Travelist.pl: majówka 2024 – jest taniej niż rok temu
Polacy planują spędzić majówkę poza domem. Termin, który cieszył się dużym zainteresowaniem już w marcu, również w kwietniu plasował się w czołówce najchętniej wyszukiwanych dat na wyjazd wśród klientów portalu rezerwacyjnego Travelist.pl.
Tegoroczny długi weekend rozpoczyna się w środę 1 maja. Wystarczy zatem zaplanować jeden dzień dodatkowego urlopu – w czwartek – aby cieszyć się pięciodniowym odpoczynkiem.
„Obserwujemy spore zainteresowanie majówką. Aktualnie liczba rezerwacji jest porównywalna do tej z zeszłego roku i o 43 proc. wyższa niż w sezonie 2022. W tym momencie [stan na 24.04] tylko ok. 30 proc. wszystkich obiektów na naszej stronie ma jeszcze wolne miejsca w tym terminie. Najwięcej ofert jest dostępnych w dużych miastach – 36 proc. Na drugim miejscu plasują się jeziora (32 proc.), a na trzecim morze (30 proc.) – mówi Eliza Maćkiewicz, head of commercial w Travelist.pl.
„W kwietniu termin między 1 a 5 maja był tym najczęściej wyszukiwanym na naszym portalu. Pobytów w tych datach szukało łącznie 30 proc. klientów, natomiast rezerwacje na majówkę to blisko 11,5 proc. wszystkich transakcji w tym miesiącu” – dodaje.
Zauważalny spadek cen
Dużym zaskoczeniem są ceny – te nie wzrosły znacząco w porównaniu do ubiegłego roku. Średnio za noc w dwuosobowym pokoju hotelowym (o standardzie 4-5 gwiazdek lub równorzędnym, z wyżywieniem w pakiecie) Polacy muszą zapłacić 585 zł, czyli o 9 zł więcej niż przed rokiem. W porównaniu z analogicznym momentem w 2023 roku ceny w dużych miastach, górach i nad morzem są nawet nieco niższe.
Szukając terminu na wypoczynek, warto także rozważyć okres między 26 kwietnia a 1 maja. Średnie ceny za pobyt są wówczas nawet o 10 proc. niższe niż między 1 maja a 5 maja.
Góry doganiają morze
Zaskoczeniem są również najchętniej wybierane kierunki. O ile nie dziwi najwyższe miejsce na podium dla morza (wybiera je 38,5 proc. rezerwujących), o tyle zaskoczeniem jest wysoka pozycja gór. Według danych Travelist.pl południe Polski wybiera w tym roku 32 proc. osób. To aż 7 pkt. procentowych więcej w porównaniu z 2023 rokiem. Podium zamykają city breaki. Na pobyt w jednym z dużych polskich miast zdecydowało się obecnie około 14,5 proc. turystów. W analogicznym momencie 2023 roku było to 16,7 proc. rezerwacji.
Jeśli chodzi o najpopularniejsze miejscowości, to pierwsza trójka wygląda następująco: Kołobrzeg (11 proc. rezerwacji), Szklarska Poręba (7 proc. i Gdańsk (7 proc.).
POWIĄZANE WPISY
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty