Travelist.pl: Polacy chcą podróżować jeszcze częściej

Rok 2024 może okazać się rekordowy dla polskiej turystyki. Portal rezerwacyjny Travelist.pl odnotował w styczniu rekordową liczbę rezerwacji, a zainteresowanie wyjazdami stale rośnie.
Średnio za noc w dwuosobowym pokoju hotelowym (o standardzie cztero- lub pięciogwiazdkowym lub równorzędnym, z wyżywieniem w pakiecie) Polacy płacili w styczniu 536 zł. W analogicznym okresie w 2023 roku – 496 zł, a w lipcu 2021 – 474 zł.
„Ten rok zaczął się dla nas naprawdę dobrze. Liczba rezerwacji w styczniu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Już teraz wiemy, że to rekord w historii portalu. W porównaniu do poprzednich najbardziej udanych miesięcy: stycznia 2023 i lipca 2021, liczba transakcji wzrosła odpowiednio o 5,1 proc. i 3 proc. Wyjątkowo imponująco wygląda porównanie z zamykającym ubiegły rok grudniem. Tu obserwujemy wzrost o 117 proc. – mówi Eliza Maćkiewicz, Head of Commercial w Travelist.pl.
„Co cieszy nas równie mocno, to fakt, że przekroczyliśmy także poziomy z 2019. To jest dla nas potwierdzeniem, że turystyka wróciła na właściwe tory, odbudowując się po pandemii czy załamaniu związanym z wybuchem wojny w Ukrainie” – dodaje.
Czerwiec popularniejszy niż lipiec i sierpień
Według danych ekspertów portalu Travelist.pl, wśród najchętniej rezerwowanych terminów w pierwszym miesiącu 2024 roku zdecydowanie dominowały ferie zimowe. Stanowiły prawie 60 proc. wszystkich transakcji. Dużym zainteresowaniem cieszył się także marzec (11 proc.) oraz czerwiec (5 proc.). Ten ostatni jest aktualnie popularniejszy niż miesiące typowo wakacyjne, jak lipiec czy sierpień. To zapewne z uwagi na ceny, które przed rozpoczęciem szczytu sezonu są dużo niższe.
Klucz do sukcesu
„Cieszymy się, że Polacy coraz chętniej wybierają nasz portal, aby zarezerwować swoje wymarzone wakacje. Wpływ na to ma z pewnością stale rozwijana oferta pobytów w wyselekcjonowanych przez naszych ekspertów hotelach o wysokim standardzie z gwarancją najlepszej ceny na rynku. To jednak tylko jeden z czynników. Wzmożony ruch na naszej stronie – o 8 proc. wyższy niż w 2023 roku – to efekt między innymi prowadzonych przez nas działań contentowych sprzężonych z SEO oraz szerokozasięgowej kampanii telewizyjnej” – tłumaczy Maćkiewicz.
POWIĄZANE WPISY
19 grudnia 2025
Stworzono cyfrowe archiwum polskiej turystyki. Instytut Turystyki udostępnia 80 tys. zdigitalizowanych materiałów
Stowarzyszenie na Rzecz Badania, Rozwoju i Promocji Turystyki wraz z Instytutem Turystyki…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2025
CzechTourism Polska: Polacy coraz chętniej odwiedzają Czechy. Liczba pobytów wzrosła o 14,9 proc.
Rok 2025 przynosi zwiększoną aktywność polskich turystów w Czechach. Po trzech kwartałach…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2025
Costa Cruises stawia na partnerów. Polskie biura podróży wśród nagrodzonych
Costa Cruises zorganizowała dwa wydarzenia skierowane do partnerów i przedstawicieli…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2025
GTS Poland uruchamia nowe zimowe połączenie z Warszawy do Monastyru
GTS Poland poszerza ofertę czarterów do Tunezji i od 25 grudnia 2025 roku uruchamia nowe…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
PLL LOT ogłaszają nabór do 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Dyplomową
PLL LOT zapraszają studentów do udziału w 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Wystartował program Future Professionals dla młodych talentów branży MICE
Wystartował program mentoringowy Future Professionals dla młodych talentów branży MICE. W…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Rankomat: Większość Polaków przywita Nowy Rok w domowym gronie
Większość Polaków planuje powitać Nowy Rok w domowym zaciszu – wynika z badania…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Travelist: Wysokie zainteresowanie feriami 2026. Ceny nieznacznie wzrosły
Rynek wyjazdów na ferie zimowe 2026 pozostaje stabilny – wynika z analizy Travelist.pl.…
0 Komentarzy4 Minuty










