Tatry Mountain Resorts – zysk mimo koronawirusa
Słowacka spółka Tatry Mountain Resoirts (TMR) ogłosił wyniki pierwszego półrocza roku finansowego 2019/20. Obroty wyniosły 67,6 mln euro (o 1,6 proc. mniej niż rok wcześniej) a czysty zysk – 6,9 mln euro.
Zła pogoda i koronawirus
Jak podał portal WaszaSłowacja.pl, Igor Rattaj, prezes zarządu TMR, powiedział: „Zima w sezonie 2019/2020 charakteryzował się kiepskimi warunkami pogodowymi, śniegu było mniej niż w poprzednich latach. Ponadto byliśmy zmuszeni przedwcześnie zakończyć sezon zimowy w naszych kurortach i hotelach w połowie marca z powodu środków zapobiegawczych koronawirusem. Z powodu kryzysu koronowego i problemów pogodowych odnotowaliśmy mniejszą o 17 proc. frekwencję w naszych ośrodkach górskich. (nie licząc austriackich ośrodków Mölltaler Gletscher i Ankogel, które tym roku po raz pierwszy wystartowały pod znakiem firmowym TMR).”
Narty coraz bardziej popularne
Uczestnicy programu Gopass, a zwłaszcza goście ze Słowacji i Czech, wykazali zainteresowanie jazdą na nartach na lodowcu Mölltaler Gletscher. W czasie świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku gości było tak dużo, że jednego dnia musieliśmy zatrzymać sprzedaż skipassów w Jasnej. Udało nam się zwiększyć średni przychód na użytkownika o 23 proc. Pomimo skróconego sezonu i niekorzystnych czynników pogodowych skonsolidowane przychody spadły jedynie o 1,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku,
W obserwowanym sześciomiesięcznym (pierwsze półrocze obejmuje okres od 1 listopada 2019 do 30 kwietnia 2020 roku) okresie Grupa TMR (tatrzańskie kurorty górskie i jej spółki zależne) osiągnęła skonsolidowane przychody ogółem w wysokości 67,6 mln. euro, co stanowi spadek o 1,6 proc. rok do roku.
Tylko restauracje zarobiły więcej
Największy segment – Mountain Resorts – odnotował przychody o 2 proc. niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, parki rozrywki odnotowały przychody niższe o 9,8 proc., zaś przychody w najnowszym segmencie – na polach golfowych – spadły o 17,8 proc. Obiekty restauracyjne odnotowały wzrost przychodów o 2,7 proc., punkty usługowe i sklepy – spadek o 9,0 proc., segment hotelowy poprawił się o 2,7 proc., a projekty związane z nieruchomościami miały przychody niższe o 33,3 proc. Wyniki obejmują po raz pierwszy sezon zimowy austriackich kurortów Mölltaler Gletscher i Ankogel.
Mniej gości
Frekwencja w Mountain Resorts była niższa o 10,8 proc.rok do roku i wyniosła 1,7 miliona. Średni przychód na gościa w Mountain Resorts poprawił się o 23,3 proc.
Parki rozrywki w obserwowanym okresie odnotowały 3,1 proc. spadek frekwencji do liczby 213 000 osób, podczas gdy Legendia – Śląski Park Rozrywki był tylko częściowo otwarty w sezonie zimowym. W parkach rozrywki średnia sprzedaż była niższa o 0,3 proc. W obiektach restauracyjnych na stoku i w parkach rozrywki klient spędził średnio 15,3 proc. czasu więcej niż w ubiegłym roku, a usługi i sklepy sportowe odnotowały wyższe wydatki na odwiedzającego o 9,3 proc.
Zysk netto wyniósł 6,9 mln EUR, spadek o 22,3 proc.
Wyniki TMR do końca roku finansowego będą zależeć od sezonu letniego w górskich kurortach, parkach rozrywki – Aquapark Tatralandia i Legendia – Śląski Park Rozrywki, w segmencie golfowym, w hotelach TMR, w projektach nieruchomościowych oraz w usługach dodatkowych.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Na konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty
[…] Tatry Mountain Resorts – zysk mimo koronawirusa […]