych i spotkaniach B2B.
Prawo bardziej zrozumiałe
Na pytanie „Czy potrzebne są zmiany w dyrektywie turystycznej oraz ustawie o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych” odpowiedzą eksperci Europejskiej Organizacji Związków Biur Podróży Unii Europejskiej. Ta organizacja pojawia się na targach po raz pierwszy w roli partnera merytorycznego. Spotkanie ma na celu przedstawienie doświadczeń praktyków – agentów, organizatorów turystyki i MICE – i wyjaśnienie kwestii budzących najwięcej wątpliwości. Podobnej tematyce, ale widzianej z innej perspektywy, poświęcony będzie, zorganizowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, panel dyskusyjny „Reforma prawa turystycznego – pierwsze doświadczenia i dalsze kroki na przyszłość”. Branżowcy przekonają się jak wygląda problem z punktu widzenia ustawodawcy.
Wątpliwości związane z propozycją wprowadzenia w Polsce opłaty turystycznej zostaną poruszone w trakcie debaty zorganizowanej przez portal WaszaTurystyka.pl.
Uczestnicy będą dyskutować, jakie byłyby zalety jej wprowadzenia, dokąd powinny być kierowane uzyskane z niej pieniądze i jak powinny być one dzielone a także, jak opłata funkcjonuje w innych krajach europejskich. Swoje zdanie przedstawią eksperci, reprezentujący środowisko naukowe, lokalne i regionalne organizacje turystyczne, izby gospodarcze, władze samorządowe oraz Ministerstwo Finansów.
Trudny sezon turystyki wyjazdowej
Wydawać by się mogło, że sezon letni 2018 to jedno pasmo sukcesów. Fachowcy wiedzą jednak, że za tą fasadą kryją się liczne problemy i konflikty. Wiele zapewne wyjaśni organizowana przez dziennik Rzeczpospolita oraz portal turystyka.rp.pl konferencja „Lato 2018 – sezon marzeń, czy sezon porażek?
Rynek turystyki wyjazdowej w warunkach bezwzględnej konkurencji”. Eksperci Instytutu Badania Rynku Turystycznego Traveldata podsumują wyniki i przedstawią ocenę mijającego roku w turystyce wyjazdowej. Przedstawiony zostanie również bilans pierwszych miesięcy działania ustawy o imprezach turystycznych, z którego będzie wynikać kto zyskał, a kto stracił na jej wprowadzeniu. Wiele zainteresowania powinna wzbudzić analizy, czy obecne zabezpieczenia touroperatorów są wystarczające oraz jakie zmiany zachodzą na rynku czarterów. Wśród panelistów znajdą się przedstawiciele największych biur podróży, Ministerstwa Sportu i Turystyki, Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego, linii lotniczych, firm ubezpieczeniowych, agenci turystyczni oraz eksperci organizacji branżowych.
Nie tylko zagranica
Turystyka przyjazdowa i krajowa również znalazła swoje miejsce w merytorycznej części targów. Rosnące zainteresowanie agroturystyką znalazło swoje odzwierciedlenie w seminarium „Promocja oferty turystyki wiejskiej”, przygotowanym przez Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Agroturystyka będzie też jednym z wiodących tematów spotkania „Lubelskie. Smakuj życie”, na które zapraszają Urząd Marszałkowski i Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna.
Prezentacje ofertowe
Do odwiedzenia Białorusi zachęca Narodowa Organizacja Turystyczna tego kraju. Konferencja „Białoruś: potencjał turystyczny i zwolnienie z obowiązku wizowego w przypadku pobytów nieprzekraczających 30 dni” przedstawi zasoby turystyczne, dziedzictwo kulturowe oraz możliwości w zakresie turystyki medycznej, ekologicznej i biznesowej. Odwiedzający będą mogli zapoznać się z białoruską historią i kulturą, a także poznać tradycje narodowe.
Swoje atrakcje zaprezentuje również Dominikana. Biuro Turystyki Republiki Dominikańskiej zaprasza na spotkanie z Karaibami w rytmie merengue. Targi to znakomita okazja do przedstawienia nowo przygotowanej oferty.
