TBO Holidays gigant hotelowego kontentu B2B wchodzi mocniej do regionu Europy Centralnej
Hinduski gigant hotelowy wchodzi mocniej do Polski ? Zaoferuje też otwarte narzędzie do rezerwacji podróży służbowych Paxes?
TBO Holidays potężna indyjska platforma hotelowa B2B planuje dużą ekspansje w Europie Centralnej.
TBO Holidays platforma B2B z dostępem do setek tysięcy hoteli
Hinduska firma ma ambicje włączenia się do gry o globalny lukratywny rynek rezerwacji hotelowych dla biznesu. Po udanej ekspansji w Ameryce Południowej nadchodzi czas na Europe Centralną. Być może decyzje o wejściu do naszego regionu przyspieszyły działania konkurencyjnego portalu RateHawk, który nieustannie pracując nad technologicznymi innowacjami wyrabia sobie coraz mocniejszą pozycje w Polsce i krajach ościennych. Filozofia działań obu platform wydaje się bardzo podobna.
RateHawk – the leader of hotel platforms, is preparing a lot of new products
Rate Hawk posiada jednak własne struktury handlowe, podobne działania planuje TBO. Na portalu linked in pojawiły się ogłoszenia o naborze do pracy w Europie Centralnej. Aktywna jest też regionalna reprezentantka TBO Alyona Gorlach. To wszystko świadczy o bardzo poważnym podejściu do ekspansji w Polsce.
TBO da także narzędzie do samodzielnej rezerwacji podróży służbowych
Rynek narzędzi do rezerwacji podróży służbowych znacznie rośnie, obok nowych podmiotów jak Hotailors czy Stery wciąż mocni są tradycyjnie gracze CTA czy eSky. Także na tym rynku TBO planuje namieszać, na razie platforma Paxes rusza w macierzystym kraju.
Co takiego może zaoferować TBO by skutecznie powalczyć o rynek. Przede wszystkim może to być otwarty charakter narzędzia. TBO podkreśla iż nie jest TMC tylko platformową B2B. To każe domniemać iż narzędzie od TBO będzie dostępne dla wszystkich agentów IATA a może też NON IATA.
Potencjalnie interesujące jest też dostosowanie go do potrzeb przetargów publicznych i zaoferowanie white lable solution dla podmiotów je organizujących.
Inne zalety jakimi może grać TBO to przede wszystkim koszty wdrożenia i licencji, jak do tej pory te właśnie argumenty decydowały o słabej implementacji w Polsce produktów GDS jak Concur, Ctric czy Get there.
Nie bez znaczenia będzie też 24 godz. serwis i łatwość/dostępność komunikacji w języku angielskim.
Polskie TMC wesprą TBO – Weco naturalnym partnerem
Na polskim rynku wciąż jest kilku dużych partnerów którzy od lat nie mają dużych sukcesów w implementacji narzędzi Self Bookingowych. Naturalnym partnerem wydaje się Weco – wszak tym biurem zarządza właśnie pochodzący z Indii JJ Singh. Dodatkowo plusem Weco jest też obecność w innych krajach regionu jak Czechy czy Węgry.
Inny duży potencjalny partner to Why not Travel, mozolnie buduje on swój Why Not Book choć koszty developerskie i pandemia z pewności nie ułatwia pracy. W przypadku ciekawej oferty Why Not mógłby być skłonny do współpracy. Dodatkowym atutem jest tu portfel przejętego niedawno biura Bluesky, tam też jest znaczny potencjał do implementacji narzędzia do samodzielnej rezerwacji.
Z pewnością potencjalnych partnerów jest dużo więcej, wciąż duży potencjał drzemie w biurach non-iata wyspecjalizowanych w obsłudze ruchu korporacyjnego.
Ciekawe starcie na rynku podróży służbowych w segmencie Hotele
Wejście kolejnego partnera z interesującym kontentem hotelowym z pewnością, zburzy dotychczasowe status quo. Najwięcej do stracenia może mieć booking com, inni konkurenci jak RateHawk czy HRS też mogą odczuć ekspansje hinduskiego giganta.
Możliwy jest też jednak inny scenariusz, gdzie rynek zostanie podzielony geograficznie wg siły kontentu hotelowego. Jak wiadomo HRS jest mocny w krajach niemieckojęzycznych, RateHawk w bloku postsowieckim a TBO może dać wartość dodaną w Indiach i Azji Południowo Wschodniej.
Kluczem do sukcesu może być także kontent hotelowy w Europie Centralnej i samej Polsce. Wciąż gro podróży służbowych to podróże krajowe albo te do najbliższych sąsiadów. To nie przypadek że Praga, Budapeszt czy Bukareszt znajdują się w czołówce destynacji służbowych z Polski.
TBO ma też wisienkę na torcie, w postaci współpracy z lojalnościowym narzędziem GIFT. W ten sposób może incentywizowac współpracujących z nim sprzedawców. Podobne narzędzie w obszarze biletów lotniczych wciąż oferuje LOT. LOT Kolekcjoner cieszy się wielkim powodzeniem wśród sprzedawców, a jego biznesowy potencjał wydaje się nie w pełni wykorzystany( vide brak partnerów).
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
[…] chwila na rynek wejdzie też mocniej hinduski TBO Holidays – tu także będziemy mieli do czynienia z filozofią opartą na współpracy B2B z polskimi […]