TFG: Polacy wracają do biur podróży. II kwartał gorszy o 6,7 proc. od 2019 roku

Z danych przekazanych do Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego wynika, że liczba osób uczestniczących w imprezach z czarterowym transportem lotniczym na podstawie umów zawartych przez organizatorów turystyki była tylko nieznacznie niższa niż w drugim kwartale przedpandemicznego roku 2019.
W okresie kwiecień-czerwiec 2021 organizatorzy turystyki zawarli umowy na wycieczki obejmujące dowóz samolotami czarterowymi dla 714,7 tys. osób, podczas gdy rok wcześniej było to zaledwie 186,3 tys. osób. Tymczasem w 2019 r. umowy na takie wyjazdy obejmowały w II kw. 762,7 tys., zatem tylko o 6,7 proc, więcej niż w porównywalnym okresie 2021 r.
Również porównanie liczby umów (jedna umowa zwykle obejmuje kilku uczestników) wskazuje na odbudowywanie się rynku wyjazdowej turystyki wykorzystującej czartery lotnicze.
W II kw. br. zawarto prawie 270 tys. nowych umów na takie wycieczki , podczas gdy w drugim kwartale 2019 było ich tylko o 16 tys. więcej (prawie 286 tys.).
Dla porównania, w tym samym okresie ubiegłego roku takich umów było niecałe 65 tys.
Wyraźną poprawę widać też porównując przekazane do TFG informacje o umowach rozwiązanych z różnych przyczyn w porównywalnych okresach (obejmujących przeważnie wycieczki wykupione z wyprzedzeniem).
W II kw. 2019 r. rozwiązanych umów dotyczących wycieczek z czarterami lotniczymi było 21 tys., rok później prawie dziesięciokrotnie więcej, bo aż 200 tys., a w 2021 r. liczba ta spadła do nieco ponad 56 tys.
Marek Niechciał, członek zarządu Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego nadzorujący TFG, powiedział: „Dane przekazywane do TFG pokazują, że w branży turystycznej wciąż jest jeszcze daleko do normalności, ale można dostrzec lekki powiew optymizmu w segmencie turystyki zagranicznej. Liczba klientów biur podróży rosła w tym roku z miesiąca na miesiąc, a wynik czerwcowy nie odbiegał drastycznie od czasów sprzed pandemii.
Poprawa w drugim kwartale wynikała przede wszystkim z szybko postępującej akcji szczepień, zarówno w Polsce, jak i w niektórych krajach chętnie odwiedzanych przez naszych rodaków, co wpłynęło na znoszenie ograniczeń wjazdowych, zwłaszcza dla zaszczepionych podróżnych. Pamiętajmy, że przekraczające granicę osoby po pełnym cyklu szczepień nie muszą ponosić dodatkowych kosztów związanych z przeprowadzaniem testów na obecność koronawirusa, a ponieważ znacznie niższe jest w ich przypadku ryzyko zakażenia, mniej obawiają się kwarantanny.”
W przypadku imprez turystycznych innych niż zagraniczne wycieczki z zapewnionym przelotem czarterowym sytuacja nadal nie wróciła do poziomu sprzed pandemii. Łączna liczba wszystkich umów zawartych przez organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych wyniosła w II kw. 2021 r. 461,5 tys., wobec 134,8 tys. w tym samym okresie 2020 r. i 727,6 tys. 2019 r.
POWIĄZANE WPISY
24 kwietnia 2025
Dubaj i Beautiful Destinations kształcą cyfrowych profesjonalistów branży travel
Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing (Visit Dubai), we współpracy z…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Itaka wprowadza własną markę lotniczą. Air 001 wchodzi na rynek
Air 001 to nowy projekt Itaka Holdings. W odpowiedzi na potrzebę większej kontroli nad…
0 Komentarzy4 Minuty
24 kwietnia 2025
Tysiące skarg na eDreams. Ryanair wzywa hiszpańskie władze do interwencji
Ryanair wezwał hiszpańskie władze i organizacje konsumenckie do podjęcia działań w…
0 Komentarzy3 Minuty
23 kwietnia 2025
Abu Dhabi gościło najlepszych sprzedawców Itaki
Blisko 200 najlepszych partnerów sprzedażowych Itaki spotkało się w dniach 10–17 kwietnia…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2025
Rainbow Złotym Partnerem XVI Forum Promocji Turystycznej
Pozostało już kilka dni do kolejnej edycji Forum Promocji Turystycznej organizowanego…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
HolidayPirates umacnia pozycję dzięki strategii opartej na mediach społecznościowych
HolidayPirates umacnia swoją pozycję na rynku turystycznym dzięki strategii opartej na…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
PLL LOT uzyskały certyfikat IATA CEIV Live Animals
Polskie Linie Lotnicze LOT uzyskały certyfikat IATA CEIV Live Animals, potwierdzający…
0 Komentarzy1 Minuty
24 kwietnia 2025
Bachledka rozpoczyna sezon letni 2025 z nową atrakcją
Ośrodek turystyczny Bachledka rozpoczyna sezon letni w dniach 17–22 kwietnia, obejmującym…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Raport IGHP: Marzec 2025 z niższym obłożeniem w hotelach
Wyniki marcowej ankiety przeprowadzonej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Dubaj i Beautiful Destinations kształcą cyfrowych profesjonalistów branży travel
Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing (Visit Dubai), we współpracy z…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Itaka wprowadza własną markę lotniczą. Air 001 wchodzi na rynek
Air 001 to nowy projekt Itaka Holdings. W odpowiedzi na potrzebę większej kontroli nad…
0 Komentarzy4 Minuty
24 kwietnia 2025
Tysiące skarg na eDreams. Ryanair wzywa hiszpańskie władze do interwencji
Ryanair wezwał hiszpańskie władze i organizacje konsumenckie do podjęcia działań w…
0 Komentarzy3 Minuty
23 kwietnia 2025
Abu Dhabi gościło najlepszych sprzedawców Itaki
Blisko 200 najlepszych partnerów sprzedażowych Itaki spotkało się w dniach 10–17 kwietnia…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2025
Rainbow Złotym Partnerem XVI Forum Promocji Turystycznej
Pozostało już kilka dni do kolejnej edycji Forum Promocji Turystycznej organizowanego…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
HolidayPirates umacnia pozycję dzięki strategii opartej na mediach społecznościowych
HolidayPirates umacnia swoją pozycję na rynku turystycznym dzięki strategii opartej na…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
PLL LOT uzyskały certyfikat IATA CEIV Live Animals
Polskie Linie Lotnicze LOT uzyskały certyfikat IATA CEIV Live Animals, potwierdzający…
0 Komentarzy1 Minuty
24 kwietnia 2025
Bachledka rozpoczyna sezon letni 2025 z nową atrakcją
Ośrodek turystyczny Bachledka rozpoczyna sezon letni w dniach 17–22 kwietnia, obejmującym…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Raport IGHP: Marzec 2025 z niższym obłożeniem w hotelach
Wyniki marcowej ankiety przeprowadzonej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Dubaj i Beautiful Destinations kształcą cyfrowych profesjonalistów branży travel
Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing (Visit Dubai), we współpracy z…
0 Komentarzy2 Minuty