Tatry Mountain Resort – lato w Tatrach lepsze o 15 proc.

AG

Ośrodki w Tatrach Wysokich i w Niskich Tatrach odwiedziło tego lata o 15 proc. więcej turystów więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku.

Jak podał zarząd społki Tatry Mountain Resort (TMR), Aquapark Tatralandia utrzymał poziom frekwencji z ubiegłego lata, zaś Śląski Park Rozrywki odwiedziło o 23 proc. więcej gości niż latem 2015 roku. Hotele należące do spółki odnotowały 8,5 proc. wzrost liczby gości. Wyniki porównano w okresie od 12 czerwac do 4 września.

Michal Beňo dyrektor sprzedaży odpowiedzialny w TMR za ośrodki górskie, aquapark i Śląski Park Rozrywki, powiedział: “Pozytywne tegoroczne wyniki w naszych hotelach i aquaparku były po części wynikiem sytuacji w najbardziej turystycznych destynacjach na świecie – Słowacja na ich tle jest bezpieczna. Drugim czynnikiem była słoneczna pogoda. Zarówno początek sezonu, jak i koniec były gorące, co przyciągało turystów. Podczas chłodniejszych dni w środku sezonu, goście częściej korzystali z kolejek górskich; w dni ciepłe chronili się w Aquaparku Tatralandia. Zwiększeniu frekwencji w Śląskim Parku Rzozrywki pomogło otwarcie nowej atrakcji – Rzeki Diamentowej.”

W ośrodkach tatrzańskich dominowali turyści ze Słowacji – 68 proc., Czech – 18 proc. i Polski – 7 proc. Na słabszy wynik Polaków miał wpływ goszy kurs złotego wobec euro oraz wzmożone kontrole na granicy podczas Światowych Dni Młodzieży oraz szczytu NATO. Poza tymi okresami liczba Polaków była taka sama, jak w ubiegłym roku. Dzięki połączeniu lotniczemu Tel Avivu z Popradem wzrosła liczba gości z Izraela – w hotelach TMR odnotowano dwa razy więcej wykupionych przez nich noclegów. Klienci z Izraela stanowili 7 proc. wszystkich gości hotelowych.

Katarína Lukáčová, dyrektor marketingu i sprzedaży w hotelach TMR, powiedziała: “Wzrost obłożenia hoteli odnotowaliśmy w tym sezonie we wszystkich naszych obiekatch w Tatrach Wyskich i w Niskich Tatrach. Od 12 czerwca do 4 września 40 proc. Naszych klientów stanowili Słowacy, 29 proc. – Czesi a 11 proc. – Polacy. Najbardziej, bo aż o 37 proc., wzrosła liczba turystów czeskich. Co do obłożenia to w lipcu i sierpniu było bardzo wysokie i w niektórych hotelach wyniosło 86 a nawet 90 proc. To wynik, jaki osiągamy na ogół na Sylwestra.”