Travelist.pl obchodzi 10 lat na polskim rynku. “W 2023 chcemy zwiększyć przychód o 15-20 proc.”
30 marca w warszawskiej Fabryce Norblina odbył się jubileusz Travelist.pl. Portal opracowuje rankingi atrakcji turystycznych oraz publikuje materiały w Magazynie Travelist. Serwis w ciągu ostatnich 10 lat zgromadził blisko 6 mln użytkowników.
W obchodach udział wzięli przedstawiciele firmy, branży turystycznej, partnerzy biznesowi oraz dziennikarze. Podczas gali z okazji 10-lecia uhonorowano też wybrane obiekty współpracujące z portalem, przyznając statuetki Travelist Hotel Star w 12 kategoriach tematycznych. Wręczono również „Nagrody Gości”, rozdano je na podstawie głosów internautów. Partnerem gali rozdania nagród był Athlon Car Lease Polska.
18 marca 2013 roku strona Travelist.pl pojawiła się w sieci. Pierwszą transakcję odnotowali dzień później. Był to jednodniowy pobyt w hotelu Holiday Inn Warszawa Józefów. Portal sukcesywnie się rozwijał, a w 2014 roku wszystkie udziały zostały wykupione przez brytyjską spółkę Secret Escapes.
„Był to dla nas przełomowy moment. Dołączyliśmy do czołowej światowej grupy w branży turystyki online, a nasza oferta otworzyła się na ponad 20 krajów na trzech kontynentach” – mówi Agata Szulc, CEO Travelist.pl.
Dwa lata później firma otworzyła swoje pierwsze biura za granicą: w Pradze, Budapeszcie i Żylinie. Uruchomili wówczas strony travelist.cz, travelist.sk i travelist.hu. Zaledwie po roku Secret Escapes przejął lokalnego lidera na rynku czeskim i słowackim, grupę Slevomat/Zl’avomat. Wówczas Travelist wycofał się z działalności zagranicznej pod swoją marką, stawiając na zacieśnianie współpracy regionalnej w ramach grupy.
Travelist stawia na rozwój technologii
Choć lata 2020-21 były dla polskiej turystyki trudne z uwagi na pandemię i lockdown, Travelist.pl nie wstrzymał swoich działań. W tym czasie, na fali powrotu do rodzimej turystyki, zrealizował kampanię „Poznaj Polskę” z udziałem Pauliny i Tomka Torresów. Ambasadorzy odwiedzili 12 miejscowości, a efektem tych podróży było stworzenie kolekcji autorskich filmów, artykułów w Magazynie Travelist oraz przewodników do pobrania przed podróżą. Videoprzewodniki obejrzało prawie 1,5 mln osób, a cała kampania otrzymała nagrodę PR Wings w kategorii Social Media & Influencer Marketing.
W 2022 r. Travelist.pl uruchomił kampanię „Mamy Twój pomysł na…” w odsłonie letniej i zimowej. Działania zakładały zarówno reklamy telewizyjne, digital marketing, jak i media relations. W tym samym czasie marka zajęła pierwsze miejsce w rankingu Gemius Polska w kategorii travel. Zostali docenieni za dotarcie do realnych użytkowników w rankingu top 15 marek online.
„Mocno inwestujemy w rozwój technologii oraz marketing. Śmiało wyznaczamy sobie cele na przyszłość. W 2022 roku mieliśmy 34,3 mln przychodów oraz 617 tys. zysku netto. Z kolei tym roku planujemy zwiększyć swój przychód o 15-20 proc., a zysk o ok. 500 proc.” – przyznaje Agata Szulc.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Ryanair uruchamia promocje na Cyber Week 2024
Od 25 listopada do 2 grudnia Ryanair zaprasza na największą wyprzedaż roku w ramach Cyber…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Katowice Airport: Wizz Air uruchamia loty do Madrytu, Agadiru, Pizy i Kiszyniowa
Wizz Air ogłosił cztery nowe kierunki, które będzie realizował w 2025 roku z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Podróż w rytmie slow – Mołdawia na Targach ITTF Warsaw
Mołdawianie mówią, że gościnność to ich drugie imię, dlatego każdy, kto odwiedzi ten…
0 Komentarzy8 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
19 listopada 2024
Ryanair połączy Bydgoszcz z Alicante
Ryanair uruchamia nowe połączenia z lotniska w Bydgoszczy. Od 31 marca 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
18 listopada 2024
Ryanair uruchamia rozkład lotów na lato 2025
15 listopada linie lotnicze Ryanair poinformowały o uruchomieniu rozkładu lotów na lato…
0 Komentarzy1 Minuta
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty