Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji jest widoczny szczególnie w przypadku nadchodzących długich weekendów w listopadzie. Zachęcają m.in. ceny oraz utrzymujące się dobre warunki pogodowe. Eksperci portalu Travelist.pl wskazują, który termin oraz jakie kierunki cieszą się największą popularnością.
Tegoroczny listopad sprzyja planowaniu urlopów. 1 listopada (Wszystkich Świętych) wypada w piątek, a 11 listopada (Święto Niepodległości) w poniedziałek. Nie trzeba zatem wykorzystywać dodatkowych dni urlopowych, żeby odpocząć podczas dłuższego weekendu.
„Polacy coraz częściej planują wyjazdy w listopadzie. Wyjątkowo popularne jest Święto Niepodległości. Już teraz, na trzy tygodnie przed tym weekendem, mamy prawie trzy razy więcej zarezerwowanych pobytów niż w analogicznym momencie w 2023 roku i dwa razy więcej niż w 2022 – choć oczywiście wtedy układ wolnych dni nie był aż tak dogodny. Warto również podkreślić, że jest to o 7 proc. rezerwacji więcej niż na tegoroczny długi weekend majowy i o 47 proc. więcej niż na Boże Ciało” – mówi Eliza Maćkiewicz, head of commercial w Travelist.pl.
„Ze wszystkich długich weekendów jedynie weekend sierpniowy cieszył się większym zainteresowaniem, natomiast dynamika przyrostu rezerwacji wskazuje, że i to zapewne się zmieni” – dodaje.
Wpływ na to mają z pewnością ceny. Średnio za noc w dwuosobowym pokoju hotelowym o standardzie czterogwiazdkowym lub pięciogwiazdkowym z wyżywieniem w pakiecie trzeba w okolicach 11 listopada zapłacić 530 zł. Dla porównania „majówka” wiązała się z kosztem 594 zł, a „sierpniówka” – 659 zł.
Polacy będą odpoczywać w górach
Według danych portalu rezerwacyjnego Travelist.pl Polacy chętniej wybierają krótki urlop na 11 listopada niż na Wszystkich Świętych. Aktualnie na ten pierwszy termin jest blisko 33 proc. rezerwacji więcej. Średnia długość pobytu w przypadku 1 listopada wynosi 2,66 dnia, a 11 listopada – 2,64.
Najchętniej wybieranym kierunkiem są góry. Na wyjazd tam decyduje się blisko 40 proc. podróżujących. Na drugim miejscu plasuje się morze – ok. 37 proc. rezerwacji. Widoczny jest spadek popularności city breaków. Mimo najniższych cen duże miasta w porównaniu do poprzedniego roku wybiera mniej Polaków – mowa tu o spadku o 3 pp.
Wśród górskich miejscowości dominują Szklarska Poręba, Karpacz i jego bliskie okolice oraz Szczyrk. Co ciekawe to w tym ostatnim kurorcie znajduje się najchętniej wybierany przez Polaków obiekt – luksusowy, nowo otwarty Mercure Szczyrk Resort (na weekend 1 listopada odpowiada on za ok. 10 proc., a na 11 listopada niemal 7 proc. wszystkich rezerwacji). Nad morzem króluje natomiast Kołobrzeg.
POWIĄZANE WPISY
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty
22 października 2024
Nocowanie.pl: Zakopane, Karpacz i Gdańsk – najpopularniejsze na listopadowe i świąteczne wyjazdy
Polacy coraz chętniej spędzają długie weekendy, święta i sylwestra poza domem. Z danych…
0 Komentarzy5 Minuty
21 października 2024
IGHP: wrześniowe wyniki hoteli poniżej oczekiwań
Wyniki września były na dobrym poziomie, choć hotele biznesowe wypadły poniżej oczekiwań,…
0 Komentarzy5 Minuty
18 października 2024
W Brennej powstanie nowy hotel. Obiekt u podnóża wzniesienia Stary Groń pomieści 180 osób
W Brennej powstanie nowy hotel, zlokalizowany u podnóża wzniesienia Stary Groń. Obiekt…
0 Komentarzy3 Minuty
17 października 2024
Pullman Hotels & Resorts otwiera pierwszy hotel w Chorwacji
Pullman Hotels & Resorts, marka premium z portfela sieci hotelowej Accor, ogłosiła…
0 Komentarzy2 Minuty
10 października 2024
Sieć Mercure ma już ponad tysiąc hoteli. W planach kolejne 200 obiektów
Mercure, sieć hotelowa należąco do grupy Accor, która niedawno obchodziła 50. lat…
0 Komentarzy2 Minuty
1 października 2024
Karpacz walczy o odbudowę ruchu turystycznego
Po powodzi w południowej Polsce turystyka w regionie stanęła przed dużym wyzwaniem.…
0 Komentarzy3 Minuty
27 września 2024
Mercure Katowice Centrum świętuje trzecie urodziny
Hotel Mercure Katowice Centrum obchodzi trzecią rocznicę działalności podkreślając swoje…
0 Komentarzy3 Minuty
25 września 2024
9. Forum IGHP – wyzwania i perspektywy branży hotelarskiej
Na tegorocznym IX Forum Hotelarzy Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, które odbyło…
0 Komentarzy2 Minuty