Travelist.pl: mniej krajowych wyjazdów na Wielkanoc niż w 2022. Sytuacja gorsza niż przed pandemią
Liczba rezerwacji wyjazdów na święta wielkanocne spadła o prawie 40 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem i aż o 70 proc. w porównaniu z 2019. Dane ze specjalizującego się w ofercie krajowej serwisu Travelist.pl pokazują, że chociaż zainteresowanie było porównywalne do czasów przedpandemicznych, to Polacy zrezygnowali z krajowych planów wyjazdowych w tym okresie.
Choć zainteresowanie wyjazdami na święta wielkanocne było zbliżone do czasów przedpandemicznych, to ostatecznie rezerwacji na czas świąt dokonano prawie o 40 proc. mniej niż w 2022 roku i o 70 proc. mniej niż w 2019. Travelist.pl takiego stanu rzeczy dopatruje się w cenach, które są wyższe niż w poprzednich latach ceny.
„Analiza danych z naszego serwisu pokazuje, że popyt na wielkanocne rezerwacje był na podobnym poziomie co w 2019 i nawet niższy niż rok temu. Chęć spędzenia świąt poza domem mocno zweryfikowały ceny, które skutecznie ostudziły wyjazdowy entuzjazm. Rezerwacji na okres świąteczny nie tylko było mniej niż w poprzednich latach, ale też ci, którzy zdecydowali się na wyjazd, dokonywali ich na znacznie krótszy okres – średnio 2,66 dnia, podczas gdy rok temu było to 2,97 dnia, a cztery lata temu 3,07 dnia” – mówi Eliza Maćkiewicz, Head of Commercial w Travelist.pl.
W 2019 roku średnia cena za nocleg w pokoju hotelowym wynosiła 387 zł, podczas gdy w 2022 roku już 547 zł, a w bieżącym sezonie ceny wynoszą średnio 581 zł za noc. Dotyczą one jednak tylko weekendu świątecznego, ponieważ poza tym terminem stawki są zdecydowanie niższe.
„Dla porównania średnia cena za dobę w kwietniu z wyłączeniem Wielkanocy wynosi w tym roku 453 zł, co daje nam ponad 20 proc. różnicę na korzyść kupujących. Tę dostrzegają także sami podróżni, którzy – nie chcąc przepłacać – zdecydowanie chętniej planują wyjazdy w terminach sąsiednich. Na ten moment mamy już blisko 5 proc. więcej kwietniowych rezerwacji niż w analogicznym okresie rok temu – choć samej Wielkanocy kupowano mniej. Podobnie było w sezonie zimowym, kiedy odnotowaliśmy wzrost liczby transakcji na marzec, już po zakończeniu ferii. Polacy nie chcą zatem całkowicie rezygnować z podróży, ale wybierają dogodniejsze cenowo opcje” – dodaje Maćkiewicz.
Travelist.pl podaje, że najchętniej wybieranym miejscem na wielkanocny wypoczynek okazało się polskie wybrzeże, które przyciągnęło prawie 31 proc. podróżujących. Blisko 22 proc. rezerwujących za cel obrało największe miasta w Polsce, bardzo podobna liczba pojechała też w góry. Z największym wydatkiem musieli liczyć się ci, którzy święta chcieli spędzić nad jeziorami. Tam średnia cena kształtowała się na poziomie aż 674 zł za noc w pokoju hotelowym. W przypadku gór, city breaków i wybrzeża, wynosiły one kolejno: 666 zł, 462 zł i 631 zł.
Travelist.pl obchodzi 10 lat na polskim rynku. “W 2023 chcemy zwiększyć przychód o 15-20 proc.”
POWIĄZANE WPISY
2 stycznia 2025
Patryk Niewiadomski nowym dyrektorem sprzedaży i rozwoju w Anex Tour
Od stycznia do zespołu Anex Tour dołączył Patryk Niewiadomski. Dyrektor z długoletnim…
0 Komentarzy2 Minuty
31 grudnia 2024
Gniezno stawia na HerStory. Pierwsza żeńska figura na Trakcie Królewskim
Pierwsza żeńska figura została odsłonięta w wigilijny poranek na Trakcie Królewskim w…
0 Komentarzy1 Minuty
30 grudnia 2024
Rafał Czaja ponownie na czele Wielkopolskiej Izby Turystycznej
16 grudnia 2024 roku w Hotelu Novotel Poznań Centrum odbyło się Wyborcze Walne…
0 Komentarzy1 Minuta
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
18 grudnia 2024
Zimowe wydarzenia w Trentino: od Pucharu Świata po Tour de Ski
Trentino, region położony w północnych Włoszech w sercu Dolomitów, przygotowuje się na…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
17 grudnia 2024
Hilton w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Nowe hotele w sieci Spark by Hilton w Polsce
Hilton otwiera dwa nowe hotele w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Obiekty te, oferujące…
0 Komentarzy2 Minuty
13 grudnia 2024
SOIT wesprze dzieci w Sudanie Południowym. Zebrano ponad 58 tys. zł
Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel podczas tegorocznej gali Incentive Day…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2024
13 mln pasażerów Ryanair w listopadzie
Ryanair poinformował o wynikach za listopad 2024. Z siatki połączeń skorzystało 13 mln…
0 Komentarzy1 Minuta