Travelist.pl: Polacy chcą podróżować jeszcze częściej
Rok 2024 może okazać się rekordowy dla polskiej turystyki. Portal rezerwacyjny Travelist.pl odnotował w styczniu rekordową liczbę rezerwacji, a zainteresowanie wyjazdami stale rośnie.
Średnio za noc w dwuosobowym pokoju hotelowym (o standardzie cztero- lub pięciogwiazdkowym lub równorzędnym, z wyżywieniem w pakiecie) Polacy płacili w styczniu 536 zł. W analogicznym okresie w 2023 roku – 496 zł, a w lipcu 2021 – 474 zł.
„Ten rok zaczął się dla nas naprawdę dobrze. Liczba rezerwacji w styczniu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Już teraz wiemy, że to rekord w historii portalu. W porównaniu do poprzednich najbardziej udanych miesięcy: stycznia 2023 i lipca 2021, liczba transakcji wzrosła odpowiednio o 5,1 proc. i 3 proc. Wyjątkowo imponująco wygląda porównanie z zamykającym ubiegły rok grudniem. Tu obserwujemy wzrost o 117 proc. – mówi Eliza Maćkiewicz, Head of Commercial w Travelist.pl.
„Co cieszy nas równie mocno, to fakt, że przekroczyliśmy także poziomy z 2019. To jest dla nas potwierdzeniem, że turystyka wróciła na właściwe tory, odbudowując się po pandemii czy załamaniu związanym z wybuchem wojny w Ukrainie” – dodaje.
Czerwiec popularniejszy niż lipiec i sierpień
Według danych ekspertów portalu Travelist.pl, wśród najchętniej rezerwowanych terminów w pierwszym miesiącu 2024 roku zdecydowanie dominowały ferie zimowe. Stanowiły prawie 60 proc. wszystkich transakcji. Dużym zainteresowaniem cieszył się także marzec (11 proc.) oraz czerwiec (5 proc.). Ten ostatni jest aktualnie popularniejszy niż miesiące typowo wakacyjne, jak lipiec czy sierpień. To zapewne z uwagi na ceny, które przed rozpoczęciem szczytu sezonu są dużo niższe.
Klucz do sukcesu
„Cieszymy się, że Polacy coraz chętniej wybierają nasz portal, aby zarezerwować swoje wymarzone wakacje. Wpływ na to ma z pewnością stale rozwijana oferta pobytów w wyselekcjonowanych przez naszych ekspertów hotelach o wysokim standardzie z gwarancją najlepszej ceny na rynku. To jednak tylko jeden z czynników. Wzmożony ruch na naszej stronie – o 8 proc. wyższy niż w 2023 roku – to efekt między innymi prowadzonych przez nas działań contentowych sprzężonych z SEO oraz szerokozasięgowej kampanii telewizyjnej” – tłumaczy Maćkiewicz.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
18 grudnia 2024
Zimowe wydarzenia w Trentino: od Pucharu Świata po Tour de Ski
Trentino, region położony w północnych Włoszech w sercu Dolomitów, przygotowuje się na…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
17 grudnia 2024
Hilton w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Nowe hotele w sieci Spark by Hilton w Polsce
Hilton otwiera dwa nowe hotele w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Obiekty te, oferujące…
0 Komentarzy2 Minuty
13 grudnia 2024
SOIT wesprze dzieci w Sudanie Południowym. Zebrano ponad 58 tys. zł
Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel podczas tegorocznej gali Incentive Day…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2024
13 mln pasażerów Ryanair w listopadzie
Ryanair poinformował o wynikach za listopad 2024. Z siatki połączeń skorzystało 13 mln…
0 Komentarzy1 Minuta
11 grudnia 2024
Zmodernizowany Novotel Warszawa Centrum świętuje 50-lecie
Novotel Warszawa Centrum zakończył kompleksową modernizację obejmującą 364 pokoje,…
0 Komentarzy1 Minuty
11 grudnia 2024
48-godzinna promocja w Ryanair – bilety tańsze o 20 proc.
Ryanair wprowadził 48-godzinną promocję, oferując 20 proc. zniżki na podróże w styczniu i…
0 Komentarzy1 Minuty
9 grudnia 2024
PLL LOT: codzienne loty do Salonik w letnim rozkładzie
Od 17 czerwca 2025 roku Polskie Linie Lotnicze LOT uruchamiają nowe połączenie z Warszawy…
0 Komentarzy2 Minuty