To był udany sezon zimowy na Słowacji

Ponad 20 proc więcej turystów, ok. 20 proc. większe przychody – słowacka firma Tatry Mountain Resort (TMR), właściciel stacji narciarskich w Tatrach Wysokich i Niskich Tatrach podsumowała sezon zimowy. TMR jest właścicielem stacji: Jasnej pod Chopokiem, Tatrzańskiej Łomnicy, Starego Smokowca, Szczyrbskiego Jeziora i aquaparku Tatralandia oraz ośrodków w Czechach – Szpindlerowy Młyn i Polsce – Szczyrk.
W Niskich Tatrach, w Jasnej, jazda na nartach zaczęła się 5 grudnia 2014 roku, dzień później sezon ruszył w Tatrach Wysokich. Najwyżej położona trasa na Słowacji, z Łomnickiego Siodła, zaczęła funkcjonować 13 stycznia 1015 roku. Oficjalnie sezon skończy się 10 maja i jeśli warunki zimowe pozwolą, tegoroczny sezon będzie można uznać za jedne z dłuższych – 157 śnieżnych dni.
Przychody TMR w tym sezonie wzrosły, w porównaniu do ubiegłego sezonu zimowego, o 19,9 proc., liczba turystów wzrosła o 20,2 proc., liczba gości Tatralandii – o 6,7 proc. Przychody ze sprzedaży skipassów wzrosły o 23,3 proc., zaś przychody w gastronomii – o 28,3 proc. Inne usługi i sklepy sportowe przyniosły przychody większe o 31,2 proc. niż poprzednim sezonie.
Prezes TMR Bohus Hlavatý powiedział: „W przeciwieństwie do ubiegłego roku, pogoda sprzyjała nam praktycznie przez cały sezon zimowy. Sezon udało nam się rozpocząć zgodnie z palnem, 5 grudnia. Mimo silnych wiatrów wiejących w tym sezonie na Chopku, udało nam się utrzymywać stoki w bardzo dobrym stanie. Podczas szczytu sezonu w Święta Bożego Narodzenia i w Nowy Rok, odnotowaliśmy maksymalne obłożenie naszych hoteli i to mimo spadku liczby turystów z krajó1) rosyjskojęzycznych. Zastąpili ich goście z Polski, Czech i Słowacji. Najważniejszym czynnikiem, który zdecydował o naszych bardzo dobrych wynikach były idealne warunki narciarskie, na większości stoków było ponad metr śniegu.”
POWIĄZANE WPISY
3 marca 2025
Zwiedzanie bez barier dla każdego z Costa Cruises
Costa Cruises rozszerza swoją ofertę podróży, łącząc rejsy morskie z atrakcjami na…
0 Komentarzy2 Minuty
27 lutego 2025
Berlin przyciąga turystów jak magnes. Więcej turystów, więcej połączeń i nowe atrakcje
Według analizy The Data Appeal Company i Mabrian, berlińską branżę turystyczną czeka w…
0 Komentarzy6 Minuty
26 lutego 2025
Anex Tour – jest w nas moc, której nie da się zatrzymać…
Nowe kierunki, dynamiczny rozwój własnych salonów sprzedaży, doskonała i rozwijająca się…
0 Komentarzy5 Minuty
24 lutego 2025
Więcej niż all inclusive. Z Itaką do Turcji
Turcja łączy warunki naturalne z nowoczesną infrastrukturą, dopasowaną do potrzeb turysty…
0 Komentarzy9 Minuty
20 lutego 2025
Coraz więcej Polaków wybiera Słowację. Ponad 320 tys. odwiedzających w 2024 roku
W ostatnich latach Słowacja stała się jednym z popularniejszych kierunków wyjazdowych dla…
0 Komentarzy3 Minuty
7 marca 2025
Polacy pokochali Emilię-Romanię
Polscy turyści na trzecim miejscu wśród turystów zagranicznych we włoskim regionie Emilia…
0 Komentarzy4 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
4 marca 2025
Kiwi.com: Maroko i Malta wśród najpopularniejszych kierunków 2025
Najnowsze dane z Kiwi.com wskazują rosnącą popularność Maroka, które odnotowało 54 proc.…
0 Komentarzy2 Minuty
3 marca 2025
Arabia Saudyjska zaprezentowała swoją ofertę turystyczną w Warszawie
26 lutego w Warszawie odbyło się spotkanie przedstawicieli branży turystycznej z…
0 Komentarzy1 Minuty
3 marca 2025
Zwiedzanie bez barier dla każdego z Costa Cruises
Costa Cruises rozszerza swoją ofertę podróży, łącząc rejsy morskie z atrakcjami na…
0 Komentarzy2 Minuty
27 lutego 2025
Berlin przyciąga turystów jak magnes. Więcej turystów, więcej połączeń i nowe atrakcje
Według analizy The Data Appeal Company i Mabrian, berlińską branżę turystyczną czeka w…
0 Komentarzy6 Minuty
26 lutego 2025
Anex Tour – jest w nas moc, której nie da się zatrzymać…
Nowe kierunki, dynamiczny rozwój własnych salonów sprzedaży, doskonała i rozwijająca się…
0 Komentarzy5 Minuty
24 lutego 2025
Więcej niż all inclusive. Z Itaką do Turcji
Turcja łączy warunki naturalne z nowoczesną infrastrukturą, dopasowaną do potrzeb turysty…
0 Komentarzy9 Minuty
20 lutego 2025
Coraz więcej Polaków wybiera Słowację. Ponad 320 tys. odwiedzających w 2024 roku
W ostatnich latach Słowacja stała się jednym z popularniejszych kierunków wyjazdowych dla…
0 Komentarzy3 Minuty
7 marca 2025
Polacy pokochali Emilię-Romanię
Polscy turyści na trzecim miejscu wśród turystów zagranicznych we włoskim regionie Emilia…
0 Komentarzy4 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
4 marca 2025
Kiwi.com: Maroko i Malta wśród najpopularniejszych kierunków 2025
Najnowsze dane z Kiwi.com wskazują rosnącą popularność Maroka, które odnotowało 54 proc.…
0 Komentarzy2 Minuty
3 marca 2025
Arabia Saudyjska zaprezentowała swoją ofertę turystyczną w Warszawie
26 lutego w Warszawie odbyło się spotkanie przedstawicieli branży turystycznej z…
0 Komentarzy1 Minuty
3 marca 2025
Zwiedzanie bez barier dla każdego z Costa Cruises
Costa Cruises rozszerza swoją ofertę podróży, łącząc rejsy morskie z atrakcjami na…
0 Komentarzy2 Minuty