TOP Touristik odnotowuje 40 proc. proc. wzrost rezerwacji na Maltę w 2025 roku

fot. Ludovica Dri /unsplash

TOP Touristik touroperator specjalizujący się w dynamicznym pakietowaniu odnotował wzrost liczby rezerwacji na Maltę w styczniu 2025 roku w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Najnowsze dane pokazują zmieniające się preferencje podróżnych oraz rosnące zainteresowanie elastycznymi rozwiązaniami turystycznymi wśród polskich klientów.

W porównaniu do stycznia 2024 roku liczba rezerwacji wzrosła o 40 proc., a liczba pasażerów zwiększyła się o 44 proc. Ten rosnący popyt przełożył się na 72 proc. wzrost przychodów, osiągając poziom 3,4 mln zł. Ponadto, średnia wartość rezerwacji wzrosła o 23 proc., co świadczy o tym, że polscy podróżni coraz częściej wybierają wyjazdy o wyższym standardzie i bardziej kompleksowe pakiety.

Wyraźnie widać zmiany w nawykach rezerwacyjnych – coraz więcej klientów decyduje się na pobyty all-inclusive, które obecnie stanowią 32 proc. wszystkich rezerwacji (w porównaniu do 18 proc. rok wcześniej). Równocześnie krótsze, 3-5-dniowe wyjazdy zyskały na popularności, co wskazuje na trend częstszych, ale bardziej kompaktowych podróży. Spada natomiast zainteresowanie pakietami obejmującymi jedynie śniadania, co jeszcze bardziej podkreśla rosnące znaczenie opcji all-inclusive.

Firma odnotowuje również wzrost zainteresowania podróżami do innych kierunków, co potwierdza ogólny trend dynamicznego rozwoju branży turystycznej w Polsce. Mimo niepewności gospodarczej polski rynek turystyczny wciąż dynamicznie się rozwija, przewyższając wzrost obserwowany w niektórych krajach sąsiednich. Polscy podróżni wykazują silny apetyt na wyjazdy, napędzany większymi możliwościami finansowymi i lepszą dostępnością lotów. Niemniej jednak wahania kursów walut i rosnące koszty pozostają czynnikami, które warto obserwować w nadchodzących miesiącach.

„Te wyniki potwierdzają, że polscy podróżni coraz chętniej wybierają elastyczne i wartościowe rozwiązania dynamicznego pakietowania. Nasza zdolność do dostosowywania ofert do potrzeb klientów napędza rekordowy wzrost” – powiedział dr Daniel Esavandi, CEO TOP Touristik.