Travelist.pl obchodzi 10 lat na polskim rynku. “W 2023 chcemy zwiększyć przychód o 15-20 proc.”
30 marca w warszawskiej Fabryce Norblina odbył się jubileusz Travelist.pl. Portal opracowuje rankingi atrakcji turystycznych oraz publikuje materiały w Magazynie Travelist. Serwis w ciągu ostatnich 10 lat zgromadził blisko 6 mln użytkowników.
W obchodach udział wzięli przedstawiciele firmy, branży turystycznej, partnerzy biznesowi oraz dziennikarze. Podczas gali z okazji 10-lecia uhonorowano też wybrane obiekty współpracujące z portalem, przyznając statuetki Travelist Hotel Star w 12 kategoriach tematycznych. Wręczono również „Nagrody Gości”, rozdano je na podstawie głosów internautów. Partnerem gali rozdania nagród był Athlon Car Lease Polska.
18 marca 2013 roku strona Travelist.pl pojawiła się w sieci. Pierwszą transakcję odnotowali dzień później. Był to jednodniowy pobyt w hotelu Holiday Inn Warszawa Józefów. Portal sukcesywnie się rozwijał, a w 2014 roku wszystkie udziały zostały wykupione przez brytyjską spółkę Secret Escapes.
„Był to dla nas przełomowy moment. Dołączyliśmy do czołowej światowej grupy w branży turystyki online, a nasza oferta otworzyła się na ponad 20 krajów na trzech kontynentach” – mówi Agata Szulc, CEO Travelist.pl.
Dwa lata później firma otworzyła swoje pierwsze biura za granicą: w Pradze, Budapeszcie i Żylinie. Uruchomili wówczas strony travelist.cz, travelist.sk i travelist.hu. Zaledwie po roku Secret Escapes przejął lokalnego lidera na rynku czeskim i słowackim, grupę Slevomat/Zl’avomat. Wówczas Travelist wycofał się z działalności zagranicznej pod swoją marką, stawiając na zacieśnianie współpracy regionalnej w ramach grupy.
Travelist stawia na rozwój technologii
Choć lata 2020-21 były dla polskiej turystyki trudne z uwagi na pandemię i lockdown, Travelist.pl nie wstrzymał swoich działań. W tym czasie, na fali powrotu do rodzimej turystyki, zrealizował kampanię „Poznaj Polskę” z udziałem Pauliny i Tomka Torresów. Ambasadorzy odwiedzili 12 miejscowości, a efektem tych podróży było stworzenie kolekcji autorskich filmów, artykułów w Magazynie Travelist oraz przewodników do pobrania przed podróżą. Videoprzewodniki obejrzało prawie 1,5 mln osób, a cała kampania otrzymała nagrodę PR Wings w kategorii Social Media & Influencer Marketing.
W 2022 r. Travelist.pl uruchomił kampanię „Mamy Twój pomysł na…” w odsłonie letniej i zimowej. Działania zakładały zarówno reklamy telewizyjne, digital marketing, jak i media relations. W tym samym czasie marka zajęła pierwsze miejsce w rankingu Gemius Polska w kategorii travel. Zostali docenieni za dotarcie do realnych użytkowników w rankingu top 15 marek online.
„Mocno inwestujemy w rozwój technologii oraz marketing. Śmiało wyznaczamy sobie cele na przyszłość. W 2022 roku mieliśmy 34,3 mln przychodów oraz 617 tys. zysku netto. Z kolei tym roku planujemy zwiększyć swój przychód o 15-20 proc., a zysk o ok. 500 proc.” – przyznaje Agata Szulc.
POWIĄZANE WPISY
31 października 2024
Wizz Air zwiększa liczbę połączeń z Rzeszowa do Rzymu: loty trzy razy w tygodniu
Wizz Air zwiększa liczbę lotów do Rzymu z lotniska Rzeszów – Jasionka. Teraz do stolicy…
0 Komentarzy1 Minuty
31 października 2024
Emirates rozszerza współpracę z Vietnam Airlines i VietJet
Linie Emirates podpisały dwa memorandum o porozumieniu z Vietnam Airlines i VietJet.…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2024
Esky.pl: Malta najchętniej wybierana na listopadowe city breaki
Malta stała się najpopularniejszym kierunkiem listopadowych city breaków, wyprzedzając…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2024
Air France uruchomi w maju 2025 połączenie z Paryża do Orlando
Linia Air France uruchamia w maju 2025 roku nowe połączenie z Paryża do Orlando na…
0 Komentarzy1 Minuta
31 października 2024
Lufthansa wraca na lotnisko w Bydgoszczy: loty do Frankfurtu pięć razy w tygodniu
Lufthansa wraca na lotnisko w Bydgoszczy, uruchamiając od kwietnia 2025 roku pięć…
0 Komentarzy3 Minuty
31 października 2024
Itaka nagradza medalistów olimpijskich bonami wakacyjnymi
Biuro podróży Itaka nagrodziło polskich medalistów i ich trenerów za sukcesy osiągnięte…
0 Komentarzy1 Minuta
31 października 2024
Lotnisko Chopina gotowe na sezon zimowy
Na lotnisku Chopina w Warszawie odbyła się parada „Akcji Zima” – coroczny przegląd…
0 Komentarzy1 Minuty
31 października 2024
Ryanair połączy Kraków z Mediolanem
Ryanair uruchamia nowy kierunek z lotniska w Krakowie. Pasażerowie będą mogli latać z…
0 Komentarzy1 Minuta
31 października 2024
Zimowe rejsy Costa Smeralda po Zatoce Perskiej: Dubaj, Abu Zabi i Doha w zimowej odsłonie
Costa Smeralda, flagowy statek włoskiego armatora Costa Cruises tej zimy zabierze…
0 Komentarzy2 Minuty