Prima Holiday przygotowała spotkanie dla agentów, które ma na celu zapoznanie ich z katalogiem „Lato 2019”, a firma Wycieczki do Francji zapewnia „Mamy pomysł na Francję” i zaprasza przedstawicieli firm zainteresowanych obsługą grup turystycznych, grup incentive oraz wyjazdów na targi, a także spersonalizowanymi wyjazdami do Francji dla klientów VIP.
Przezmorze.pl zaprasza na konferencję szkoleniową skierowaną do tour operatorów poszukujących nowych propozycji tras dla swoich klientów. Podczas spotkania „Promem po Bałtyku – zobacz jakie to proste!” uczestnicy dowiedzą się, które trasy na Bałtyku były najpopularniejsze w 2018 roku, poznają zalety wykorzystania promów przy konstruowaniu oferty MICE, specyfikę rynku podróży promowych do Kopenhagi, Oslo i norweskich fiordów oraz możliwość podróży bez wiz do Petersburga w roku 2019. Zainteresowani sprzedażą nowych połączeń lotniczych z Polski na pewno wezmą udział w spotkaniu organizowanym przez flydubai „Nowa oferta z Polski do Dubaju… i dalej w świat”.
Spotkania B2B
Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce i MT Targi Polska proponują biznesowy matchmaking, będący wysoce wyspecjalizowaną formą networkingu B2B. W ciągu 20 minut, przedsiębiorcy oraz profesjonaliści biznesowi mogą poznać się i nawiązać, potencjalnie cenną, współpracę oraz partnerstwo biznesowe. B2B matchmaking to szybkim i łatwy sposób, by przedstawić swój biznes potencjalnym partnerom i zdobywać nowe rynki. O powodzeniu tej metody świadczy fakt, że stała się integralną częścią wielu konferencji i targów biznesowych.
Konkursy nowe i tradycyjne
Targową nowością jest konkurs „AcTTive”, dedykowany promocji turystyki aktywnej, która rozwija się niezwykle dynamicznie. Wzrost zainteresowania tą formą wypoczynku, zarówno w turystyce wyjazdowej, jak i przyjazdowej oraz krajowej, jest wyraźnie zauważalny. Konkurs „AcTTive” to szansa na wyróżnienie najciekawszych propozycji w tej dziedzinie. „Homo Turisticus” wrósł już w targową tradycję. Po raz kolejny nagrodzone zostaną najbardziej oryginalne i profesjonalne stoiska targowe.
Konkurs Fair Play Turystyki Polskiej o Kryształowy Globus przeznaczony jest dla przedsiębiorców z branży turystycznej, których działalność opiera się na zasadzie uczciwości oraz lojalności wobec klientów i kontrahentów.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Certyfikaty POT: najlepsze produkty turystyczne 2024 roku
Złoty Certyfikat POT dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego, Morskie Centrum Nauki…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Już cztery polskie regiony zostały wyróżnione przez Przewodnik Michelin
Zakończyła się selekcja lokali wyróżnionych przez znany i ceniony na świecie Przewodnik…
0 Komentarzy5 Minuty
20 grudnia 2024
Weekend w Krakowie z Tomaszem Karolakiem od Fly.pl. Oprowadzanie po Krakowie dziennym i nocnym z noclegiem w hotelu pięciogwiazdkowym będzie do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Boom na Polskę. Jak przyciągnąć turystów z Bliskiego Wschodu
W ostatnim czasie obserwujemy zwiększone zainteresowanie turystów arabskich szeroko…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Kolacja z Robertem Makłowiczem będzie do wylicytowania podczas IV Gali Waszej Turystyki
Podczas IV Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku w warszawskim…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
Video Podcast Waszej Turystyki: Mazowsze – region, który zaskakuje na każdym kroku
W trakcie XV Forum Promocji Turystycznej, Izabela Stelmańska, zastępczyni dyrektora…
0 Komentarzy1 Minuty